Ślepy zaułek

Ślepy zaułek Clockers

6.7 /10
330 ocen
1995 128 min Wydany

Film ten oparty jest na bestsellerowej powieści Richarda Price'a. Opowiada o życiu ludzi w jednej z murzyńskich dzielnic Nowego Jorku. Jeden z głównych bohaterów - 16-letni Strike - zajmuje się handlem narkotyków. Traktuje on to jako główne źródło utrzymania i sposób na usamodzielnienie się. Jednak nie wszystko układa się pomyślnie. Szef Strike'a - Rodney Little - zleca mu pierwsze morderstwo, które ma być sprawdzianem lojalności chłopaka. Jeśli ten wywiąże się z zadania prawidłowo, może liczyć na awans w "narkotykowej hierarchii". Ofiarą ma być Darryl Adams - inny handlarz, który naraził się bossowi. O planowanym morderstwie Strike opowiada swojemu starszemu bratu Victorowi, który jest uczciwym człowiekiem, pracuje na dwóch zmianach, aby kiedyś "wyrwać się" z murzyńskiej dzielnicy. Victor oznajmia bratu, że zna kogoś, kto mógłby za niego wykonać "mokrą robotę". Jakiś czas później policjanci, z inspektorem Rocco Kleinem na czele, odnajdują zwłoki Darryla...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Harvey Keitel
Harvey Keitel

Det. Rocco Klein

John Turturro
John Turturro

Det. Larry Mazilli

Delroy Lindo
Delroy Lindo

Rodney Little

Mekhi Phifer
Mekhi Phifer

Ronald 'Strike' Dunham

Isaiah Washington
Isaiah Washington

Victor Dunham

Keith David
Keith David

André the Giant

Peewee Love
Peewee Love

Tyrone 'Shorty' Jeeter

Regina Taylor
Regina Taylor

Iris Jeeter

Sticky Fingaz
Sticky Fingaz

Scientific

Michael Imperioli
Michael Imperioli

Detective Jo-Jo

Lisa Arrindell
Lisa Arrindell

Sharon, Victor's Wife

Paul Calderon
Paul Calderon

Jesus at Hambones

Brendan Kelly
Brendan Kelly

Big Chief

Mike Starr
Mike Starr

Thumper

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Spike Lee
Scenariusz Scenariusz Spike Lee , Richard Price
Powieść Powieść Richard Price
Producent Producent Jon Kilik , Spike Lee , Martin Scorsese
Operator zdjęć Operator zdjęć Malik Hassan Sayeed
Montażysta Montażysta Sam Pollard
Scenografia Scenografia Andrew McAlpine
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Ina Mayhew , Tom Warren
Dekoracja planu Dekoracja planu Debra Schutt
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Ruth E. Carter
Główny fryzjer Główny fryzjer Larry M. Cherry
Główny charakteryzator Główny charakteryzator Diane Hammond
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Tom Fleischman
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych Eugene Gearty
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Skip Lievsay
Sound Mixer Sound Mixer Tod A. Maitland
Logo Firma
Universal Pictures US
40 Acres and a Mule Filmworks US
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

67 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
17. 04. 2016
70%

Spike Lee to niefortunny przykład bardzo utalentowanego filmowca, którego oczywisty talent rzemiosła nie przejawia się w współczesnym kinie mainstreamowym z powodu problemów, które nie mają nic…

Spike Lee to niefortunny przykład bardzo utalentowanego filmowca, którego oczywisty talent rzemiosła nie przejawia się w współczesnym kinie mainstreamowym z powodu problemów, które nie mają nic wspólnego z kinem samym w sobie. Zdaję sobie sprawę, że aby stać się doskonałym w czymś w swoim życiu, inne rzeczy muszą ucierpieć, a z nim wydaje się, przynajmniej dla mnie, że ze wszystkim, co niewątpliwie osiągnął w świecie filmowym, to stworzyło pewien rodzaj 'idiot savant' (to po prostu istniejące pojęcie - na pewno nie mam na myśli tego pejoratywnie) - to znaczy, w umiejętnościach społecznych, przynajmniej jeśli chodzi o autopromocję czy przedstawianie swojej osobowości w dziedzinie, mu brakuje - i negatywnie wpływa to na jego kino. I to jest brudna szkoda, ponieważ ten film był świetny. On i jego doskonałe podejście do kina przypominają mi zasadę Heisenberga i sprawiają, że: a) pragnę, aby Lee znalazł więcej szczęścia w swoim życiu, aby mógł lepiej się prezentować i jego osobowość nie wpływała negatywnie na kinofilów jak ja; i b) zastanawiam się, czy byłby szczęśliwszy i bardziej przyjemny, czy to negatywnie wpłynęłoby na jego twórczość filmową? Filozoficzne pytania takie jak to zwykle trzymają mnie w nocy, chyba że mam czerwone wino, mleko lub herbatę rumiankową, która mnie zmęczy i uspokoi.

Badlands1
Badlands1
03. 08. 2017
100%

To jest kryminalistycznie niedoceniany klejnot, miejski film o handlarzach narkotyków, który zupełnie nie przypomina typowego filmu gangsterskiego, nie ma ciągłego rapu grającego przez cały czas, ale…

To jest kryminalistycznie niedoceniany klejnot, miejski film o handlarzach narkotyków, który zupełnie nie przypomina typowego filmu gangsterskiego, nie ma ciągłego rapu grającego przez cały czas, ale wzruszającą klasyczną ścieżkę dźwiękową od Blancharda, chociaż wciąż znajduje się w nim świetny hip hop z lat 90. Emocje i kolory scenografii są namacalne. Naprawdę nie nazwałbym tego filmu Spike Lee, ponieważ wyprodukował go Scorsese, ma o wiele bardziej profesjonalne i poważniejsze uczucie niż poprzednie kiepskie prace Spikesa. Atmosfera hip hopu ulic Brooklynu z lat 90. jest obecna, ale ten film uderza o wiele głębiej w duszę, omin główny zwiastun, może to być powód, dla którego ten film nie odniósł sukcesu w mainstreamie, kiedy zyskuje uznanie wśród prawdziwych fanów undergroundu.

Andre Gonzales
Andre Gonzales
08. 05. 2023
50%

Myślałem, że ten film będzie lepszy. Dość nudny, nie dużo akcji ani nic, co by cię zainteresowało.

Myślałem, że ten film będzie lepszy. Dość nudny, nie dużo akcji ani nic, co by cię zainteresowało.

6.7

Głosowano 330×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500