Jeden z najlepszych filmów dla nastolatków wszech czasów.
Jeden z najlepszych filmów dla nastolatków wszech czasów.
Cher Horowitz jest piętnastoletnią córką bogatego prawnika z Beverly Hills. Rozpuszczona nastolatka spędza dnie na zakupach i szkolnych intrygach. Aby uszczęśliwić ojca i poprawić sobie ocenę, swata go z samotną nauczycielką. Sukces jest spektakularny. Gdy w szkole pojawia się nowa uczennica, Tai, dziewczyny chcą ją upodobnić do siebie. Cher w specyficzny sposób pojmuje dobre uczynki, a jej dobre intencje nie zawsze przynoszą oczekiwane skutki.
Cher
Dionne
Tai
Josh
Murray
Amber
Travis
Elton
Mel Horowitz
Lucy
Mr. Wendell Hall
Miss Toby Geist
Christian
Paroudasm
Principal
Ms. Stoeger
Heather
Summer
DMV Tester
Lawrence
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Amy Heckerling |
Producent Producent | Scott Rudin , Robert Lawrence |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Bill Pope |
Montażysta Montażysta | Debra Chiate |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | David Kitay |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Mona May |
Scenografia Scenografia | Steven J. Jordan |
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny | Karyn Rachtman |
Obsada Obsada | Marcia Ross |
Koproducent Koproducent | Barry M. Berg , Adam Schroeder |
Producent pomocniczy Producent pomocniczy | Twink Caplan |
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki | Barry M. Berg |
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera | Richard Graves |
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera | Daniel Silverberg |
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów | Pat Romano |
Kaskaderzy Kaskaderzy | Troy Robinson , Jill Stokesberry , Kevin L. Jackson |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Paramount Pictures
US
|
![]() |
Scott Rudin Productions
US
|
Robert Lawrence Productions
US
|
Język |
---|
English |
Español |
Co sądzą inni widzowie
Jeden z najlepszych filmów dla nastolatków wszech czasów.
Jeden z najlepszych filmów dla nastolatków wszech czasów.
Pamiętam, jak dorastałem i oglądałem ten film. Podobał mi się zapewne z innych powodów niż innym. Podobał mi się, ponieważ nienawidziłem dziewczyn jak ona. Więc myślałem, że wyglądała przez cały film…
Pamiętam, jak dorastałem i oglądałem ten film. Podobał mi się zapewne z innych powodów niż innym. Podobał mi się, ponieważ nienawidziłem dziewczyn jak ona. Więc myślałem, że wyglądała przez cały film śmiesznie, co sprawiło, że było to dla mnie zabawne. Ulubiona linia: „Dlaczego miałbym cię posłuchać? Jesteś dziewicą, która nie potrafi prowadzić!“ LoL!
Alicia Silverstone jest w dobrej formie jako córka bogatego prawnika, która ma wszystko, na co tylko pieniądze mogą pozwolić, ale praktycznie żadnego zdrowego rozsądku. Nie jest jednak tak głupia,…
Alicia Silverstone jest w dobrej formie jako córka bogatego prawnika, która ma wszystko, na co tylko pieniądze mogą pozwolić, ale praktycznie żadnego zdrowego rozsądku. Nie jest jednak tak głupia, jak się wydaje, i gdy udaje jej się zmanewrować zakochanych nauczycieli "Pana Halla" (Wallace Shawn) i "Pani Geist" (Twink Caplan) do trochę romantyki, wpada na pomysł, że może pomóc także innym. Kto wie, może nawet sobie? Pierwszym zadaniem jest zrehabilitowanie nowego przybyłego "Tai" (Brittany Murphy), do czego zabiera się wraz ze swoim bogatym kolegą "Dionne" (Stacey Dash), ale to tylko sprawia, że zaczyna myśleć o sobie i tak poznaje niesłychanie eleganckiego "Christian" (Justin Walker), ale każdy z homodetektorem martwego chihuahua widzi, że jego zainteresowania są gdzie indziej. Kto jeszcze? Może właściwy kandydat jest tuż pod jej nosem? To dość wesoła charakterystyczna dramat, w którym jest przyjemna mieszanka silnych stereotypów, z którymi żartuje, udowadniając, że nie powinno się oceniać książki po okładce. Niektóre z sytuacji są naprawdę bardzo zabawne, zwłaszcza gdy próbuje zdać egzamin na prawo jazdy, grając w autka na ulicy. Przezstała próbę czasu lepiej niż wiele z tych dramatów o dojrzewaniu, być może dlatego, że scenariusz opiera się mniej na leniwych stereotypach i przewidywalnych scenach, dostarczając czegoś trochę bardziej substancjonalnego.