
Maria Michi
Maria Michi (14 maja 1921 - 7 kwietnia 1980) była włoską aktorką drugoplanową, która współpracowała z Roberto Rossellinim przy dwóch jego wczesnych arcydziełach neorealizmu: Rzym, otwarte miasto i Paisà. Michi pracowała najpierw jako maszynistka w kancelarii prawniczej, a następnie jako bileterka w Teatro Quattro Fontane w Rzymie. Została zauważona i otrzymała małe role w towarzystwie Sergia Tofano i Diany Torrieri podczas sezonu 1942-1943. Krytyk Irene Bignardi nazwała ją „kobietą bardzo blisko oporu i Partii Komunistycznej“. W 1948 roku pracowała z Christianem-Jaque w La Chartreuse de Parme. W wrześniu 1949 roku wyszła za mąż za księcia Augusta Torlonia i opuściła świat kina dla teatru, szczególnie współpracując z reżyserem Guido Salvinim. Małżeństwo zostało unieważnione w San Marino w 1956 roku. Wznowiła swoją karierę filmową w latach 60. i 70. XX wieku, gdy zagrała w 12 filmach, w tym Ostatnie Tango w Paryżu Bernardo Bertolucciego i Salon Kitty Tinto Brassa, jej ostatnim filmie.
Informacje osobiste
- Znany z działu
- Aktorstwo
- Płeć
- Male
- Data urodzenia
- 15.05.1921 - 07.04.1980 (58 lat)
- Miejsce urodzenia
- Roma, Lazio, Italy
- Znany także jako
-
- Мария Мики
![]() |
1945 Rzym, miasto otwarte
Marina Mari
|
80% |
![]() |
1972 Ostatnie tango w Paryżu
Rosa's Mother
|
69% |
![]() |
1946 Paisan
Francesca
|
76% |