Wątpliwość

Wątpliwość Doubt

7.2 /10
1,776 ocen
2008 104 min Wydany

Katolicka szkoła na Bronxie w 1964 roku. Ksiądz Flynn usiłuje złagodzić obyczaje. Kiedy jedna z sióstr zauważa, że poświęca więcej uwagi czarnoskóremu uczniowi, siostra Beauvier rozpoczyna krucjatę o usunięcie księdza ze szkoły.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Meryl Streep
Meryl Streep

Sister Aloysius Beauvier

Philip Seymour Hoffman
Philip Seymour Hoffman

Father Brendan Flynn

Amy Adams
Amy Adams

Sister James

Viola Davis
Viola Davis

Mrs. Miller

Alice Drummond
Alice Drummond

Sister Veronica

Audrie Neenan
Audrie Neenan

Sister Raymond

Susan Blommaert
Susan Blommaert

Mrs. Carson

Carrie Preston
Carrie Preston

Christine Hurley

John Costelloe
John Costelloe

Warren Hurley

Lloyd Clay Brown
Lloyd Clay Brown

Jimmy Hurley

Joseph Foster
Joseph Foster

Donald Miller

Bridget Megan Clark
Bridget Megan Clark

Noreen Horan

Mike Roukis
Mike Roukis

William London

Paulie Litt
Paulie Litt

Tommy Conroy

Suzanne Hevner
Suzanne Hevner

Mrs. Kean

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Patrick Shanley
Operator zdjęć Operator zdjęć Roger Deakins
Montażysta Montażysta Dylan Tichenor
Producent Producent Scott Rudin , Mark Roybal
Scenariusz Scenariusz John Patrick Shanley
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna John Patrick Shanley
Kompozytorzy obrazu Kompozytorzy obrazu Michael Queen
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Celia D. Costas
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Nora Skinner
Obsada Obsada Ellen Chenoweth
Scenografia Scenografia David Gropman
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Peter Rogness
Dekoracja planu Dekoracja planu Ellen Christiansen
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Ann Roth
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Celia D. Costas
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Deb Dyer
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję Jennifer Lane
Asystent castingu Asystent castingu Amelia Rasche McCarthy
Poszukiwacz lokacji Poszukiwacz lokacji Zoran Blazevic
Logo Firma
Miramax US
Scott Rudin Productions US
Goodspeed Productions
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

72 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
23. 09. 2016
90%

Po szyję w wirze mojej pierwszej miłości byłem dość zaskoczony, gdy usłyszałem, że ulubionym filmem mojej damy jest 'Joe Versus the Volcano'. (Nadal nie widziałem tego filmu). Zdało mi się, gdy…

Po szyję w wirze mojej pierwszej miłości byłem dość zaskoczony, gdy usłyszałem, że ulubionym filmem mojej damy jest 'Joe Versus the Volcano'. (Nadal nie widziałem tego filmu). Zdało mi się, gdy chciałem obejrzeć amerykański film, o którym słyszałem, że ma mnóstwo doskonałych aktorskich występów, że został napisany i wyreżyserowany przez tego samego gościa, który zrobił ten film dużo wcześniej. Wychowany jako chrześcijanin i słysząc w prasie przez ostatnie kilka lat o przewinieniach, szczególnie dotyczących liderów Kościoła katolickiego (ukazanych w filmach takich jak 'The Boys of St. Vincent' (John N. Smith, 1992) i 'In Bruges' (Martin McDonagh, 2008), byłem szczególnie zaintrygowany tym, jego dziełem z najnowszych czasów.

CinemaSerf
CinemaSerf
27. 06. 2022
70%

W tym filmie jest wspaniała scena, w której "P. Flynn" (Philip Seymour Hoffman) próbuje wytłumaczyć, używając piór, jak nikczemna może być plotka. Sam jest ofiarą takich nikczemnych plotek - ale czy…

W tym filmie jest wspaniała scena, w której "P. Flynn" (Philip Seymour Hoffman) próbuje wytłumaczyć, używając piór, jak nikczemna może być plotka. Sam jest ofiarą takich nikczemnych plotek - ale czy jest winny? "Siostra Aloysius" (Meryl Streep) sądzi tak. Widzi ojca z uczniem na ulicy przed szkołą, potem jej koleżanka "Siostra James" (Amy Adams) wspomina, że inny, ich pierwsze młode czarne dziecko "Donald" (Joseph Foster), wyglądał trochę zaniepokojony po spotkaniu z księdzem w zakrystii. Jest zdeterminowana, by poznać prawdę i pozbyć się tego człowieka. Streep jest bardzo przekonująca. Odzwierciedla kobietę, która, na podstawie najbardziej nieznacznych dowodów, polega na pewności swojej wiary, aby skierować oskarżenia przeciwko mężczyźnie. Korzystając z tej pewności, konfrontuje go, błagając o wyznanie, ale czy jest cokolwiek do wyznania? Hoffman jest również skuteczny jako człowiek, którego początkowo darzyłem sympatią - w końcu był ofiarą swojej koleżanki bez dowodów ze strony rzekomych ofiar i pierwszy chłopiec - "London" (Mike Roukis) był wyraźnie niegodziwym chłopcem. Viola Davis oferuje tylko jedną główną scenę jako stoicka matka dotkniętego chłopca, i jest to potężna racjonalizacja nie tylko tego, jak czuł się młody czarny chłopiec na drabinie społecznej w tamtym czasie, ale także tego, jak kościół stał wobec niej. Jest to kochająca matka w konflikcie, a jest to przedstawione z intensywnością. Nie byłem przekonany do zakończenia, w każdym razie było niezadowalające, ale to nadal dobrze skonstruowana i prowokująca do myślenia składanka silnych talentów aktorskich i solidnej historii.

7.2

Głosowano 1776×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500