Platforma
Dostępne na
Netflix

Platforma El hoyo

7.0 /10
7,382 ocen
2019 95 min Wydany

Kawał jedzenia zjeżdża w dół pionową konstrukcją. Mieszkańcy na górze jedzą obficie, pozostawiając tych poniżej głodnych i zdesperowanych. Bunt jest nieuchronny.

El hoyo - Colección

Platforma 2

(2024)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Galder Gaztelu-Urrutia
Scenariusz Scenariusz David Desola , Pedro Rivero
Producent Producent Carlos Juárez
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Raquel Perea , Carlos Juárez
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Aránzazu Calleja
Operator zdjęć Operator zdjęć Jon D. Domínguez
Montażysta Montażysta Elena Ruiz , Haritz Zubillaga
Scenografia Scenografia Azegiñe Urigoitia
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Iván Batty
Scenariusz Scenariusz David Desola
Koproducent Koproducent Ángeles Hernández , David Matamoros
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Iñaki Alonso
Operator dźwięku Operator dźwięku Joshua Durán
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów Urko Aguirre
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia Eduardo González Mon
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Unai Giménez
Logo Firma
TVE ES
EiTB ES
Basque Films ES
Mr. Miyagi ES
Język
Español
Recenzje (7)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
7
Łącznie recenzji
Leno
Leno
27. 03. 2020
30%

Nie trać czasu. Większość filmu dzieje się w pewnego rodzaju wielopiętrowym więzieniu, gdzie górne piętra mogą kontrolować jedzenie, które trafia na dolne piętra. Stworzyło to rodzaj struktury…

Nie trać czasu. Większość filmu dzieje się w pewnego rodzaju wielopiętrowym więzieniu, gdzie górne piętra mogą kontrolować jedzenie, które trafia na dolne piętra. Stworzyło to rodzaj struktury klasowej, gdzie górne piętra czerpały przyjemność z odmawiania jedzenia dolnym poziomom, chociaż piętra były sortowane okresowo. Protagonista zaczął kwestionować tę strukturę i próbował ją zmienić. Chociaż początek był obiecujący, film zgubił się próbując być zbyt symboliczny i zagadkowy. Zakończenie było bardzo rozczarowujące, pozostawiając zbyt wiele luźnych zakończeń, które powinny zostać zamknięte.

Shumafuk
Shumafuk
27. 03. 2020
80%

Agresywna forma demonstracji problemów społeczeństwa kapitalistycznego. Pomimo tego, że poziom przemocy jest dla mnie zbyt wysoki, rozumiem cel narracji. W rzeczywistości uważam ten film za dość…

Agresywna forma demonstracji problemów społeczeństwa kapitalistycznego. Pomimo tego, że poziom przemocy jest dla mnie zbyt wysoki, rozumiem cel narracji. W rzeczywistości uważam ten film za dość duchowy. Paralela między Jezusem a wartościami chrześcijańskimi jest dosyć oczywista.

Manuel São Bento
Manuel São Bento
29. 03. 2020
70%

Netflix od dłuższego czasu wspiera małe, niezależne produkcje filmowe. W 2018 roku Roma (ponownie) otworzyła drogę do nominacji na najlepszy film dla filmów zagranicznych. W zeszłym roku epicki film…

Netflix od dłuższego czasu wspiera małe, niezależne produkcje filmowe. W 2018 roku Roma (ponownie) otworzyła drogę do nominacji na najlepszy film dla filmów zagranicznych. W zeszłym roku epicki film Martina Scorsese The Irishman mógł istnieć tylko poprzez streamowanie, ponieważ żadne duże studio nie chciało trzyipółgodzinnego filmu w kinach. Pomiędzy tymi dwoma filmami wsparcie uzyskały dziesiątki innych niezależnych filmów od Netflixa (lub innych sieci streamingowych). Rok 2020 przynosi nam hiszpański horror-thriller od debiutanta (Galder Gaztelu-Urrutia): Platforma (lub El Hoyo).

Kamurai
Kamurai
22. 07. 2020
90%

Fantastyczny zegarek, z pewnością obejrzę go ponownie i mogę go polecić. To film survivalowy, ciężki z filozofią moralności. Często, gdy zbliżam się do czegoś takiego, mówię, "ale jest tu także humor…

Fantastyczny zegarek, z pewnością obejrzę go ponownie i mogę go polecić. To film survivalowy, ciężki z filozofią moralności. Często, gdy zbliżam się do czegoś takiego, mówię, "ale jest tu także humor", ale nie, przynajmniej nie tradycyjny humor. To jest mroczny film pełen metafor i okrutnej rzeczywistości. Chociaż zazwyczaj jestem oburzony rzeczywistością, która wkracza w moje ucieczki, zazwyczaj jest to wtedy, gdy próbuję oglądać brudny humor. Ale gdy wezmę koncept jak ten, relacja do rzeczywistości tylko wzmacnia film. "Ci u góry, i ci na dole" to coś, nad czym warto się zastanowić, a jeśli to Cię intryguje lub już jesteś gotowy na filozoficzną dyskusję o anty-hierarchicznej strukturze społeczeństwa klas, lub jesteś zaintrygowany myślą, że nie ma znaczenia kto lub kiedy jest ktoś w strukturze klasowej: społeczeństwo pokonuje się tylko przez to, że jest. Wartość produkcji jest minimalna, ale wystarczająca, i myślę, że to jest celowe. Mieszka w krainie złych dubbingów, ale nie aż tak, aby go winić. Spróbuj tego: możesz być zaskoczony sobą lub swoimi towarzyszami.

7

Głosowano 7382×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500