
Stephen Nakamura
Stephen Nakamura, jeden z najbardziej znanych kolorystów filmów fabularnych w Hollywood, wnosi do swojej pracy bogate doświadczenie. Współpracował z uznawanymi reżyserami takimi jak David Fincher, Ridley Scott, Kathryn Bigelow, Spike Lee i Steven Spielberg, a także z renomowanymi operatorami Dariuszem Wolskim, ASC, Claudio Miranda, ASC, Robert Richardson, ASC i Januszem Kaminskim. Jego filmy fabularne obejmują szeroki zakres gatunków i stylów, w tym takie duże premiery jak Nyad (Netflix), Napoleon (Columbia Pictures), Doctor Strange and the Multiverse of Madness (Marvel Studios) oraz niemal wszystkie reżyserskie prace Ridleya Scotta przez ponad 15 lat, w tym filmy Marsjanin i franczyza Obcy. Nakamura pokazał swoją wszechstronność, otrzymując wiele nagród za swoje techniczne i artystyczne wkłady w istotne filmy, seriale telewizyjne i reklamy, w tym Disney+ Obi-Wan Kenobi, Hennessy X.O.: The Seven Worlds oraz ostatnio HBO The Last of Us, za który otrzymał w 2024 roku nagrodę Lumiere Award od Advanced Imaging Society (AIS) za Najlepsze Wykorzystanie High Dynamic Range w serialu. W 2018 roku Stephen Nakamura został przyjęty do Akademii Sztuk i Nauk Filmowych. Przed dołączeniem do Company 3 Nakamura pracował w Technicolour Digital Services, gdzie rozpoczął pracę nad wykończeniem filmów fabularnych. Był także kolorystą w Post Group, pracując nad ważnymi projektami komercyjnymi, teledyskami muzycznymi, programami telewizyjnymi i filmami. Swoją karierę zaczynał w California Video Centre. Mieszka w Company 3 Los Angeles. Dostępny wirtualnie poprzez dowolną placówkę Company 3 Virtual Outpost.
Informacje osobiste
- Znany z działu
- Montaż
- Data urodzenia
- ( lat)
- Miejsce urodzenia
- Znany także jako
-
![]() |
2016 X-Men: Apokalipsa
Cyfrowy pośredni
|
65% |
![]() |
2002 Azyl
Digital Color Timer
|
68% |
![]() |
2008 The Hurt Locker: W Pułapce Wojny
Operator korekcji kolorów
|
73% |
![]() |
2012 Protektor
Cyfrowy pośredni
|
65% |
![]() |
2015 Marsjanin
Kolorysta
|
77% |
![]() |
2016 Pasażerowie
Kolorysta
|
70% |
![]() |
2009 Surogaci
Kolorysta cyfrowy
|
61% |
![]() |
2018 Sicario 2: Soldado
Kolorysta
|
69% |
![]() |
2015 Big Short
Kolorysta
|
74% |
![]() |
2020 Pięciu braci
Kolorysta
|
65% |
![]() |
2017 Detroit
Kolorysta
|
73% |
![]() |
2008 W Sieci Kłamstw
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
66% |
![]() |
2020 Głębia strachu
Kolorysta
|
63% |
![]() |
2020 Nowi mutanci
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
61% |
![]() |
2004 Skarb Narodów
Operator korekcji kolorów
|
66% |
![]() |
2013 Legenda telewizji 2: Kontynuacja
Kolorysta
|
61% |
![]() |
2011 Spisek
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
66% |
![]() |
2019 Aniołki Charliego
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
64% |
![]() |
2017 Mroczna Wieża
Kolorysta
|
58% |
![]() |
2017 To
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
72% |
![]() |
2019 To: Rozdział 2
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
68% |
![]() |
2009 Nieproszeni Goście
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
65% |
![]() |
2008 21
Kolorysta cyfrowy
|
67% |
![]() |
2016 Morze drzew
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
62% |
![]() |
2011 Odrobina nieba
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
64% |
![]() |
2022 Morbius
Kolorysta cyfrowy
|
60% |
![]() |
2018 Wojna o prąd
Kolorysta cyfrowego pośredniego
|
67% |
![]() |
2012 Reguła Milczenia
Kolorysta
|
62% |
![]() |
2024 Omen: Początek
Kolorysta
|
69% |