Listonosz

Listonosz Il postino

7.9 /10
1,162 ocen
1994 109 min Wydany

Prosty włoski listonosz uczy się kochać poezję podczas dostarczania listów sławnemu poecie; wykorzystuje to, aby uwieść lokalną piękną Beatrice.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Massimo Troisi
Massimo Troisi

Mario Ruoppolo

Philippe Noiret
Philippe Noiret

Pablo Neruda

Maria Grazia Cucinotta
Maria Grazia Cucinotta

Beatrice Russo

Renato Scarpa
Renato Scarpa

Telegrapher

Linda Moretti
Linda Moretti

Donna Rosa

Mariano Rigillo
Mariano Rigillo

Di Cosimo

Sergio Solli
Sergio Solli

Peasant

Alfredo Cozzolino
Alfredo Cozzolino

Di Cosimo's Associate

Simona Caparrini
Simona Caparrini

Elsa Morante (uncredited)

Calogero Azzaretto
Calogero Azzaretto

Bookseller (uncredited)

Assunta Stacconi
Assunta Stacconi

Old Woman in Church (uncredited)

Angelo Casadei
Angelo Casadei

Cinema Spectator (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Michael Radford
Powieść Powieść Antonio Skármeta
Producent Producent Mario Cecchi Gori , Vittorio Cecchi Gori , Gaetano Daniele
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Luis Bacalov
Operator zdjęć Operator zdjęć Franco Di Giacomo
Montażysta Montażysta Roberto Perpignani
Scenariusz Scenariusz Massimo Troisi , Michael Radford
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Gianna Gissi
Scenografia Scenografia Lorenzo Baraldi
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Vincenzo Testa
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Alberto Passone
Historia Historia Furio Scarpelli , Giacomo Scarpelli
Dźwięk Dźwięk Massimo Loffredi
Współreżyser Współreżyser Massimo Troisi
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Gaia Gorrini
Kierownik jednostki Kierownik jednostki Raffaele Veneruso
Logo Firma
Cecchi Gori Group Tiger Cinematografica IT
Penta Film IT
Blue Dahlia Productions FR
Esterno Mediterraneo Film IT
K2 Two BE
Język
Español
Italiano
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
08. 12. 2022
90%

Piękna włoska produkcja.

Piękna włoska produkcja.

CinemaSerf
CinemaSerf
21. 04. 2024
70%

Sytuacja jest niestabilna w jego rodzinnej Chile, znany poeta "Neruda" (Philippe Noiret) znajduje schronienie na małej włoskiej wyspie, gdzie jego przyjazd jest przyjęty jedynie z realną świadomością…

Sytuacja jest niestabilna w jego rodzinnej Chile, znany poeta "Neruda" (Philippe Noiret) znajduje schronienie na małej włoskiej wyspie, gdzie jego przyjazd jest przyjęty jedynie z realną świadomością, że będą musieli zatrudnić dodatkowego listonosza! Wchodzi do gry "Mario" (Massimo Troisi). Ledwie umie czytać i pisać, ale jest zdeterminowany, aby zaangażować gościa w rozmowę i uczyć się od niego. Początkowo obojętny "Neruda" zaczyna z nim rozmawiać, gdy codziennie dostarcza pocztę, a kiedy oznajmia, że potrzebuje trochę pomocy, aby zdobyć serce uroczej "Beatrice" (Maria Grazia Cucinotta), staje się jego nowym mentorem. Jego pierwsze próby są może trochę zbyt szorstkie i bezpośrednie. Zbyt wiele odniesień do kształtu jej piersi i tym podobne, ale stopniowo "Mario" uczy się wyrażać siebie bardziej pełno, indywidualnie, oraz mniej grubo. To wykształcenie również otwiera mu oczy na to, co działo się wokół niego przez lata. Jego wyspa nie ma nawet bieżącej wody, a zbliżające się wybory sprawiają, że zaczyna sympatyzować z komunistyczną sprawą, obserwując przyjezdnych polityków składających obietnice, których wie, że nigdy nie zostaną spełnione. Jego nowo znaleziona świadomość polityczna nie zawsze spotyka się dobrze z jego rodakami, którzy po prostu chcą kontynuować swoje proste, morskie życie. Ta adaptacja książki Antonio Skármeta naprawdę nasyca postacie hojnym duchem i dużą charyzmą. Wszystko jest stonowane, a ewolucja "Mario" jest naprawdę dobrze prowadzona przez Troisiego, który tak trochę współreżyserował z Michaelem Radfordem oraz z delikatnie uczciwym wysiłkiem od Noireta. Kinematografia czerpie ogromne korzyści z naturalnego scenariusza wyspy, który czasami wydaje się odzwierciedlać emocje przeżywane przez postaci. To także dość skuteczna analiza tego, co stanowi poezję sama w sobie. Subtelność struktury słów, które nie polegają na zbyt dobrze znanym rymie, jest wykorzystywana z dobrym skutkiem. Kolejny film, który czerpie ogromne korzyści z ekranu kinowego, aby cieszyć się jasnością i ścieżką dźwiękową Luisa Bacalova i naprawdę wart obejrzenia.

7.9

Głosowano 1162×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500