Szkarłatna ulica
Dostępne na
Cultpix

Szkarłatna ulica Scarlet Street

7.6 /10
394 ocen
1945 103 min Wydany

Christopher Cross (Edward G. Robinson) jest skromnym bankowym kasjerem, który nie do końca ma szczęście w życiu prywatnym. Małżeństwo z Adele (Rosalind Ivan) nigdy mu nie przynosiło szczęścia i stało się źródłem frustracji. Satysfakcję Chris znajduje tylko w malarstwie. Pewnego dnia spotyka na swojej drodze piękną Kitty March (Joan Bennett), która budzi go do życia. Nie wie jednak, że jej uczucie nie jest odwzajemnione, a jest jedynie narzędziem w rękach dziewczyny i jej partnera, Johnny'ego (Dan Duryea). Sytuacja wymyka się spod kontroli w dniu, w którym prace Chrisa wreszcie są docenione, a podstępny Johnny nakłania Kitty do podszywania się pod autora obrazów...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Edward G. Robinson
Edward G. Robinson

Christopher Cross

Joan Bennett
Joan Bennett

Katherine 'Kitty' March

Dan Duryea
Dan Duryea

Johnny Prince

Margaret Lindsay
Margaret Lindsay

Millie Ray

Jess Barker
Jess Barker

David Janeway

Rosalind Ivan
Rosalind Ivan

Adele Cross

Charles Kemper
Charles Kemper

Patch-eye Higgins

Anita Sharp-Bolster
Anita Sharp-Bolster

Mrs. Michaels

Samuel S. Hinds
Samuel S. Hinds

Charles Pringle

Arthur Loft
Arthur Loft

Dellarowe

Russell Hicks
Russell Hicks

J.J. Hogarth

Richard Abbott
Richard Abbott

Critic at Gallery (uncredited)

Rodney Bell
Rodney Bell

Barney (uncredited)

Richard Cramer
Richard Cramer

Principal Keeper (uncredited)

Dick Curtis
Dick Curtis

Detective (uncredited)

Tom Daly
Tom Daly

Penny - Bartender (uncredited)

Edgar Dearing
Edgar Dearing

Policeman (uncredited)

Joe Devlin
Joe Devlin

Joe Williams, Morning World (uncredited)

Tom Dillon
Tom Dillon

Policeman (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Fritz Lang
Scenariusz Scenariusz Dudley Nichols
Operator zdjęć Operator zdjęć Milton Krasner
Powieść Powieść Georges de La Fouchardière
Producent Producent Fritz Lang
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Hans J. Salter
Montażysta Montażysta Arthur Hilton
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Walter Wanger
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Alexander Golitzen
Charakteryzator Charakteryzator Jack Pierce
Asystent reżysera Asystent reżysera Melville Shyer
Efekty wizualne Efekty wizualne John P. Fulton
Fryzjer Fryzjer Carmen Dirigo
Reżyser dźwięku Reżyser dźwięku Bernard B. Brown
Dekoracja planu Dekoracja planu Russell A. Gausman , Carl Lawrence
Dźwięk Dźwięk Glenn E. Anderson
Projektant kostiumów Projektant kostiumów Travis Banton
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna André Mouézy-Éon
Logo Firma
Universal Pictures US
Diana Productions US
Język
English
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Steve
Steve
12. 04. 2017
100%

W tym tygodniu Noir of the Week to Scarlet Street. To jeden z moich ulubionych filmów. Większość z was zna już historię i mamy nadzieję, że widzieliście nowe wydanie filmu na DVD od Kino…

