W obliczu śmierci

W obliczu śmierci The Living Daylights

6.5 /10
1,846 ocen
1987 130 min Wydany

KGB planuje serię zamachów na agentów wroga, w tym Jamesa Bonda. Agent 007 odsłania jednak zdradę generała Koskowa, który w rzeczywistości współpracuje z Wielką Brytanią. Koskov zostaje porwany, a Bond musi połączyć siły z agentem Puškinem, aby uratować sytuację.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Timothy Dalton
Timothy Dalton

James Bond

Maryam d'Abo
Maryam d'Abo

Kara Milovy

Joe Don Baker
Joe Don Baker

Brad Whitaker

Art Malik
Art Malik

Kamran Shah

John Rhys-Davies
John Rhys-Davies

General Leonid Pushkin

Jeroen Krabbé
Jeroen Krabbé

General Georgi Koskov

Geoffrey Keen
Geoffrey Keen

Minister of Defence

Walter Gotell
Walter Gotell

General Anatol Gogol

Caroline Bliss
Caroline Bliss

Miss Moneypenny

John Terry
John Terry

Felix Leiter

Virginia Hey
Virginia Hey

Rubavitch

John Bowe
John Bowe

Col. Feyador

Julie T. Wallace
Julie T. Wallace

Rosika Miklos

Belle Avery
Belle Avery

Linda (as Kell Tyler)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Glen
Scenariusz Scenariusz Richard Maibaum , Michael G. Wilson
Producent Producent Albert R. Broccoli , Tom Pevsner , Michael G. Wilson
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej John Barry
Operator zdjęć Operator zdjęć Alec Mills
Montażysta Montażysta Peter Davies , John Grover
Obsada Obsada Debbie McWilliams
Scenografia Scenografia Peter Lamont
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Terry Ackland-Snow
Dekoracja planu Dekoracja planu Michael Ford
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Emma Porteous
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Barbara Broccoli
Kierowca transportu Kierowca transportu Andreas Grosch
Powieść Powieść Ian Fleming
Wykonanie piosenki przewodniej Wykonanie piosenki przewodniej Morten Harket , Paul Waaktaar-Savoy
Recenzje (5)

Co sądzą inni widzowie

65 %
Średnia ocena
5
Łącznie recenzji
JPV852
JPV852
19. 04. 2020
80%

Świetny debiut w serii i wspaniała rola dla Daltona, który był uroczy i dla mnie zdecydowanie lepszy niż jakikolwiek film Rogera Moore'a (choć niektóre z jego były wystarczająco rozrywkowe). Nie…

Świetny debiut w serii i wspaniała rola dla Daltona, który był uroczy i dla mnie zdecydowanie lepszy niż jakikolwiek film Rogera Moore'a (choć niektóre z jego były wystarczająco rozrywkowe). Nie jestem zbyt zafascynowany tą piosenką przewodnią, ale myślę, że jest wystarczająco chwytliwa. Zawiera także świetne akrobacje powietrzne. **3,75/5**

CinemaSerf
CinemaSerf
29. 07. 2022
70%

Roger Moore przekazał pałeczkę Iana Fleminga „007” Timothy'emu Daltonowi i ta pierwsza wyprawa wcale nie jest zła. Może historia nie jest najlepsza, ale to nadal pełne akcji przygody z dużą ilością…

Roger Moore przekazał pałeczkę Iana Fleminga „007” Timothy'emu Daltonowi i ta pierwsza wyprawa wcale nie jest zła. Może historia nie jest najlepsza, ale to nadal pełne akcji przygody z dużą ilością efektów pirotechnicznych i głupich gadżetów, które naprawdę szybko się rozwijają przez ponad dwie godziny. „Bond” ma za zadanie pomóc byłyemu dezerterowi „Gen. Koskovowi” (Jeroen Krabbé) z Berlina, w trakcie podróży spotyka zabójczą wiolonczelistkę „Karę” (Maryam d'Abo). Trochę zabawy z niezłomną Julie T. Wallace, Harrier jump jet i niedługo zniszczonym angielskim posiadłością ustawia scenę dla następującej narracji, która miesza niebezpieczną międzynarodową szpiegowską akcję z glamourem i mnóstwem rozrywki. Blond złoczyńca Andreas Wisniewski musiał zdziałać cuda dla sprzedaży 501s, przesadnie megalomański handlarz bronią Joe Don Baker podobnie dla sprzedaży zabawkowych żołnierzy, a Desmond Llewelyn nadal dostarcza naszemu bohaterowi wiele pomysłowo zaprojektowanych zabawek, aby pomóc mu uciec od pewnej śmierci! Art Malik może nie jest najbardziej przekonujący jako afgański bojownik o wolność, a ja tęskniłem za kilkoma scenami Lois Maxwell jako zakochana „Moneypenny”, ale poza tym to bardzo przyjemny kawałek dobrze nastrojonego i szybko reżyserowanego studenckiego wojennego brawura. Wygląda lepiej na dużym ekranie - niektóre ujęcia, zwłaszcza lotnicza fotografia, nadają się dobrze do większego ekranu, a trochę A-ha na początku wszystko ładnie ustawia. Nie jest to najlepsza z serii, ale zapowiada dobrze dla tego nowego wcielenia.

GenerationofSwine
GenerationofSwine
11. 01. 2023
100%

Nie rozumiem całej tej nienawiści wobec Daltona jako 007, ja osobiście myślałem, że był przyzwoitym Bondem, uważam, że przywrócił trochę z zimnokrwistego zabójcy, który uosabiał pierwsze filmy ery…

Nie rozumiem całej tej nienawiści wobec Daltona jako 007, ja osobiście myślałem, że był przyzwoitym Bondem, uważam, że przywrócił trochę z zimnokrwistego zabójcy, który uosabiał pierwsze filmy ery Connery'ego.

drystyx
drystyx
18. 04. 2023
80%

Ostatni z bardzo dobrych filmów 007. Zdecydowanie ostatni z zabawnych filmów o 007. Tutaj Bond ma powstrzymać zamach na rosyjskiego VIP, który ucieka na Zachód, ale Bond czuje, że jest coś…

Ostatni z bardzo dobrych filmów 007. Zdecydowanie ostatni z zabawnych filmów o 007. Tutaj Bond ma powstrzymać zamach na rosyjskiego VIP, który ucieka na Zachód, ale Bond czuje, że jest coś nietypowego, i zamiast zabić zamachowca (zgrabna żeńska skrzypaczka) strzela jej z ręki broń. Z defektorem jest coś nie tak, i jest to oczywiste dla widza, chociaż może nie jest oczywiste dla kogoś, kto jest w historii. Dostajemy wiele świetnych widoków, dużo akcji, dużo dowcipu i kilka świetnych zabaw, takich jak jazda na skrzynce na skrzypce jak sanie do ucieczki przed złymi facetami. To być może najbardziej „zabawny” z filmów o Bondzie, i zasługuje na wspomnienie. Po tym filmie, „zabawa” była zdecydowanie czteroliterowym słowem dla producentów myślących w kategoriach ksenofobii.

6.5

Głosowano 1846×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500