Łowca androidów
Dostępne na
Max

Łowca androidów Blade Runner

7.9 /10
14,183 ocen
1982 118 min Wydany

"Blade Runner" opowiada historię jednego z Łowców Androidów, Ricka Deckarda. Replikanci, czyli androidy, byli wykorzystywani do niebezpiecznych badań i kolonizacji planet. Po krwawym buncie w jednej z kolonii replikantów na innej planecie, zakazano im powrotów na Ziemię. Specjalne oddziały Blade Runner mają za zadanie wykrywanie i eliminację tych, którzy naruszyli zakaz.

Blade Runner - Kolekcja

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Ridley Scott
Producent Producent Michael Deeley
Operator zdjęć Operator zdjęć Jordan Cronenweth
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Vangelis
Scenografia Scenografia Lawrence G. Paull
Obsada Obsada Jane Feinberg , Mike Fenton
Montażysta Montażysta Marsha Nakashima
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne David L. Snyder
Dekoracja planu Dekoracja planu Linda DeScenna , Leslie McCarthy-Frankenheimer , Thomas L. Roysden
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Michael Kaplan , Charles Knode
Scenariusz Scenariusz Hampton Fancher , David Webb Peoples
Powieść Powieść Philip K. Dick
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Alan Collis
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego Stephen Dane
Koordynator budowy Koordynator budowy James F. Orendorff
Logo Firma
Warner Bros. Pictures US
Shaw Brothers HK
The Ladd Company US
Język
广州话 / 廣州話
Deutsch
English
Magyar
日本語
Recenzje (9)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
9
Łącznie recenzji
tmdb39513728
tmdb39513728
09. 01. 2015
100%

Ogłaszam _Blade Runner_ za najlepszy film science fiction wszech czasów. Argumenty? Żadne? Dobrze. Do widzenia. Proszę, przy odchodzeniu nie zapomnijcie o upvotowaniu księgi gości. Poczekajcie! Jest…

Ogłaszam _Blade Runner_ za najlepszy film science fiction wszech czasów. Argumenty? Żadne? Dobrze. Do widzenia. Proszę, przy odchodzeniu nie zapomnijcie o upvotowaniu księgi gości. Poczekajcie! Jest więcej. Na ryzyko szeptania o spiskach i wywołania nieodpowiednich wibracji w waszych spodniach, widzicie, ta mieszanka Ridleya K. Dicka dzieje się właśnie teraz. Podczas gdy wszyscy jesteśmy hipnotyzowani nieskończenie głupimi wynalazkami z internetu, ciągle patrząc i przeciągając rzeczy na naszych smartfonach, retweetując selfie nieskończenie odbijających się selfie; rozmnażają się z prędkością światła, każdy aspekt ludzkości jest replikowany, doskonalony, zmechanizowany, zoptymalizowany, ulepszany, wzmocniony, zrobotyzowany, zgooglowany, skwantowany, zDNA-owany i obserwowany przez NSA i wkrótce połączą się i zastąpią nas, a Harrison Ford, choć wygląda sprawie dla swoich lat, będzie za stary, aby to zatrzymać! I ironia ze wszystkich ironii polega na tym, że my, jako nieodpowiedzialnie aroganccy, przepełnieni i narcystyczni opiekunowie i konsumenci oraz kolosalni defekatorzy tego zniszczonego, pchełkowatego planety, jesteśmy całkowicie i fundamentalnie odpowiedzialni. Nie, ironią wszystkich ironii jest to, że świat wylącznie rządzony samoregulującymi technokratycznymi cyborgami z zetabajtami sztucznej inteligencji będzie ogromną poprawą. Androidy ratują planetę! AHHH, uciekajcie o życie! Blade Runner to zarówno wygasła opowieść ostrzegawcza, jak i wschodząca utopijna fantazja. Och, już to wiedzieliście? Bardzo dobrze. Kontynuujcie. Cieszcie się swoimi samochodami z autopilotem i wirtualnymi wycieczkami po przyrodzie.