W tym tygodniu Noir of the Week to Scarlet Street. To jeden z moich ulubionych filmów. Większość z was zna już historię i mamy nadzieję, że widzieliście nowe wydanie filmu na DVD od Kino International. Scarlet Street opowiada o zwykłym kasjerze bankowym z lat 30., który najpierw ulega grzechowi, a potem morderstwu. Nie chcę zdradzać fabuły, bo zabrakłoby mi miejsca na opisanie wszystkich zwrotów akcji filmu. To, co cenię w tym filmie, to to, że zwykły człowiek (grany przez Edwarda G. Robinsona) jest tak samoświadomy jak Kitty i Johnny (Joan Bennett i Dan Duryea). W całej historii nie ma dobrego człowieka. Nawet jego szef (zdradzający swoją żonę) i żona (stara harpagonka) są złe w pewnym stopniu. W filmie jest kilka scen, które pokazują oświetlenie i pracę kamery (Reżyserem zdjęć jest Milton Krasner). Kiedy Kitty zostaje zabita w białej sypialni przez Chrisa; i Chris jest nawiedzany przez głosy w swoim obskurnym pokoju przychodzą na myśl. Scenariusz jest pełen wspaniałych dialogów i cytatów noir. Fritz Lang może być zapamiętany z powodu Metropolis, ale dla mnie jego dar dla miłośników filmów to Scarlet Street.

John Chard
John Chard
13. 12. 2018
90%

Gdyby był zły, złośliwy lub gdyby mnie wyśmiała lub coś, bardziej by mi się podobał. Christopher Cross jest w średnim wieku, prowadzi życie idące donikąd i pozbawione miłości i inspiracji. Pewnego…

Gdyby był zły, złośliwy lub gdyby mnie wyśmiała lub coś, bardziej by mi się podobał. Christopher Cross jest w średnim wieku, prowadzi życie idące donikąd i pozbawione miłości i inspiracji. Pewnego wieczoru ratuje Kitty March przed bandytą, co staje się początkiem związku o daleko idących konsekwencjach dla nich i ich najbliższych.

CinemaSerf
CinemaSerf
01. 07. 2022
70%

Ciekawe jest zobaczyć Edwarda G. Robinsona obsadzonego jako przygnębionego kasjera bankowego, uwięzionego w bezmiłosnym małżeństwie, który ma zamiłowanie do malarstwa. Przychodzi z pomocą damie w…

Ciekawe jest zobaczyć Edwarda G. Robinsona obsadzonego jako przygnębionego kasjera bankowego, uwięzionego w bezmiłosnym małżeństwie, który ma zamiłowanie do malarstwa. Przychodzi z pomocą damie w potrzebie "Kitty March" (Joan Bennett), która ma trudności ze swoim grubym chłopakiem "Johnny Prince" (Dan Duryea). Zakochuje się w niej po uszy, tylko po to, aby odkryć, że ona sądzi, iż jest bogatym mężczyzną i próbuje go manipulować i okradać. Wkrótce wpada w cykliczną pułapkę, a my wiemy, że zmierza prosto ku katastrofie. Najbardziej dziwne jest jednak widzieć Robinsona w fartuchu, gdy przygotowuje wątrobę. Sprytny thriller kryminalny od Fritza Langa z dobrymi występami trzech głównych postaci.

griggs79
griggs79
14. 11. 2024
70%

Dlaczego do cholery zdecydowali się skolorować _Scarlet Street_? To film, w którym każdy cień, każda kropla deszczu i każdy brudny zakątek ulicy musi być czarno-biały, aby zintensyfikować jego…

Dlaczego do cholery zdecydowali się skolorować _Scarlet Street_? To film, w którym każdy cień, każda kropla deszczu i każdy brudny zakątek ulicy musi być czarno-biały, aby zintensyfikować jego nastrojową, ponurą atmosferę. Skala szarości nie jest tylko estetyczna; to sama esencja mrocznego opadania historii i ponurości otaczających postaci. Pozbawiony tego wyrazistego, wysokokontrastowego stylu traci gryzienie i granulację, która czyni go kwintesencjonalnym noirem. Decyzja o zafarbowaniu go wydaje się niemalże bluźniercza, pozbawia go jego noirowej tożsamości i surowej siły wizji Fritza Langa. Ta wizja powinna być zachowana i szanowana.

7.6

Głosowano 394×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500