Prosty opowiadanie, dobrze i delikatnie opowiedziane w charakterystycznym stylu Kaurismäki'ego.
Prosty opowiadanie, dobrze i delikatnie opowiedziane w charakterystycznym stylu Kaurismäki'ego.
"Człowiek z Hawru" to najnowsza komedia mistrza czarnego humoru Akiego Kaurismakiego. To opowieść rozgrywająca się w zapomnianym przez świat portowym mieście, gdzie żyje grupa wyjątkowo barwnych postaci. Galerię komicznych typów tworzą: uroczo naiwny pucybut, uciekinier z Afryki, cyniczny detektyw, dawna gwiazda rock and rolla, a także wyjątkowo inteligentny pies.
Marcel Marx
Arletty
Monet
Idrissa
Claire
Yvette
Chang
Greengrocer
Little Bob
Dr. Becker
The Whistleblower
Francis
Mahamat
Detention Centre Manager
The Italian
Mimie
Sandwich Vendor
Greengrocer's Wife
Border Police
Calais Refugee
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Aki Kaurismäki |
Scenarzysta Scenarzysta | Aki Kaurismäki |
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia | Olli Varja |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Timo Salminen |
Producent Producent | Aki Kaurismäki |
Koproducent Koproducent | Karl Baumgartner , Reinhard Brundig |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Hanna Hemilä |
Montażysta Montażysta | Timo Linnasalo |
Scenografia Scenografia | Wouter Zoon |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Frédéric Cambier |
Główny charakteryzator Główny charakteryzator | Valérie Théry-Hamel |
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku | Tero Malmberg |
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera | Gilles Charmant |
Obsada Obsada | Gilles Charmant |
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki | Claire Langmann |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Rémi Pradinas , Mark Lwoff |
Projektant dźwięku Projektant dźwięku | Tero Malmberg |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Olli Pärnänen |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
ARTE France Cinéma
FR
|
![]() |
Pandora Film
DE
|
![]() |
Pyramide Productions
FR
|
![]() |
Sputnik
FI
|
![]() |
ZDF/Arte
DE
|
Język |
---|
Français |
Co sądzą inni widzowie
Prosty opowiadanie, dobrze i delikatnie opowiedziane w charakterystycznym stylu Kaurismäki'ego.
Prosty opowiadanie, dobrze i delikatnie opowiedziane w charakterystycznym stylu Kaurismäki'ego.
W produkcji LE HAVRE z 2011 roku fiński reżyser Aki Kaurismäki odsuwa się od swojego zwykłego helsińskiego otoczenia na rzecz pierwszego z tego, co będzie trylogią filmów w zachodnioeuropejskich…
W produkcji LE HAVRE z 2011 roku fiński reżyser Aki Kaurismäki odsuwa się od swojego zwykłego helsińskiego otoczenia na rzecz pierwszego z tego, co będzie trylogią filmów w zachodnioeuropejskich miastach portowych. Zawsze kibicując outsiderom, Kaurismäki tym razem skupia się nie tylko na zdeprawowanej miejskiej niższej klasie społecznej, ale na warstwie społecznej argumentacyjnie niższej od nich: nielegalnych imigrantach. Średniego wieku czyszczący buty Marcel (André Wilms), który mieszka w zaniedbanej dzielnicy ze swoją kochającą żoną Arletty (Kati Outinen), spotyka Idrissę (Blondin Miguel), dziecko, które przybyło z Gabonu do Francji w kontenerze. Marcel postanawia schronić chłopca i doprowadzić go do Anglii, jego zamierzonego miejsca przeznaczenia, ale detektyw Monet (Jean-Pierre Darroussin) jest im na tropie.
Kiedy robotnik portowy słyszy dziwne dźwięki wydobywające się z pudła niedawno przybyłego z Gabonu, być może nie jest zaskoczony, gdy odkryje, że jego ładunek jest ludzki - i zmierza do Londynu.…
Kiedy robotnik portowy słyszy dziwne dźwięki wydobywające się z pudła niedawno przybyłego z Gabonu, być może nie jest zaskoczony, gdy odkryje, że jego ładunek jest ludzki - i zmierza do Londynu. Zatrzymany przez urzędników imigracyjnych, młody i zwinny "Idrissa" (Blondin Miguel) udaje się uniknąć swoich prześladowców i podczas ucieczki napotyka nieco zaniedbanego "Marcela" (André Wilms). Starszy mężczyzna lituje tego nerwowego nowego przybysza i zabiera go do swojego domu, podczas gdy decydują, co jest najlepsze do zrobienia dalej. To społeczność małego miasteczka i prawie każdy w lokalnej knajpie szybko dowiaduje się, kto i gdzie jest młodzieniec, ale zamiast go zdradzić, decydują, że może mu pomóc. Nie jest złodziejem ani przestępcą - po prostu młody człowiek oszołomiony i sympatyczny. Kiedy "Marcel" zaczyna dowiadywać się nieco więcej o swoim nowym podopiecznym, postanawia pomóc mu dostać się do Wielkiej Brytanii - ale z niechętnym piątym kolumnistą wśród ich przyjaciół i zdeterminowanym "Insp. Monetem" (Jean-Pierre Darroussin) na jego tropie, rzeczy nie będą takie proste, jak wskoczenie na Eurostar. "Marcel" ma również inne emocjonalne problemy, gdy jego chora żona leży w szpitalu stawiając czoło prognozie, którą my, widzowie, postrzegamy, ale on jeszcze nie, decyzje muszą zostać podjęte, a priorytety ustalone dla wszystkich, gdy czas i okoliczności się zawężają. Tutaj znalazłem silną i skuteczną dynamikę między Wilms i młodym Miguelem, a oszczędny scenariusz pozwala postaciom oddychać, a nam obserwować ich wzajemne, a ostatecznie połączone, kłopoty, gdy chłopak walczy bez prawdziwych korzeni. Czasami ma to trochę wyglądu dokumentalnego, co dodaje trochę autentyczności aspektom śledczym dramatu - policjant, który wykonuje swoją pracę skutecznie, ale czy się nią delektuje? Pakuje dość dużo do myślenia na dziewięćdziesiąt minut i stawia nam kilka pytań dotyczących naszych własnych postaw - "Tam, ale za łaską Bożą" tego rodzaju rzeczy. Nie próbuje dostarczyć zbyt wiele informacji na temat względnych zalet nielegalnej imigracji ani haniebnego handlu ludźmi, ale ponownie mamy do czynienia z płótnem, które jest rysowane przez praktycznie każdego - przyjaciela i wroga - ale niezbyt wiele przez tego młodego człowieka sam.