Męczeństwo Joanny d'Arc

Męczeństwo Joanny d'Arc La Passion de Jeanne d'Arc

8.0 /10
991 ocen
1928 82 min Wydany

Ostatni dzień życia Joanny d'Arc, który zakończyła się spaleniem na stosie. Podczas przesłuchań musiała wybierać między wiarą w Bogiem a własnym życiem.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Maria Falconetti
Maria Falconetti

Jeanne d'Arc

Eugène Silvain
Eugène Silvain

Bishop Pierre Cauchon

André Berley
André Berley

Jean d'Estivet

Maurice Schutz
Maurice Schutz

Nicolas Loyseleur

Antonin Artaud
Antonin Artaud

Jean Massieu

Michel Simon
Michel Simon

Jean Lemaître

Jean d'Yd
Jean d'Yd

Guillaume Evrard

Louis Ravet
Louis Ravet

Jean Beaupère

Jean Aymé
Jean Aymé

Judge (uncredited)

Gilbert Dacheux
Gilbert Dacheux

Judge (uncredited)

Gilbert Dalleu
Gilbert Dalleu

Jean Lemaître (uncredited)

Paul Delauzac
Paul Delauzac

Martin Ladvenu (uncredited)

Dimitri Dimitriev
Dimitri Dimitriev

Judge (uncredited)

Fournez-Goffard
Fournez-Goffard

Judge (uncredited)

Henri Gaultier
Henri Gaultier

Judge (uncredited)

Paul Jorge
Paul Jorge

Judge (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Operator zdjęć Operator zdjęć Rudolph Maté
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Valentine Hugo
Reżyser Reżyser Carl Theodor Dreyer
Scenariusz Scenariusz Carl Theodor Dreyer
Montażysta Montażysta Carl Theodor Dreyer , Marguerite Beaugé
Title Graphics Title Graphics Carl Theodor Dreyer
Muzyka Muzyka Jesper Kyd , Ole Schmidt , Victor Alix , Léo Pouget
Asystent reżysera Asystent reżysera Ralph Christian Holm , Paul La Cour
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Jean Hugo , Hermann Warm
Scenarzysta Scenarzysta Joseph Delteil
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
08. 06. 2022
70%

Maria Falconetti jest świetna jako tytułowa udręczona dusza zdradzona i oskarżona o herezję we Francji z XV wieku. Historia jest dobrze znana, a Carl Theodor Dreyer stosunkowo wiernie trzyma się już…

Maria Falconetti jest świetna jako tytułowa udręczona dusza zdradzona i oskarżona o herezję we Francji z XV wieku. Historia jest dobrze znana, a Carl Theodor Dreyer stosunkowo wiernie trzyma się już ustalonej, tradycyjnej chronologii, co pozwala nam, widzom, skupić się znacznie bardziej na wspaniałym, emocjonalnym, szorstkim i poruszającym wysiłku obsady oraz na wspaniałym talencie kamerzysty. Połączenie innowacyjnej, intymnej i intensywnej fotografii z pięknymi, ekspresyjnymi wyrazami twarzy pani Falconetti; subtelna, ale potężna brutalność jej prześladowców - dobrze uosabiana przez biskupa Cauchona Eugène'a Silvaina, ale także dobrze uosabiana przez zimną i pozbawioną duszy grupę sędziów, wszystko to sprawia, że ten film jest efektywny i przerażający. Muzyka - półaniołowa, często zastraszająca, ale zawsze potężna, pomaga stworzyć atmosferę, która naprawdę sprawia, że czujesz strach i niepokój o tą młodą kobietę, pionka w sprawach, których ma małe pojęcie, ale pozostająca wierna swoim przekonaniom o interwencji boskiej i czystości ducha. Ten emocjonalny związek jest zaraźliwy, i chociaż sam jestem człowiekiem o małej wierze, czułem ogromne współczucie dla tej osoby uwikłanej w sidła ziemskiej ambicji i podstępu. Czasami jest to trudne do oglądania, szczególnie kiedy kroniki usuwają nawet najmniejsze szanse dla tej kobiety. Film jest także dość krótki - co pomaga utrzymać dobrze tę dynamikę; nie ma czasu na rozległą i rozbudowaną kinematografię, która osłabiłaby efekt - to film o ludzkości, traumie i strachu; i trudno znaleźć coś równie poruszającego...

cyberflixgold
cyberflixgold
27. 01. 2025
100%

Istnieje kilka różnych wersji tego filmu z różnymi ścieżkami dźwiękowymi. Sam Dreyer skrytykował zdeformowaną wersję z lat 50., która zmieniła winiety i dźwięk, aby lepiej odpowiadały publiczności…

Istnieje kilka różnych wersji tego filmu z różnymi ścieżkami dźwiękowymi. Sam Dreyer skrytykował zdeformowaną wersję z lat 50., która zmieniła winiety i dźwięk, aby lepiej odpowiadały publiczności tamtego czasu.

8

Głosowano 991×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500