Podwójne ubezpieczenie

Podwójne ubezpieczenie Double Indemnity

8.1 /10
1,874 ocen
1944 107 min Wydany

Walter Neff jest jednym z najlepszych agentów ubezpieczeniowych. Wspólnie z Phyllis opracowują plan 'zbrodni doskonałej', aby następnie dokonać zabójstwa. Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Fred MacMurray
Fred MacMurray

Walter Neff

Barbara Stanwyck
Barbara Stanwyck

Phyllis Dietrichson

Edward G. Robinson
Edward G. Robinson

Barton Keyes

Porter Hall
Porter Hall

Mr. Jackson

Jean Heather
Jean Heather

Lola Dietrichson

Tom Powers
Tom Powers

Mr. Dietrichson

Byron Barr
Byron Barr

Nino Zachetti

Richard Gaines
Richard Gaines

Edward S. Norton Jr.

Fortunio Bonanova
Fortunio Bonanova

Sam Garlopis

John Philliber
John Philliber

Joe Pete

John Berry
John Berry

Bit Part (uncredited)

Raymond Chandler
Raymond Chandler

Man Reading Book (uncredited)

Edmund Cobb
Edmund Cobb

Train Conductor (uncredited)

Kernan Cripps
Kernan Cripps

Conductor (uncredited)

Bess Flowers
Bess Flowers

Norton's Secretary (uncredited)

Eddie Hall
Eddie Hall

Man in Drug Store (uncredited)

Teala Loring
Teala Loring

Pacific All-Risk Telephone Operator (uncredited)

Sam McDaniel
Sam McDaniel

Charlie the Garage Attendant (uncredited)

Billy Mitchell
Billy Mitchell

Pullman Porter (uncredited)

Clarence Muse
Clarence Muse

Man (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Billy Wilder
Powieść Powieść James M. Cain
Scenariusz Scenariusz Billy Wilder , Raymond Chandler
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Buddy G. DeSylva
Producent Producent Joseph Sistrom
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Miklós Rózsa
Operator zdjęć Operator zdjęć John F. Seitz
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Hans Dreier , Hal Pereira
Dekoracja planu Dekoracja planu Bertram C. Granger
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Edith Head
Charakteryzator Charakteryzator Wally Westmore , Robert Ewing , Charles Gemora
Obsada Obsada Harvey Clermont
Asystent reżysera Asystent reżysera Charles C. Coleman
Efekty wizualne Efekty wizualne Farciot Edouart
Supervising Film Editor Supervising Film Editor Doane Harrison
Orkiestrator Orkiestrator Eugene Zador
Recenzje (6)

Co sądzą inni widzowie

81 %
Średnia ocena
6
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
22. 09. 2016
100%

Zdecydowanie trudno jest wybrać ulubiony film Wildera, choć ja bardziej skłaniam się ku jego wcześniejszym arcydziełom, takim jak 'Zagubiony weekend', 'Bulwar zachodzącego słońca'...i TO. Był jednym…

Zdecydowanie trudno jest wybrać ulubiony film Wildera, choć ja bardziej skłaniam się ku jego wcześniejszym arcydziełom, takim jak 'Zagubiony weekend', 'Bulwar zachodzącego słońca'...i TO. Był jednym z najlepszych, który potrafił przebić się przez całe noiro i dotrzeć do serca wszystkich noiro (jak nieśmiertelny Jean-Luc Godard powiedział, 'Wszystko, czego potrzebuję do nakręcenia filmu, to mężczyzna, dziewczyna i pistolet'). Barbara Stanwyck to jedna z moich ulubionych aktorek z tego okresu i jest klasyczną 'femme fatale'. Nigdy nie byłem wielkim fanem Freda MacMurraya, ale jego osobowość 'miłego faceta' jest wykorzystana zdecydowanie przez Wildera, a w tym filmie i w 'Mieszkaniu' wykonał swoją najlepszą pracę i stał się ostatecznym noiro protagonistą męskim. Co ciekawe, jeden z moich ulubionych aktorów, Edward G. Robinson, tak wiele myślał o scenariuszu, że zrezygnował ze swojego żądania nigdy nie grać roli drugoplanowej. Wiele osób podziwia Wildera jako reżysera, ale jako pisarza (lub współpisarza) jest równie ważny i wpływowy w kinematografii. Tak jak każdy inny jego film, przynajmniej ten, który miałem przyjemność zobaczyć, wart jest zakupu i ponownego obejrzenia. Dialogi są po prostu fantastyczne. Wolałbym wziąć jedno z jego wczesnych dzieł niż sto filmów, które teraz produkują w Hollywoodzie. Po prostu są lepsze i wewnętrznie satysfakcjonujące. Nieśmiertelne kino.

