Świetny film pod każdym względem; świetna historia i scenariusz, świetna obsada i świetne występy.
Świetny film pod każdym względem; świetna historia i scenariusz, świetna obsada i świetne występy.
"Prorok" to zdobywca Grand Prix festiwalu w Cannes, nominowany do Oscara, okrzyknięty przez krytyków jednym z najlepszych filmów ostatnich lat. Krwista gangsterska saga o francuskiej mafii, kolejna po włoskiej „Gomorze” znakomita europejska odpowiedź na filmy Scorsese i de Palmy. Dziewiętnastoletni Malik zostaje skazany na sześć lat więzienia. Nie potrafi czytać ani pisać. Jest zupełnie sam, ale ma w sobie spryt, który sprawia, że szybko się uczy. Z chłopca na posyłki, stanie się szefem mafii. Jak to zrobi? "Wyobraźcie sobie 'Chłopców z ferajny' z francuskim akcentem i papierosami Gauloises zamiast włoskiego spaghetti".
Malik El Djebena
César Luciani
Ryad
Reyeb
Jordi
Vettori
Prof
Pilicci
Sampierro
Antaro
Santi
Prison Warden
Djamila
Malik's Lawyer
Lattrache
Sentence enforcement judge
Prosecutor
Hassan
Tarik
Muslim in the hallway
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Jacques Audiard |
Scenariusz Scenariusz | Thomas Bidegain , Jacques Audiard |
Producent Producent | Martine Cassinelli , Lauranne Bourrachot , Pascal Caucheteux , Marco Cherqui |
Producent liniowy Producent liniowy | Antonin Dedet |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Alexandre Desplat |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Stéphane Fontaine |
Montażysta Montażysta | Juliette Welfling |
Obsada Obsada | Richard Rousseau |
Oryginalna historia Oryginalna historia | Abdel Raouf Dafri , Nicolas Peufaillit |
Scenografia Scenografia | Michel Barthélémy |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Virginie Montel |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Etienne Rohde |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Boris Piot |
Fryzjer Fryzjer | Laurence Boulet , Alexandra Bredin |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
France 2 Cinéma
FR
|
![]() |
BiM Distribuzione
IT
|
![]() |
UGC
FR
|
![]() |
Why Not Productions
FR
|
![]() |
Celluloid Dreams
FR
|
Page 114
FR
|
|
Chic Films
FR
|
Język |
---|
العربية |
Français |
Co sądzą inni widzowie
Świetny film pod każdym względem; świetna historia i scenariusz, świetna obsada i świetne występy.
Świetny film pod każdym względem; świetna historia i scenariusz, świetna obsada i świetne występy.
Tahar Rahim jest naprawdę dobry w mrocznej, brutalnej i okrutnej więziennej dramie. Jego postać - „Mailk” to analfabeta osiemnastoletni, który trafił do więzienia na sześć lat za atak na policjanta.…
Tahar Rahim jest naprawdę dobry w mrocznej, brutalnej i okrutnej więziennej dramie. Jego postać - „Mailk” to analfabeta osiemnastoletni, który trafił do więzienia na sześć lat za atak na policjanta. Raz w środku ma niewielką ochronę oprócz ubrania, w którym stoi. Miejsce rządzi „Luciani” (Niels Arestrup). To człowiek pochodzenia korsykańskiego, który ma dwadzieścia lub tak zbirów do swojej dyspozycji i strażników w kieszeni. To Arabowie sprawiają mu pewne kłopoty, więc postanawia wykorzystać nowicjusza jako narzędzie do zabójstwa. Początkowo przerażony i niechętny, wkrótce staje się jasne, że wybór nie jest na jego liście opcji. Zrób to, a będziesz chroniony i, cóż, będziesz żywy. Wybiera ścieżkę przetrwania i stopniowo staje się coraz bardziej zirytowany swoim szefem, jednocześnie ucząc się czytać od swojego przyjaciela „Ryada” (Adel Bencherif). W połowie swojego wyroku nabiera pewności siebie, jest zaufany do bardziej „delikatnych” zadań i nawet dostaje od czasu do czasu wolne na zewnątrz. W miarę zmian demograficznych w więzieniu, zarówno on, jak i „Luciani” muszą się dostosować - i to jest spore wyzwanie. Teraz trochę to trwa i chwilę zajmuje, zanim nabierze tempa, ale gdy już wiemy, kto jest kim i kto jest skłonny zdradzić lub zabić drugiego, historia rozwija się w napięcie i przekonująco reżyserowaną opowieść, która nie unika przekazywania epitomu środowiska, w którym jeden zjada drugiego. Arestrup również bardzo dobrze wypada jako człowiek z mocą, który powoli zdaje sobie sprawę, że zmiana nie jest jego atutem, ani cierpliwość, ani prawdopodobieństwo uwolnienia. Jest to trochę przewidywalne, ale daje nam burzliwą podróż, która przekazuje zderzenia przestępcze i kulturowe z ziemiąwiarygodnością, a to mija jak z bicza strzelił.