Trzy kolory: Czerwony

Trzy kolory: Czerwony Trois couleurs : Rouge

7.9 /10
1,442 ocen
1994 100 min Wydany

Valentine (Jacob), dwudziestoletnia modelka mieszkająca w Genewie, potrąca samochodem psa. Odnajduje jego właściciela, były sędzia (Trintignant), który nie chce przyjąć zwierzęcia. Valentine zabiera psa, który pewnego dnia ucieka. Szukając go, ponownie trafia do sędziego. Okazuje się, że podsłuchuje rozmowy sąsiadów. Valentine jest początkowo oburzona, ale z czasem rodzi się przyjaźń między młodą kobietą a zgorzkniałym starcem.

Trzy kolory - Kolekcja

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Krzysztof Kieślowski
Producent Producent Marin Karmitz
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Zbigniew Preisner , Bertrand Lenclos
Montażysta Montażysta Jacques Witta
Operator zdjęć Operator zdjęć Piotr Sobociński
Scenariusz Scenariusz Krzysztof Kieślowski , Krzysztof Piesiewicz
Scenografia Scenografia Claude Lenoir
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Corinne Jorry
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Jean-Claude Laureux
Dubler kaskaderski Dubler kaskaderski Lucien Abbet
Operator zdjęć drugiej ekipy Operator zdjęć drugiej ekipy Piotr Jaxa
Asystent kamery Asystent kamery Piotr Jaxa , Henryk Jedynak
Fotograf planu Fotograf planu Piotr Jaxa
Muzyk Muzyk Janusz Strobel , Jerzy Klocek , Elzbieta Towarnicka
Story Consultant Story Consultant Agnieszka Holland
Logo Firma
Studio Filmowe Tor PL
France 3 Cinéma FR
MK2 Films FR
CAB Productions CH
Język
Français
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
10. 02. 2023
70%

Bardzo dobre zakończenie trylogii Kieslowskiego. Ten film jest ostatnim filmem w trójce filmów Krzysztofa Kieslowskiego o kolorach i skupia się na nietypowej przyjaźni między młodą i piękną modelką a…

Bardzo dobre zakończenie trylogii Kieslowskiego. Ten film jest ostatnim filmem w trójce filmów Krzysztofa Kieslowskiego o kolorach i skupia się na nietypowej przyjaźni między młodą i piękną modelką a starszym emerytowanym sędzią, który bawi się słuchając, nielegalnie i bez wiedzy innych, rozmowy telefoniczne sąsiadów. Dlaczego? Z czystego cynizmu. Jest to samotny, zgorzkniały i nieszczęśliwy człowiek. Następuje podróż, podczas której obie postacie przejdą przez bardzo podobne sytuacje.

CinemaSerf
CinemaSerf
15. 05. 2023
70%

Młoda modelka Walentyna (Irène Jacob) wraca pewnego wieczora do domu, gdy przejeżdża psa. Na szczęście zwierzę nie jest poważnie rannę i po wizycie u weterynarza oddaje go sędziemu (Jean-Louis…

Młoda modelka Walentyna (Irène Jacob) wraca pewnego wieczora do domu, gdy przejeżdża psa. Na szczęście zwierzę nie jest poważnie rannę i po wizycie u weterynarza oddaje go sędziemu (Jean-Louis Trintignant). Po szybkim rzucie okiem na jego dom jednak zdaje sobie sprawę, że ten podsłuchuje! Słucha wszystkich prywatnych rozmów sąsiadów, nagrywa ich pogawędki i ich tajemnice - co oczywiście jest nielegalne. Złapana między obrzydzeniem do jego zachowania a stopniowo rozwijającym się uczuciem do mężczyzny (i psa) znajduje się w trudnej sytuacji. Jak to się potoczy, gdy ktoś go zgłosi gendarmerii, a jego własne wyjście przed sąd zbliża się? Ich związek nie jest jedynym, który widzimy tutaj, a korzystając z Walentyny jako przewodniczki, jesteśmy wystawieni na kilka innych osób, których problemy z lojalnością, zaufaniem - i wiernością - są tam dla nas do obserwacji i wyzwania. Spośród tych trzech zabawnych filmów Kieślowskiego prawdopodobnie wolałam „Biały” - ale to jest bliska sprawa. Film ten jest szybko tempowany z humorem i treścią w pisaniu, a także cechuje się silnym i sympatycznym występem od Jacobsa. Nie polubiłam zakończenia - nawet jeśli służyło ono do złączenia wątków z poprzednimi dwoma filmami, ale jeśli możesz zobaczyć je wszystkie razem jednym (maratońskim) ruchem, myślę, że nie można się nudzić, a raczej będziesz zabawiony i zmuszony do myślenia przez te niezależne, ale powiązane tematy ludzkości i osobowości.

7.9

Głosowano 1442×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500