John Chard
John Chard
05. 11. 2017
100%

Film bannerowy z klasycznej ery filmu noir.

Film bannerowy z klasycznej ery filmu noir.

dogstir
dogstir
23. 02. 2021
100%

Film Double Indemnity (1944) jest być może najlepszym przykładem filmu noir. Główne role grają Fred MacMurray, Barbara Stanwyck i Edward G. Robinson. Akcja toczy się w Kalifornii w 1938 roku i jest…

Film Double Indemnity (1944) jest być może najlepszym przykładem filmu noir. Główne role grają Fred MacMurray, Barbara Stanwyck i Edward G. Robinson. Akcja toczy się w Kalifornii w 1938 roku i jest inspirowana prawdziwą zbrodnią, do której doszło w 1927 roku. Phyllis Dietrichson (w tej roli Stanwyck) zawiera ubezpieczenie na życie dla swojego męża przy pomocy sprzedawcy ubezpieczeń, późniejszego mordercy Waltera Neffa (w tej roli MacMurray). Robinson gra Barton Keyesa, kolegę Neffa i bardzo podejrzanego inspektora ds. odszkodowań, który podejrzewa, że Phyllis Dietrichson mogła mieć coś wspólnego ze śmiercią jej męża.

JPV852
JPV852
22. 05. 2022
90%

Bardzo dobrze wykonany film noir z lat 40. z wspaniałymi występami Freda MacMurraya, Barbary Stanwyck i Edwarda G. Robinsona oraz dobrą fotografią i reżyserią od Billy'ego Wildera. Ten film widziałem…

Bardzo dobrze wykonany film noir z lat 40. z wspaniałymi występami Freda MacMurraya, Barbary Stanwyck i Edwarda G. Robinsona oraz dobrą fotografią i reżyserią od Billy'ego Wildera. Ten film widziałem wcześniej, ale minęło przynajmniej 20 lat, chociaż przypadkowo, scena z tego filmu była w filmie, który niedawno obejrzałem ponownie, Femme Fatale. **4,5/5**

CinemaSerf
CinemaSerf
30. 06. 2022
80%

Tak biedny stary Tom Powers jest żonaty z zimną i obliczliwą "Phyllis" (Barbara Stanwyck). Kiedy zaczyna mieć romans z jego charyzmatycznym maklerem ubezpieczeniowym "Walterm" (Fred MacMurray), obaj…

Tak biedny stary Tom Powers jest żonaty z zimną i obliczliwą "Phyllis" (Barbara Stanwyck). Kiedy zaczyna mieć romans z jego charyzmatycznym maklerem ubezpieczeniowym "Walterm" (Fred MacMurray), obaj wymyślają sprytny plan, jak go pozbyć się i uzyskać pieniądze z polisy na życie. Będąc zorientowanym w tych sprawach, "Walter" wymyśla sposób, w jaki mogą podwoić wypłatę. Gdy ciało mężczyzny zostaje znalezione na torach kolejowych, a gdy policja uważa to za wypadek, pieniądze płyną. Wszystko wygląda dobrze, aż jeden z jego kolegów "Keyes" (Edward G. Robinson) wyczuwa pomyłkę - i zaczyna wąchać. Zawsze uważałam, że Barbara Stanwyck jest bardzo niedocenianą aktorką - jest tu fantastyczna, tak jak niedoceniany Robinson. Nawet zwykle niezauważalny MacMurray prezentuje silny występ jako Billy Wilder, z niektórymi wspaniałymi intensywnymi zdjęciami i wspaniale potężnymi dialogami, które splecione nitki tego sprytnego i groźnego dramatu. Zawsze niezawodny Miklós Rósza tworzy ścieżkę dźwiękową, która naprawdę dobrze współgra z narastającym napięciem, gdy zmierzamy ku zakończeniu, które trzyma nas w napięciu aż do samego końca. To świetny film.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
05. 03. 2024
90%

Wspaniały "noir" z wielkimi aktorami, który miał pecha na nagrodach, został zimmortalizowany przez publiczność, przeżywając świeżo do dzisiaj.

Wspaniały "noir" z wielkimi aktorami, który miał pecha na nagrodach, został zimmortalizowany przez publiczność, przeżywając świeżo do dzisiaj.

8.1

Głosowano 1874×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500