Paisan

Paisan Paisà

7.6 /10
320 ocen
1946 125 min Wydany

Podczas alianckiej inwazji na Włochy w czasie II wojny światowej rozgrywa się sześć opowieści w różnych regionach, od Sycylii po północną Dolinę Padu. Te opowieści śledzą interakcje między amerykańskimi żołnierzami a włoskimi cywilami, gdy przemierzają swoją drogę przez bariery językowe i różnice kulturowe.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Benjamin Emanuel
Benjamin Emanuel

American Soldier

Raymond Campbell
Raymond Campbell

American Soldier

Harold Wagner
Harold Wagner

Harry, a German soldier

Albert Heinze
Albert Heinze

German soldier

Merlin Berth
Merlin Berth

Merlin, American Soldier

Mats Carlson
Mats Carlson

Swede, an American soldier

Leonard Parrish
Leonard Parrish

An American soldier

Dots Johnson
Dots Johnson

American MP

Maria Michi
Maria Michi

Francesca

Gar Moore
Gar Moore

Fred, an American soldier

Harriet Medin
Harriet Medin

Harriet, the nurse

Renzo Avanzo
Renzo Avanzo

Massimo

William Tubbs
William Tubbs

Captain Bill Martin

Roberto Van Loel
Roberto Van Loel

German soldier

Giulietta Masina
Giulietta Masina

Young Woman on Palace Stairs (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Roberto Rossellini
Scenariusz Scenariusz Roberto Rossellini , Sergio Amidei , Federico Fellini
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Renzo Rossellini
Operator zdjęć Operator zdjęć Otello Martelli
Montażysta Montażysta Eraldo Da Roma
Producent Producent Roberto Rossellini
Historia Historia Sergio Amidei , Federico Fellini , Marcello Pagliero , Alfred Hayes , Roberto Rossellini
Dialog Dialog Sergio Amidei , Federico Fellini , Roberto Rossellini
Dźwięk Dźwięk Ovidio Del Grande
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Federico Fellini , Massimo Mida
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Eugenia Handamir
Logo Firma
Organizzazione Film Internazionali (OFI) IT
Foreign Film Productions
Język
Deutsch
English
Italiano
Latin
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
03. 02. 2024
70%

Gdy Alianci rozpoczynają inwazję Włoch w 1943 roku, Roberto Rossellini opowiada nam pół tuzina historii, które mogłyby się wydarzyć, gdy głównie amerykańska armia przemieszczała się przez kraj w…

Gdy Alianci rozpoczynają inwazję Włoch w 1943 roku, Roberto Rossellini opowiada nam pół tuzina historii, które mogłyby się wydarzyć, gdy głównie amerykańska armia przemieszczała się przez kraj w kierunku Rzymu. Te historie nie są ze sobą w żaden sposób połączone, jedynie przez to, że dostarczają kilka interesujących epizodów ilustrujących postawy miejscowej ludności i zachowanie żołnierzy. W miarę jak przemieszczają się z Sycylii na półwysep, spotykamy populację, która miała dotąd różne doświadczenia z wojną - niektórzy ledwie dotknięci nią, inni głęboko - a siły amerykańskie nie zawsze są entuzjastycznie witane. Nie będę próbować wyjaśnić fabuł poszczególnych odcinków, ale wystarczy powiedzieć, że każdy z nich ma potencjał, który całkiem dobrze demonstruje skutki wojny zarówno dla zwycięzców, jak i przegranych - i nie zawsze jest od razu jasne, kto jest kim! Mój osobisty ulubieniec obejmuje młodego, bezdomnego i ulicznego szukacza przygód, który wykorzystuje pijanego żołnierza, tylko po to, by wrócić do swojego zniszczonego wojną miasta, gdzie zdobycie pary butów jest raczej umieszczone w kontekście. Tu jest także trochę filozofii. Poczucie, że wszyscy są zjednoczeni przeciwko wspólnemu wrogowi, dopóki nie powróci rozłamana natura ludzka, a rzeczy jak religia zaczynają ponownie narzucać czasami dość wątpliwą dogmatykę na wcześniej połączoną rodzinę przekonań i opinii jest skutecznie przedstawione. To są sześć mini-przygód. Jedna lub dwie z nich mogą bardziej zajmować się romantycznymi lub osobistymi aspektami wojny, ale wszystkie są dostarczone pod dość stałym zagrożeniem kulami i bombami, co dobrze kulminuje scenariuszem, który w pewien sposób oferuje nam wojenny odpowiednik haczyka! Ostatnie kilka kieszeni oporu przeciwko postępującym siłom okazuje się być niebezpiecznie skuteczne i wyjątkowo wytrwałe. Na tych dramatycznych obrazach jest coś intensywnie wiarygodnego - Włosi wszyscy mówią w swoim własnym języku; produkcja wykorzystuje intymną fotografię i wielką skalę kinematografię oraz utrzymuje namacalne poczucie zagrożenia przez cały czas. To zdecydowanie należy do najlepszych tego gatunku.

7.6

Głosowano 320×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500