Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek

Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover

7.3 /10
651 ocen
1989 124 min Wydany

Szef kuchni (Richard Bohringer) w ekskluzywnej restauracji. Właściciel restauracji (Michael Gambon) to złodziej. Żona złodzieja (Helen Mirren) szuka pocieszenia w ramionach kochanka (Alan Howard). Złodziej dowiaduje się o romansie ukochanej i publicznie deklaruje, że zabije swojego rywala, a potem go zje...

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Kees Kasander
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Michael Nyman
Montażysta Montażysta John Wilson
Obsada Obsada Sharon Howard-Field
Reżyser Reżyser Peter Greenaway
Operator zdjęć Operator zdjęć Sacha Vierny
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jean-Paul Gaultier
Scenografia Scenografia Ben van Os , Jan Roelfs
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Garth Marshall
Charakteryzator Charakteryzator Sara Meerman
Efekty charakteryzatorskie Efekty charakteryzatorskie Sjoerd Didden
Efekty dźwiękowe Efekty dźwiękowe Nigel Heath
Muzyk Muzyk Chris Laurence
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Tom Buchanan
Scenariusz Scenariusz Peter Greenaway
Koproducent Koproducent Pascale Dauman , Daniel Toscan du Plantier , Denis Wigman
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Gerrit Martijn
Logo Firma
Allarts
Allarts Cook
Erato Films FR
Erbograph Co.
Film4 Productions GB
Elsevier-Vendex Film Beheer
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
02. 05. 2016
90%

Po obejrzeniu wcześniej filmu Greenawaya 'Prospero's Books', z zasadniczo tej samej ery, zdecydowanie czuje się auteur, wielkie wzrokowe umiejętności walijskiego twórcy. Uwielbiam oglądać Helen…

Po obejrzeniu wcześniej filmu Greenawaya 'Prospero's Books', z zasadniczo tej samej ery, zdecydowanie czuje się auteur, wielkie wzrokowe umiejętności walijskiego twórcy. Uwielbiam oglądać Helen Mirren w JAKIEJKOLWIEK erze, ale szczególnie tutaj, pomiędzy pięknem młodości, które zaprezentowała w 'Age of Consent' Michaela Powella, przez niezwykle absurdalny i zuchwały 'Caligula', prosto do wyrafinowanej i bardzo niebezpiecznej piękności zaprezentowanej w 'The Comfort of Strangers'.

7.3

Głosowano 651×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500