Chłopaki z Sąsiedztwa

Chłopaki z Sąsiedztwa Boyz n the Hood

7.6 /10
2,079 ocen
1991 112 min Wydany

Akcja skupia się na losach trójki młodych przyjaciół z South Central. Inteligentny i wrażliwy Tre wychowywany jest przez kochającego, lecz surowego ojca Furiousa Stylesa. Furious jest twardym facetem, który spekuluje tanimi nieruchomościami w getcie. Zna z własnego doświadczenia brutalną rzeczywistość ulicy. Najbliżsi przyjaciele Tre to przyrodni bracia, Ricky i Doughboy. Każdy z nich chciałby wyrwać się z piekła South Central, ale nad ich przyszłością ciąży ponure przeznaczenie chłopców z getta. [opis dystrybutora dvd]

Obsada Pełna obsada i ekipa

Cuba Gooding Jr.
Cuba Gooding Jr.

Tré Styles

Laurence Fishburne
Laurence Fishburne

Furious Styles

Ice Cube
Ice Cube

Doughboy

Morris Chestnut
Morris Chestnut

Ricky Baker

Angela Bassett
Angela Bassett

Reva Styles

Nia Long
Nia Long

Brandi

Tyra Ferrell
Tyra Ferrell

Mrs. Baker

Regina King
Regina King

Shalika

Meta King
Meta King

Brandi's Mom

Whitman Mayo
Whitman Mayo

The Old Man

Hudhail Al-Amir
Hudhail Al-Amir

S.A.T. Man

Lloyd Avery II
Lloyd Avery II

Knucklehead #2

Miya McGhee
Miya McGhee

Female Club Member

Lexie Bigham
Lexie Bigham

Mad Dog

Kenneth A. Brown
Kenneth A. Brown

Little Chris

Nicole Brown
Nicole Brown

Brandi Age 10

Ceal
Ceal

Sheryl

John Cothran
John Cothran

Lewis Crump

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Singleton
Producent Producent Steve Nicolaides
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Stanley Clarke
Operator zdjęć Operator zdjęć Charles Mills
Montażysta Montażysta Bruce Cannon
Obsada Obsada Jaki Brown
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Bruce Bellamy
Dekoracja planu Dekoracja planu Kathryn Peters
Charakteryzator Charakteryzator Marietta Carter-Narcisse
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Steve Nicolaides
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję Chantal Feghali
Scenarzysta Scenarzysta John Singleton
Koordynator transportu Koordynator transportu James Brown
Script Supervisor Script Supervisor Dawn Gilliam
Fotograf planu Fotograf planu D. Stevens
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Patrick Drummond
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Don Digirolamo , Robert Glass , Paul Massey
Montażysta dialogów Montażysta dialogów Lucy Coldsnow-Smith
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
13. 05. 2019
90%

Rick, jesteśmy w latach dziewięćdziesiątych. Już nie możemy sobie pozwolić na lęk przed własnymi ludźmi, człowieku. 1991 „Jeden z dwudziestu jeden czarnych amerykańskich mężczyzn zostanie zamordowany…

Rick, jesteśmy w latach dziewięćdziesiątych. Już nie możemy sobie pozwolić na lęk przed własnymi ludźmi, człowieku. 1991 „Jeden z dwudziestu jeden czarnych amerykańskich mężczyzn zostanie zamordowany w ciągu swojego życia“ „Większość zginie z rąk innego czarnego mężczyzny“ „Zwiększ Pokój" to ostatnia wiadomość Johna Singletona, silnego, inteligentnego i poruszającego wezwania do spokoju w południowym centrum Los Angeles. Często błędnie przypisywany tym, którzy go nie widzieli, jako film gloryfikujący przemoc, debiutancki film Singletona zabiera nas do Południowego Centralu i trzyma nas tam, strzelając tylko do historii. Żadnych sztuczek ani otwarcie moralizatorskiego postawy reżysera (i scenarzysty), tylko bezpretensjonalne spojrzenie na życie w nowoczesnym getcie. Historia opowiada o trzech czarnych nastolatkach, którzy zastanawiają się, co przyniesie im życie, gdy dorosłość zbliża się. Bracia Doughboy (Ice Cube) i Ricky Baker (Morris Chestnut) oraz najlepszy przyjaciel Tre Styles (Cuba Gooding Jr) mają każdy swoje zwykłe zmartwienia związane z opuszczeniem młodzieńczych lat. Rodzice, dziewczyny, kariera, nie powrót do więzienia! Ale to nie jest zwykła historia o dorastaniu, byliśmy świadkami tej dzielnicy, w której ci chłopcy żyją. To miejsce, gdzie podróż do sklepu może cię zabić w strzelaninie z auta. Miejsce, gdzie ci, którzy chcą się uczyć i robić lekcje, mają swoje marzenie pokiereszowane przez częste odgłosy strzałów i syren wypełniających noc w Południowym Centralu. Singletonowi można zarzucić, że maluje niektóre postacie jako zbyt święte, ale powinien mu to być wybaczone, ponieważ to przecież film z przesłaniem. Poza tym jego portret tej konkretnej dzielnicy jest wykonany z uczciwej pamięci, ponieważ sam jest byłym młodzieńcem z South Central LA. Tam leży jedno z trumfów Boyz, Singleton, poprzez własne obserwacje, prosi tych w "The Hood", aby wzięli odpowiedzialność za to, co robią. Coś, co jest silnie dawane narracyjnym uzasadnieniem dzięki głębokim rozważaniom ojca Tre (fabularnie zróżnicowany Laurence Fishburne). Kiedy zbudowane napięcie eksploduje z nieuchronną tragedią, na którą wszyscy powinni być gotowi, efekt jest jak młot uderzający w kość. Nie ze względu na krwawe przelewanie dla samego efektu, ale z następstwami, gdy rodzina przyswaja sytuację. Daje kinematografii lat 90. jedną z jej najbardziej poruszających i potępiających scen, którą raz zobaczona trudno jest w pełni wymazać z pamięci. Singleton mógłby zakończyć historię, ale idzie dalej, rozszerzając następstwa i zabierając nas, razem z postaciami, do ostatecznego zakończenia „Zwiększ Pokój". Był nazwany wszystkim od po programie po najważniejszy czarny amerykański film, jaki do tej pory powstał. Zgadzam się z tą ostatnią oceną. 9/10

GenerationofSwine
GenerationofSwine
14. 01. 2023
100%

John Singleton naprawdę nie jest moim kubkiem herbaty. Film pojawił się w '91 roku, ale w wiejskiej okolicy, gdzie się wychowałem, nie zdobył dużego rozgłosu, dopóki nie został wyemitowany na HBO.…

John Singleton naprawdę nie jest moim kubkiem herbaty. Film pojawił się w '91 roku, ale w wiejskiej okolicy, gdzie się wychowałem, nie zdobył dużego rozgłosu, dopóki nie został wyemitowany na HBO. Jednak "Poetycka Sprawiedliwość" tak i kiedy w końcu zdecydowałem się obejrzeć "Chłopców z kapeli", miałem bardzo niskie oczekiwania.

7.6

Głosowano 2079×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500