Agent FBI Will Graham został zmuszony odłożyć przejście na wcześniejszą emeryturę, aby po raz ostatni zająć się sprawą seryjnego zabójcy nazywanego „Zębową Wróżką”. O pomoc w rozwiązaniu tej sprawy Graham zwraca się do swojego największego wroga: niezwykle inteligentnego zwyrodniałego przestępcy - dr Hannibala Lectera. Wkrótce okazuje się, że „Zębowa Wróżka” otrzymuje poufne informacje na temat Grahama i jego rodziny, i to właśnie od doktora Lectera.
Czerwony smok jest oparty na powieści o tym samym tytule napisanej przez Thomasa Harrisa i jest reżyserowany przez Bretta Ratnera, a scenariusz napisał Ted Tally. Występują w nim Edward Norton,…
Czerwony smok jest oparty na powieści o tym samym tytule napisanej przez Thomasa Harrisa i jest reżyserowany przez Bretta Ratnera, a scenariusz napisał Ted Tally. Występują w nim Edward Norton, Anthony Hopkins, Ralph Fiennes, Emily Watson, Harvey Keitel, Mary-Louise Parker & Phillip Seymour Hoffman. Za zdjęcia odpowiada Dante Spinotti, a muzykę skomponował Danny Elfman.
Gimly
18. 06. 2020
70%
To może być naprawdę jedyna dobra rzecz, którą Brett Ratner kiedykolwiek zrobił. Nie mam na myśli filmów, które zrobił, ale po prostu jakąś rzecz, którą zrobił. W ogóle. W jego życiu. Nie dorównuje…
To może być naprawdę jedyna dobra rzecz, którą Brett Ratner kiedykolwiek zrobił. Nie mam na myśli filmów, które zrobił, ale po prostu jakąś rzecz, którą zrobił. W ogóle. W jego życiu. Nie dorównuje książce ani Milczeniu owiec, ale regularnie to oglądam i jeszcze mi się nie znudziło.
CinemaSerf
03. 09. 2023
70%
Emerytowany agent FBI "Will Graham" (Ed Norton) ponownie pracuje z "Hannibalem Lecterem" (Sir Anthony Hopkins), od którego przed kilkoma laty ledwie uniknął śmierci - tym razem ścigając nieuchwytnego…
Emerytowany agent FBI "Will Graham" (Ed Norton) ponownie pracuje z "Hannibalem Lecterem" (Sir Anthony Hopkins), od którego przed kilkoma laty ledwie uniknął śmierci - tym razem ścigając nieuchwytnego "Zębacza" (Ralph Fiennes), który grasuje w centrum Baltimore i przy każdym pełni morderstwa dwie - pozornie niepowiązane - rodziny. Norton jest świetny w roli; balansuje między emocjonalnie zniszczonym agentem a oddanym, niemal obsesyjnym detektywem z dużym umiarem. Hopkins pojawia się rzadziej, ale wciąż wywołuje grozę tak, jak potrafi tylko on, a Fiennes również ma w sobie spojrzenie szaleństwa i zła, które w połączeniu z zręczną adaptacją Tally'ego powieści Roberta Harrisa tworzy wspaniałe napięte i dramatyczne dwie godziny. Nie ma stylu ani tempa swojego kontynuacji z 1991 roku - ale może to dlatego, że mieliśmy dziesięć lat, aby zrozumieć, jak potężne są te oryginalne charakteryzacje; ale nadal to jest dobre oglądanie łączące w sobie horror i zło w historii, która czasami dosłownie trzyma w napięciu.