Noce Cabirii

Noce Cabirii Le notti di Cabiria

8.0 /10
793 ocen
1957 110 min Wydany

Rzym, 1957 rok. Kobieta, Cabiria, jest okradziona i pozostawiona na utopienie przez swojego chłopaka, Giorgia. Ocalona, wznawia swoje życie i stara się znaleźć szczęście w cynicznym świecie. Nawet gdy myśli, że jej walki się skończyły i znalazła szczęście i zadowolenie, rzeczy mogą nie być takie, jak się wydają.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Giulietta Masina
Giulietta Masina

Maria 'Cabiria' Ceccarelli

François Périer
François Périer

Oscar D'Onofrio

Amedeo Nazzari
Amedeo Nazzari

Alberto Lazzari

Aldo Silvani
Aldo Silvani

The wizard

Ennio Girolami
Ennio Girolami

Amleto, 'il magnaccia'

Mario Passante
Mario Passante

Uncle of Amleto

Franco Balducci
Franco Balducci

Spectator on the Stage of the Cinema (uncredited)

Ciccio Barbi
Ciccio Barbi

Man on the Stage (uncredited)

Luciano Bonanni
Luciano Bonanni

Man in Black Suit at the Edge of the River (uncredited)

Leo Catozzo
Leo Catozzo

Man with the Sack (uncredited)

Mimmo Poli
Mimmo Poli

Man Eating in the Nightclub (uncredited)

Dominique Delouche
Dominique Delouche

Priest with the Flag (uncredited)

Franco Fabrizi
Franco Fabrizi

Giorgio (uncredited)

Sandro Moretti
Sandro Moretti

Un papponcello (uncredited)

Polidor
Polidor

Friar (uncredited)

María Luisa Rolando
María Luisa Rolando

Marisa (uncredited)

Gianni Baghino
Gianni Baghino

(uncredited)

Riccardo Fellini
Riccardo Fellini

(uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Federico Fellini
Producent Producent Dino De Laurentiis
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Nino Rota
Operator zdjęć Operator zdjęć Aldo Tonti
Scenografia Scenografia Piero Gherardi
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Piero Gherardi
Charakteryzator Charakteryzator Eligio Trani
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Luigi De Laurentiis
Dźwięk Dźwięk Oscar Di Santo , Rocco Roy Mangano
Operator kamery Operator kamery Goffredo Bellisario
Montażysta Montażysta Leo Catozzo
Historia Historia Federico Fellini , Ennio Flaiano , Tullio Pinelli
Scenariusz Scenariusz Federico Fellini , Ennio Flaiano , Tullio Pinelli
Dyrygent Dyrygent Franco Ferrara
Asystent montażysty Asystent montażysty Adriana Olasio
Logo Firma
DDL Cinematografica IT
Les Films Marceau FR
Język
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
28. 02. 2023
70%

To jest znakomity pojazd dla bardzo dobrej Giulietty Masiny w roli tytułowej. Jest to dama nocy, którą widzimy od samego początku, gdy jej rabusiowy chłopak zepchnął ją do rzeki i zostawił, żeby się…

To jest znakomity pojazd dla bardzo dobrej Giulietty Masiny w roli tytułowej. Jest to dama nocy, którą widzimy od samego początku, gdy jej rabusiowy chłopak zepchnął ją do rzeki i zostawił, żeby się utopiła. Dzięki czujnemu lokalnemu rozrabiakowi i kilku miejscowym zostaje uratowana. Jest wstrząśnięta, ale w dużej mierze niezłomna! Od teraz śledzimy ją w jej trwających perypetiach, gdy stanowczo odmawia rezygnacji z miłości. Myśli, że ma szczęście z aktorem filmowym, który popija szampana i je kawior, ale szybko staje się dalej rozczarowana, i dopiero przypadkowe spotkanie z dość skromnym „D'Onofrio” (François Périer), który ją podziwiał na scenie pewnego wieczoru, może - tylko może - zaoferować naszej wędrownej duszy to, czego jej serce pragnie najbardziej. Fellini wykorzystuje wciąż w dużej mierze zniszczone wojną ulice Rzymu jako skuteczne tło dla tej najbardziej ludzkiej z opowieści, a scenariusz pozwala Pani Masinie świetnie oddać swój szybki, często komiczny (i zawsze trafnie optymistyczny) dialog. Jest bardzo w swoim żywiole w miarę rozwoju historii. Całość ma nutę cynizmu, ale jakoś jej postać potrafi przebić się przez to - i to właśnie sprawiło, że film ten był dla mnie rozrywkowy. Mogło to być tylko proceduralne i przewidywalne dramat, ale nie jest. Z fabułą nie ma pewności. Faktycznie, jedyną pewnością jest, że nigdy się nie podda! Drugoplanowa obsada gra naprawdę efektywnie - albo jako postacie mające bezpośredni wpływ na jej życie (np. „Wanda” (Franca Marzi)), albo jako środek dla widzów do przekalibrowania i chwili odpoczynku. To film emocjonalny, ale nie sentymentalny - i naprawdę mi się podobał

8

Głosowano 793×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500