Zeszłego roku w Marienbadzie

Zeszłego roku w Marienbadzie L'Année dernière à Marienbad

7.4 /10
501 ocen
1961 95 min Wydany

W dziwnym i odizolowanym zamczysku mężczyzna poznaje kobietę a trvá na tom, že sa už predtým stretli.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Delphine Seyrig
Delphine Seyrig

A – The Brunette Woman

Giorgio Albertazzi
Giorgio Albertazzi

X – The man with the Italian Accent

Sacha Pitoëff
Sacha Pitoëff

M – The Other Man with the Lean Face, The Husband

Françoise Bertin
Françoise Bertin

A Character from the Hotel

Luce Garcia-Ville
Luce Garcia-Ville

A Character from the Hotel

Héléna Kornel
Héléna Kornel

A Character from the Hotel

Françoise Spira
Françoise Spira

A Character from the Hotel

Karin Toche-Mittler
Karin Toche-Mittler

A Character from the Hotel

Pierre Barbaud
Pierre Barbaud

A Character from the Hotel

Wilhelm von Deek
Wilhelm von Deek

A Character from the Hotel

Jean Lanier
Jean Lanier

A Character from the Hotel

Gérard Lorin
Gérard Lorin

A Character from the Hotel

Davide Montemurri
Davide Montemurri

A Character from the Hotel

Gilles Quéant
Gilles Quéant

A Character from the Hotel

Gabriel Werner
Gabriel Werner

A Character from the Hotel

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alain Resnais
Scenariusz Scenariusz Alain Robbe-Grillet
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Francis Seyrig
Producent Producent Pierre Courau , Raymond Froment , Anatole Dauman
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Bernard Evein
Montażysta Montażysta Henri Colpi , Jasmine Chasney
Scenografia Scenografia Jacques Saulnier
Dekoracja planu Dekoracja planu Jean-Jacques Fabre , Georges Glon , André Piltant
Główny charakteryzator Główny charakteryzator Alexandre Marcus
Charakteryzator Charakteryzator Éliane Marcus
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Léon Sanz
Dźwięk Dźwięk Jean-Claude Marchetti , René Renault , Guy Villette
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Jean Nény
Logo Firma
Silver Films FR
Cinétel FR
Cormoran Films FR
Les Films Tamara
Argos films FR
Cineriz IT
Como Films FR
Terra Film FR
Precitel
Język
Français
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
15. 04. 2024
70%

Ten film ma niemal eteryczny charakter. Rozgrywający się w pałacowym przepychu luksusowego hotelu, grupa nieznanych mieszkańców zbiera się na wytworny weekend. Pomiędzy damą (Delphine Seyrig) a panem…

Ten film ma niemal eteryczny charakter. Rozgrywający się w pałacowym przepychu luksusowego hotelu, grupa nieznanych mieszkańców zbiera się na wytworny weekend. Pomiędzy damą (Delphine Seyrig) a panem (Dacha Pitoëff) jest natychmiastowa chemia, gdzie ten drugi stara się zapewnić pierwszej, że to nie pierwsze spotkanie. Ona nie pamięta żadnych wcześniejszych spotkań, więc dzięki delikatnej narracji Giorgia Albertazziego możemy obserwować, jak próbuje ją przekonać, zanim ich czas w zamku się skończy. Tutaj nie ma wiele dialogów wspierających historię, głównie polega to na wspaniale sfotografowanych monochromatycznych obrazach, podczas których dwójka wykonuje swego rodzaju taniec. Tempo tego tańca wydaje się zależeć bardziej od jej nastroju niż jego. Czasami wydaje się chcieć być przekonana, innym razem zdaje się zdeterminowana, by go odrzucić - choć delikatnie. Jego frustracje, stłumione silnymi uczuciami miłości, ciągle go popychają, ale jałowość jego otoczenia wydaje się go ograniczać. Sam dom jest ogromny, z niekończącymi się korytarzami wyłożonymi lustrami i posągami. Teren składa się wyłącznie z żwiru, jakby to był wyspiarski pustynny kawałek ziemi otoczony suchością. Pozostali goście zachęcają go do gier - z kartami lub zapałkami, ale te gry wydają się dla niego niemożliwe do wygrania - nawet gdy zdaje się rozumieć prostotę zasad. Całe miejsce wydaje się stworzone, by kusić, drażnić i kusić - ale czy ktoś tam kiedykolwiek dostanie to, czego pragnie? Nakręcony wokół różnych niemieckich wielkich pałaców i z niesamowitym Spiegelsaalem luster, te ogromne przestrzenie sprawiają, że ludzie wydają się być tylko okupującymi, zimnymi owadami, a ja także czułem się jak jeden z nich, kiedy pewna pusta nieuchronność wtargnęła do wydarzeń. Tutaj nie dzieje się wiele, więc nie oczekuj zbyt dużo w kwestii tempa czy rozwoju - to po prostu piękne do obejrzenia na dużym ekranie z potężną ścieżką dźwiękową od Francisa Seyriga. Czy to wszystko jest skazane na powtórzenie się w przyszłym roku?

7.4

Głosowano 501×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500