John Chard
John Chard
19. 03. 2016
100%

Emerytura - replikanci - olśniewający. Blade Runner to jeden z tych wspaniałych filmów, które zyskały na popularności im starsze się stawały. Następca krytycznego i komercyjnego hitu Alien Ridleya…

Emerytura - replikanci - olśniewający. Blade Runner to jeden z tych wspaniałych filmów, które zyskały na popularności im starsze się stawały. Następca krytycznego i komercyjnego hitu Alien Ridleya Scotta został w dużej mierze uznany za niewypał i potępiony za to, że nie jest sci-fi akcyjnym przebojem. Fabuła, zaadaptowana z opowiadania Philipa K. Dicka, jest dość prosta. To dystopijne Los Angeles, rok 2019, w którym w mieście znajduje się czterech genetycznie inżynieryjnych replikantów - ludzi na pozór - co jest nielegalne. Zostali zaprojektowani do pracy na koloniach pozaziemskich, każdy replikant, który złamie zasady, zostanie wycofany przez specjalnych policjantów zabójców znanych jako Blade Runners, a Blade Runner Rick Deckard (Harrison Ford) zajmuje się tą sprawą. Nowe życie czeka na ciebie w koloniach pozaziemskich! Szansa na rozpoczęcie od nowa w złotej krainie możliwości i przygód! Nastrój jest ustawiony na wiecznie mroczny, klasyczny cechą filmu noir, i dostosowany odpowiednio. Scott nie jest tu po to, by kogoś podniecać, ale by stawiać pytania, filtrując swoje główne postacie przez pryzmat technologicznego zaniku, ludzkości pytanej na maksa. Emocjonalna kręgosłup jest zawsze obecny, zaniepokojony, gdy przemoc pokazuje swoją rękę, ale tam stoi stawiając intrygujące pytanie, gdy replikanci zabijają, bo chcą żyć. I to, kiedy nasz antagonistyczny Deckard (Ford genialny smutny klon Marlowe) zaczyna się zakochiwać w Rachael (efektownie sensualna kreacja femme fatale), jednej z jego celów do odstrzału. Łzy w deszczu. 10/10

jocosta3
jocosta3
11. 10. 2017
60%

Historia filmu mnie zbytnio nie porwała, ale niektóre fragmenty uważałem za mylące. Po jego obejrzeniu dowiedziałem się, że oglądałem tzw. "Ostateczny montaż", który ma zupełnie inny koniec i inne…

Historia filmu mnie zbytnio nie porwała, ale niektóre fragmenty uważałem za mylące. Po jego obejrzeniu dowiedziałem się, że oglądałem tzw. "Ostateczny montaż", który ma zupełnie inny koniec i inne implikacje niż wersja kinowa. Tych implikacji nie zrozumiałem... Musiałem sprawdzić zakończenie online. Czy to dlatego, że film jest mylący czy jestem głupi, nie potrafię powiedzieć. Ale mój przyjaciel, z którym go oglądałem, również go nie zrozumiał.

Gimly
Gimly
27. 10. 2017
80%

Niektórzy ludzie powiedzą, że ten klasyczny sci-fi „nie ma nic do zaoferowania poza przereklamowanym kultowym statusem”. Na to odpowiedziałbym: „mam Rutgera Hauera na dachu, i to mi wystarczy”. …

Niektórzy ludzie powiedzą, że ten klasyczny sci-fi „nie ma nic do zaoferowania poza przereklamowanym kultowym statusem”. Na to odpowiedziałbym: „mam Rutgera Hauera na dachu, i to mi wystarczy”. _Ocena końcowa: ★★★★ - Bardzo silne wrażenie. Osobisty ulubieniec._ (3,5 dla wersji teatralnej, 4,0 dla wersji finalnej)

tmdb40011370
tmdb40011370
24. 11. 2019
80%

Obejrzałem tylko Ostateczny Montaż, a sądząc po recenzjach gdzie indziej, jest to możliwe najbardziej kompletna i satysfakcjonująca wersja z nich wszystkich.

Obejrzałem tylko Ostateczny Montaż, a sądząc po recenzjach gdzie indziej, jest to możliwe najbardziej kompletna i satysfakcjonująca wersja z nich wszystkich.

CinemaSerf
CinemaSerf
18. 06. 2022
70%

Tym razem przyszedł czas na Ridleya Scotta, aby zaoferował nam swoje przepowiednie przyszłości, w której amerykańskie korporacje wprowadziły pozornie łagodne urządzenia do oszczędzania pracy -…

