Wszystko o Ewie

Wszystko o Ewie All About Eve

8.1 /10
1,583 ocen
1950 139 min Wydany

Klasyczna opowieść o niespełnionej ambicji, sławie i miłości. Margo Channing (Bette Davis) jest wielką gwiazdą Broadwayu. Ma ugruntowaną, niczym niezagrożoną pozycję, wielu przyjaciół i mężczyznę, który ją kocha. Tymczasem Eva (Anne Baxter) jest kobietą żyjącą w cieniu Margo. Na pozór miła i nieśmiała w rzeczywistości knuje intrygę, dzięki której ma zajść na sam szczyt. Jednak los szykuje dla niej niespodziankę...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bette Davis
Bette Davis

Margo Channing

Anne Baxter
Anne Baxter

Eve Harrington

George Sanders
George Sanders

Addison DeWitt

Celeste Holm
Celeste Holm

Karen Richards

Gary Merrill
Gary Merrill

Bill Sampson

Hugh Marlowe
Hugh Marlowe

Lloyd Richards

Thelma Ritter
Thelma Ritter

Birdie Coonan

Gregory Ratoff
Gregory Ratoff

Max Fabian

Marilyn Monroe
Marilyn Monroe

Miss Caswell

Walter Hampden
Walter Hampden

Aged Actor

Craig Hill
Craig Hill

Leading Man

Barbara White
Barbara White

Autograph Seeker

Eddie Fisher
Eddie Fisher

Stage Manager

Eugene Borden
Eugene Borden

Frenchman

Helen Mowery
Helen Mowery

Reporter

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Joseph L. Mankiewicz
Scenariusz Scenariusz Joseph L. Mankiewicz
Producent Producent Darryl F. Zanuck
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Alfred Newman
Operator zdjęć Operator zdjęć Milton Krasner
Montażysta Montażysta Barbara McLean
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne George W. Davis , Lyle R. Wheeler
Dekoracja planu Dekoracja planu Thomas Little , Walter M. Scott
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Edith Head
Charakteryzator Charakteryzator Ben Nye
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Max Golden
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Robert R. Snody
Asystent reżysera Asystent reżysera Gaston Glass
Operator kamery Operator kamery Paul Lockwood
Fotograf planu Fotograf planu Ray Nolan
Dźwięk Dźwięk Roger Heman Sr.
Muzyka Muzyka Urban Thielmann
Kierownik garderoby Kierownik garderoby Charles LeMaire
Logo Firma
20th Century Fox US
Język
English
Français
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

81 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Andres Gomez
Andres Gomez
03. 09. 2013
100%

Ten klasyk to konieczność z świetnymi dialogami i scenariuszem oraz świetnym występem Bette Davis.

Ten klasyk to konieczność z świetnymi dialogami i scenariuszem oraz świetnym występem Bette Davis.

JPV852
JPV852
21. 11. 2019
80%

Doskonałe występy wszystkich aktorów, zwłaszcza Bette Davis, Anne Baxter i George Sanders, które mnie porwały bardziej niż sama historia, choć dialog był niesamowity. Ogólnie rzecz biorąc, nic…

Doskonałe występy wszystkich aktorów, zwłaszcza Bette Davis, Anne Baxter i George Sanders, które mnie porwały bardziej niż sama historia, choć dialog był niesamowity. Ogólnie rzecz biorąc, nic fantastycznego, ale nadal rozrywkowe. **4.0/5**

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
15. 10. 2022
100%

Zapnij pasy bezpieczeństwa: to jeden z najlepszych filmów XX wieku. Nie ma zbyt wielu doskonałych filmów: Przynajmniej ja nie znam wielu. Jednak ten film jest prawdopodobnie jednym z nich. Wynikiem…

