Zapach kobiety
Dostępne na
Netflix

Zapach kobiety Scent of a Woman

7.8 /10
3,587 ocen
1992 156 min Wydany

Maturzysta dostojnej szkoły (Chris O'Donnell) zostaje zamieszany w uczniowską aferę, która stawia go wobec dylematu: donieść na kolegów i ocalić własną skórę, czy też odmówić współpracy i ocalić honor. Podczas długiego weekendu podejmuje się opieki nad niewidomym, emerytowanym oficerem (Al Pacino). Niełatwy podopieczny zarządza wspólną wyprawę do Nowego Jorku, której program obejmuje pobyt w hotelu Astoria, wizyty w drogich restauracjach, łóżkowe spotkania z piękną kobietą oraz na koniec palnięcie sobie w łeb ze służbowego pistoletu. Czy ten plan Pacino zostanie wypełniony do ostatniego punktu? Czy kilkudniowa podróż z głęboko nieszczęśliwym, ale nie tracącym poczucia humoru mężczyzną pozwoli O'Donnellowi rozwiązać swój problem?

Obsada Pełna obsada i ekipa

Al Pacino
Al Pacino

Lt. Col. Frank Slade

Chris O'Donnell
Chris O'Donnell

Charlie Simms

James Rebhorn
James Rebhorn

Mr. Trask

Philip Seymour Hoffman
Philip Seymour Hoffman

George Willis, Jr.

Richard Venture
Richard Venture

W.R. Slade

Ron Eldard
Ron Eldard

Officer Gore

Nicholas Sadler
Nicholas Sadler

Harry Havemeyer

Todd Louiso
Todd Louiso

Trent Potter

Matt Smith
Matt Smith

Jimmy Jameson

Frances Conroy
Frances Conroy

Christine Downes

June Squibb
June Squibb

Mrs. Hunsaker

Sally Murphy
Sally Murphy

Karen Rossi

Michael Santoro
Michael Santoro

Donny Rossi

Anh Duong
Anh Duong

Sofia

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Martin Brest
Powieść Powieść Giovanni Arpino
Scenariusz Scenariusz Bo Goldman
Postacie Postacie Ruggero Maccari , Dino Risi
Producent Producent Martin Brest
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Ronald L. Schwary
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Thomas Newman
Operator zdjęć Operator zdjęć Donald E. Thorin
Montażysta Montażysta Harvey Rosenstock , William Steinkamp , Michael Tronick
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne W. Steven Graham
ADR i dubbing ADR i dubbing William C. Carruth
Additional Soundtrack Additional Soundtrack José Padilla
Asystent montażysty Asystent montażysty Susan Graef , Michael T. Wilson , Susan Alexander , Ken Blackwell
Producent pomocniczy Producent pomocniczy G. Mac Brown
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Peter McGinn
Peter McGinn
26. 05. 2022
60%

Kolejny z tych filmów, które obejrzałem po ich premierze, ale niedawno ponownie je obejrzałem. Muszę powiedzieć, że pewnie bardziej podobał mi się 30 lat temu. Nic przeciwko aktorom. Myślę, że…

Kolejny z tych filmów, które obejrzałem po ich premierze, ale niedawno ponownie je obejrzałem. Muszę powiedzieć, że pewnie bardziej podobał mi się 30 lat temu. Nic przeciwko aktorom. Myślę, że wszyscy wykonali wiarygodną pracę. Po prostu myślę, że dwie i pół godziny było zbyt długim czasem spędzonym z pułkownikiem (przepraszam, podpułkownikiem).

CinemaSerf
CinemaSerf
15. 04. 2024
70%

Charlie (Chris O'Donnell) jest studentem na bogatej szkole Baird prep., gdzie jego status finansowany stypendium jest patrzący na niego z pogardą wielu jego kolegów. Ich raczej wyniosły dyrektor…

Charlie (Chris O'Donnell) jest studentem na bogatej szkole Baird prep., gdzie jego status finansowany stypendium jest patrzący na niego z pogardą wielu jego kolegów. Ich raczej wyniosły dyrektor Trask (James Rebhorn) pada ofiarą raczej niechlujnego i upokarzającego psikusa, a przekonany, że Charlie i jego raczej tchórzliwy kolega George (Philip Seymour Hoffman) wiedzą, kto jest winny, postanawia zwołać zebranie całej szkoły, aby wymusić przyznanie się chłopców. Tymczasem, zawsze bez pieniędzy, Charlie zostaje poproszony o opiekę nad niewidomym mężczyzną. To będzie dla niego szok! Jego spotkanie z Lt. Col. Sladem (Al Pacino) na pewno otwiera mu oczy. Ten człowiek jest tyranem, naprawdę nie ma innego słowa na to. Stracił wzrok walcząc za swoje państwo i początkowo wydaje się być niczym innym niż nietolerancyjnym i ordynarnym bandytą z dużą nadętością i zamiłowaniem do bourbona. Slade i jego nowy pomocnik są przeznaczeni na luksusową podróż do Nowego Jorku na Dzień Dziękczynienia. Loty pierwszą klasą, apartament w Waldorfie i 28-dolarowy hamburger przyciągają młodego mężczyznę, ale bardziej go zainteresuje przyznanie, które jego pracodawca czyni co do celu podróży. To, co teraz następuje, jest dość przewidywalne, ale naprawdę to dwie charakteryzacje błyszczą tutaj. Pacino ma, argumentuję, łatwiejszą rolę. Jego postać jest silniejsza, bardziej zdecydowana rola jako uosobienie nieprzyjemności. To O'Connell musi stąpać po jajkach, bo musi pogodzić swoją potrzebę pieniędzy, strach przed tym, co na niego czeka w szkole i rosnące zainteresowanie tym człowiekiem o sprzecznych cechach. Poprzez tak częste sięganie po skrajności, Charlie (i widzowie) są wprowadzani do człowieka, który ma standardy, których uważa za dawno już przeminione. Wierność, godność i może przede wszystkim - integralność. To te cnoty, które liczy, że zobaczy w swoim towarzyszu - ale czy zobaczy? Jesteśmy tu traktowani dobrze napisanym i dostarczonym popisem Pacina, który uważam za jego najbardziej emocjonalny i wizualny występ, a O'Donnell działa dobrze jako nieśmiały, introspektywny przeciwnik, z którym staje na coraz mniej jednostronnym gruncie. Katastrofalna podróż do jego rodziny na obiad z indykiem jest złagodzona jednym z najlepiej zagranych tanga, jakie kiedykolwiek mógłbyś zobaczyć na ekranie - a ja znalazłem, że 2½ godziny mija w porywający i wciągający sposób. Nowa krew w starych żyłach, czy też odwrotnie, czy oba?

7.8

Głosowano 3587×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500