Na początku silnie utożsamiałem się z walkami Llewyna Davisa - myślę, że trudno byłoby znaleźć muzyka, który by się z nimi nie identyfikował - ale pod koniec filmu uświadamiam sobie, że wiele z tych…
Na początku silnie utożsamiałem się z walkami Llewyna Davisa - myślę, że trudno byłoby znaleźć muzyka, który by się z nimi nie identyfikował - ale pod koniec filmu uświadamiam sobie, że wiele z tych walk jest spowodowanych własnymi czynami. Mam wrażenie, że Llewyn będzie przechodził przez te walki jeszcze wiele razy, zanim sprawy się poprawią albo się pogorszą. Muzycznie Llewyn wydaje się być zuchwały i pełen duszy. To dokładnie ta osoba, którą chciałbym usłyszeć śpiewającego te smutne, znużone ludowe pieśni, przynajmniej w porównaniu z czystszy wykonawcami, których spotyka podczas filmu. I jednak ta dusza wydaje się pochodzić z tragedii (samobójstwo jego byłego partnera muzycznego) i niepokojów (relacje z rodziną i byłymi kochankami), którymi jest zbyt uparty lub ubogi duchem, aby je odpowiednio przetworzyć. Trzyma się na powierzchni dzięki niektórym wspieraczom. Ciągle oferuje mu się kanapy do spania, nawet gdy Llewyn obraża ich właścicieli. Właściciel klubu nadal rezerwuje go jako wykonawcę, nawet po tym, jak zostaje siłą usunięty z klubu za zakłócanie innych wykonawców. Trudno jest uświadomić sobie, że jesteś w złym kole, gdy jesteś wciąż w nim, próbując utrzymać głowę nad wodą. Jest jeszcze trudniej, gdy nawiązanie kontaktu z ludźmi jest tak trudne, jak dla Llewyna. Mam wrażenie, że bracia Coenowie to rozumieją, biorą to poważnie, a jednak z tego stworzyli coś, co mnie rozbawiło i wciągnęło.