Zapnij pasy bezpieczeństwa: to jeden z najlepszych filmów XX wieku. Nie ma zbyt wielu doskonałych filmów: Przynajmniej ja nie znam wielu. Jednak ten film jest prawdopodobnie jednym z nich. Wynikiem idealnego połączenia czynników, które harmonijnie się połączyły, aby uczynić go dziełem sztuki, jest film, który jest tak przyjemnie oglądany dzisiaj, jak było to pięćdziesiąt lat temu. Film rozpoczyna się pokazaniem nam ceremonii, na której aktorka Eve otrzymuje ważną nagrodę za swoją grę w teatrze. Następnie akcja wraca o rok do tyłu, aby w retrospekcji powiedzieć nam wszystko, co działo się do tego momentu. I tak śledzimy wzlot Eve, aspirującej aktorki z mrocznych początków, która potrafi wzbudzić współczucie i sympatię u Margo Channing, wówczas największej gwiazdy scen. Film dobrze zgłębia obie postacie i sposób, w jaki się do siebie odnoszą. Eve jest dość dwuznaczna przez część filmu, a nawet po tym, jak ujrzymy ciemniejszą stronę postaci. Margo wydaje się być bardzo nieznośną wiedźmą, ale postać ma dobre serce, ukryte pod tonami ego i wielkości divy teatralnej. Na podstawie krótkiej opowiadania i inteligentnie opracowane przez Josepha Mankiewicza, reżysera, który zadba o scenariusz, film ma doskonałą obsadę i niezapomniane dialogi. Obsada jest potężnie prowadzona przez Bette Davis, niezwykle utalentowaną, charyzmatyczną i pełną osobowości aktorkę, która dała z siebie wszystko w tym filmie, potrafiąc osiągnąć tu, z mojej perspektywy, swoją pracę chwały. Różnica między Margo, postacią, a Davis, prawdziwą osobą, jest tak cienka, że można by prawie powiedzieć, że aktorka wzięła postać i trochę wniósł ją do swojego własnego życia. To naprawdę znakomite ćwiczenie dramatyczne, i to samo dotyczy tego, co dali nam jej partner, Anne Baxter, która gra Ewę. Sposób, w jaki współpracują w swoich scenach, jest hipnotyzujący. Bardzo podobała mi się także Celeste Holm, George Sanders i Hugh Marlowe, chociaż mężczyźni w obsadzie nie są tak silni jak ich odpowiednicy płci żeńskiej.

CinemaSerf
CinemaSerf
09. 02. 2023
80%

Celeste Holm („Karen“) ma współczucie dla fanki z backstage „Eve” (Ann Baxter), gdy spotyka ją po raz setny i zawsze zastaje, czekającą na odejście gwiazdy sceny „Margo Channing” (Bette Davis).…

Celeste Holm („Karen“) ma współczucie dla fanki z backstage „Eve” (Ann Baxter), gdy spotyka ją po raz setny i zawsze zastaje, czekającą na odejście gwiazdy sceny „Margo Channing” (Bette Davis). Postanawia ją wziąć i przedstawić swojej ekscytującej idolce. „Channing” - pomimo nieco szorstkich protestów jej asystentki „Birdie” (wspaniały występ Thelmy Ritter) - i pisarza „Richardsa” (Hugh Marlowe) rozgrzewają się do tej uroczej młodej kobiety, która opowiada im smutną historię wyjaśniającą jej obecną sytuację. Następną rzeczą, którą wiemy, jest to, że „Eve” wdziera się do domu swojej nowej - i coraz bardziej zirytowanej - mentorki, i - no czy jest naprawdę taka, jaką się wydaje? Davis jest na szczycie swojej gry w tej dramie. Jej charakteryzacja starzejącej się gwiazdy jest silna i poruszająca - szczególnie gdy organizuje przyjęcie powitalne dla swojego przyszłego męża „Simpsona” (Gary Merrill) i cytat „zapiąć pasy” zostaje uwolniony z niszczącym skutkiem filmowym. Holm jest również bardzo skuteczna jako przewodnik między tymi dwiema kobietami, ale to naprawdę Baxter kradnie show. Po prostu wiesz, że nie może być tak czysta i niewinna, jak słodycz i światło, które przedstawia. Na szczęście mamy nikczemnego krytyka „Addisona DeWitta” (prawdopodobnie najlepsze wsparcie ze strony George’a Sandersa), który pomaga utrzymać widownię przed intrygami i intrygami oraz zapewnia, że pewna ilość boskiej odwagi jest wymierzana w razie potrzeby na koniec. To świetna drama z sześcioma głównymi postaciami, które rozwijają się i ewoluują przed nami, ujawniając wszystko, co dobre i złe w ludzkiej naturze i wychowaniu. Joseph L. Mankiewicz dostosowuje i pozwala Mary Orr na zgromadzenie puentów i ostrych historii, które gromadzą się delikatnie, ale potężnie, i chociaż zaczyna się tak, jak się kończy, pozbawiając finału nuty zagrożenia, to wciąż jest to jedna piekielnie gwiazdorska „bumpy” jazda.

8.1

Głosowano 1583×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500