Spektakl wizualny z irytującą historią, która nie usprawiedliwia czasu poświęconego na oglądanie filmu.
Spektakl wizualny z irytującą historią, która nie usprawiedliwia czasu poświęconego na oglądanie filmu.
W surrealistycznym społeczeństwie naukowiec porwał dzieci, aby ukraść im sny, mając nadzieję, że spowolni proces starzenia się.
One
The Diver / The Clones
Miette
Krank
Marcello
The Octopus
The Octopus
Miss Bismuth
Gabriel Marie
Peeler
Ex-Acrobat
Father
L'oncle Irvin (titlesvoice)
Denree
Lune
Bottle
Tadpole
Killer
Bogdan
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Jean-Pierre Jeunet , Marc Caro |
Scenariusz Scenariusz | Jean-Pierre Jeunet , Marc Caro , Gilles Adrien |
Producent Producent | Félicie Dutertre , María Victoria Hebrero , José Luis Lopez , Arlette Mas , Claudie Ossard , François Rabes |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Angelo Badalamenti |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Darius Khondji |
Montażysta Montażysta | Hervé Schneid |
Obsada Obsada | Pierre-Jacques Bénichou |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Aline Bonetto , Georges Mougine , Denis Ozenne |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Jean-Paul Gaultier |
Scenografia Scenografia | Marc Caro |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Le Studio Canal+
FR
|
![]() |
France 3 Cinéma
FR
|
![]() |
Tele München
DE
|
Elías Querejeta PC
ES
|
|
Constellation
FR
|
|
![]() |
Lumière Pictures
GB
|
Język |
---|
广州话 / 廣州話 |
Français |
Co sądzą inni widzowie
Spektakl wizualny z irytującą historią, która nie usprawiedliwia czasu poświęconego na oglądanie filmu.
Spektakl wizualny z irytującą historią, która nie usprawiedliwia czasu poświęconego na oglądanie filmu.
Podstawowym założeniem tego filmu jest naprawdę dość proste. "Krank" (Daniel Emilfork) jest super inteligentny, lekko obłąkany i samotny. Mieszka na odległej platformie naftowej tylko ze swoimi…
Podstawowym założeniem tego filmu jest naprawdę dość proste. "Krank" (Daniel Emilfork) jest super inteligentny, lekko obłąkany i samotny. Mieszka na odległej platformie naftowej tylko ze swoimi stworzeniami jako towarzystwo. Jego największym problemem jest to, że nie może śnić. Bez nich umrze. Musi więc zdobyć jak najwięcej snów innych ludzi. W tym celu tworzy całą społeczność jednookich służących, mózg, który żyje w zbiorniku i karmi się Alka Seltzerem oraz kilka klonów, którymi kieruje groźna "Martha" (Mireille Mossé). Ta "rodzina" mogłaby zrobić "Dr. Moreau" dumny. Miejmy nadzieję, że pomogą mu zebrać wystarczającą liczbę dzieci, aby zachować swoją nieśmiertelność. Problem polega na tym, że wszyscy, których mu uda się zgromadzić, są koszmarne, ponieważ porwane przez niego dzieci boją się go. Potrzebuje więc jakichś miłych! Tymczasem jego armia robotycznych stworzeń ląduje na "Denree" (Joseph Lucien) nie licząc się z jego zdeterminowanym silnym bratem "One" (Ron Perlman), który postanawia go odzyskać. Podróżuje więc na ich platformę naftową i wspomagany przez zuchwą "Miette" (Judith Vittet) oraz dużo zielonej wełny, próbuje uratować swojego małego brata - oraz wszystkich innych uwięzionych w instalacji - i zapewnić, że "Krank" i jego bandyci nie rabują już więcej. Emilfork jest w świetnej formie jako archetypalny szalony naukowiec, a Dominique Pinon wygląda, jakby świetnie się bawił jako kloni, którzy wykonują polecenia swojego pana, jednocześnie wstrzykując trochę głupiego humoru. Jest tu mieszanka historii - część "Frankenstein", część "Chitty Chitty Bang Bang" z kostiumami ekscentrycznie zaprojektowanymi przez Jean-Paula Gaultiera, i czasami film trochę błądzi - ale ten film opiera się na swoim wyglądzie i czystej wyobraźni. To tak, jakby ktoś pozwolił panom Caro i Jeunetowi nieograniczony dostęp do działu rekwizytów w MGM lub Universal i powiedział im, że mają użyć tego, co mogą. Mają wyobraźnię dziecka i naprawdę ją wykorzystują. Mechaniczne urządzenia, gadżety, zielone mgły, gęsta mgła. Nazwij to, a te rzeczy pozwalają całej produkcji wzbogacić nas o poczucie zabawy, ciemnej przygody. Jest to czasem komiczne, czasem groźne i między zwykle drewnianym Perlmanem a jego młodzieńczą partnerką Vittet jest zaskakująco skuteczna chemia, która pomaga zakotwiczyć fantazję. Jest surrealistyczny i piękny w oglądaniu, ale będziesz musiał zawiesić swoje oczekiwania dotyczące liniowego, strukturalnego kina, jeśli chcesz go docenić. Jest to unikalne i kreatywne. Prawdopodobnie trochę "szalone" też!