Tym razem przyszedł czas na Ridleya Scotta, aby zaoferował nam swoje przepowiednie przyszłości, w której amerykańskie korporacje wprowadziły pozornie łagodne urządzenia do oszczędzania pracy - androidy zwane "replicantami" - które mają wygląd i uczucie ludzi. Te stworzenia "Nexus" potrafią zająć się praktycznie wszystkim, ale gdy najnowsze modele z innych światów buntują się, wszyscy ich kuzyni zostają uznani za nielegalnych i to spada na Blade Runnerów, aby ich wyśledzić i zniszczyć. "Deckard" (Harrison Ford) jest jednym z takich operatorów, który zostaje powołany z emerytury, aby zidentyfikować czterech tych bardzo zdolnych i inteligentnych robotów, a to niebezpieczne zadanie prowadzi go do serca ich producenta prowadzonego przez diabolicznie sprytnego, ale bezwzględnego "Tyrella" (Joe Turkel), i do sieci podstępu wokół ich protokołów kontroli, a może nawet piątego, prawie niemożliwego do rozpoznania "replicanta", który - w przeciwieństwie do swoich rówieśników - nie ma pojęcia, że nie jest człowiekiem. Ford jest tu w świetnej formie, podobnie jak Rutger Hauer - przywódca androidów "Batty" i ciemne, często deszczowe obrazy wspaniale przyczyniają się do tego brudno prezentowanego opowiadania o chciwości i manipulacji osadzonej w środowisku pełnym brudu i wrogości, które oferuje niewiele nadziei lub ulgi, przynajmniej wizualnie. Ma to wygląd i uczucie filmu noir, a Scott trzyma akcję w ruchu, trzyma dialogi skąpe - chociaż uderzające, a całość rozwija kinematograficznie niektóre z dość głębokich pytań poruszanych w oryginalnej powieści Philipa Dicka na temat tego, co tak naprawdę stanowi ludzkość. Ledwie dwie godziny - leci to szybko, zwłaszcza na dużym ekranie, gdzie wizualizacje i dźwięk wciąż robią cuda.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
13. 01. 2023
100%

Wspaniała praca, jeśli weźmiemy pod uwagę czas, w którym została wydana i zasoby techniczne, które wtedy istniały. Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się wiele po tym filmie. Nie odniósł sukcesu w…

Wspaniała praca, jeśli weźmiemy pod uwagę czas, w którym została wydana i zasoby techniczne, które wtedy istniały. Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się wiele po tym filmie. Nie odniósł sukcesu w kinach i zyskał popularność dopiero gdy trafił na kasetę VHS, zdobywając od tego czasu wielu wielbicieli i stając się jednym z najbardziej szanowanych filmów wszech czasów. Osadzony w głęboko dystopijnym Los Angeles, stawia wiele filozoficznych i socjologicznych pytań dotyczących ludzkiej natury, biegu ludzkości, naszych relacji z technologią i naszej moralności ogólnie.

tensharpe
tensharpe
03. 02. 2023
80%

Doświadczenie na wielkim ekranie w kinie Everyman było po prostu najlepszym sposobem, aby się zagłębić w ten spektakularny SCI FI arcydzieło. Bez wątpienia „Blade Runner” był niezwykle wpływowy od…

Doświadczenie na wielkim ekranie w kinie Everyman było po prostu najlepszym sposobem, aby się zagłębić w ten spektakularny SCI FI arcydzieło. Bez wątpienia „Blade Runner” był niezwykle wpływowy od swojej pierwotnej premiery ponad 40 lat temu, a jego techniczny cud i efekty wciąż są równie inspirujące. Efekty Douga Trumble'a, projekt scenograficzny Larry'ego Paulla i ujęcia z centrum L.A. doskonale współgrają, tworząc futurystyczną atmosferę.

portman123
portman123
13. 01. 2024
100%

Wizualnie oszałamiający i całkowicie absorbujący. Wspaniałe występy Harrisona Forda, Rutgera Hauera, Seana Younga, Daryl Hannah, Edwarda Jamesa Olmosa itp. Ridley Scott prezentuje imponujące…

Wizualnie oszałamiający i całkowicie absorbujący. Wspaniałe występy Harrisona Forda, Rutgera Hauera, Seana Younga, Daryl Hannah, Edwarda Jamesa Olmosa itp. Ridley Scott prezentuje imponujące wizualizacje, pracę kamery, oświetlenie itp. Uwielbiam całkowicie absorbującą ciemną, szorstką, deszczową dystopię. Uwielbiam, jak kamera czasami zatrzymuje się na detalach lub oddala, aby pokazać więcej ze świata. Fantastyczna atmosfera. Doskonała unikalna ścieżka dźwiękowa autorstwa Vangelisa. Podczas oglądania tego filmu przeżywałem szeroki wachlarz emocji, w tym melancholię, sentymentalność, podziw itd. Roy Batty wydaje mi się wspaniale złożoną, dziwną, interesującą, zmieszaną postacią. Całkowita przyjemność z oglądania. Tak samo Deckard, Rachel, Pris, Sebastian itd.

7.9

Głosowano 14183×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500