Wcześniej widziałem wiele par Sophie Loren i Marcello Mastroianni - obok Williama Powella i Myrny Loy, to jest moje ulubione filmowe połączenie - ale nigdy nie widziałem żadnych dzieł reżysera Scoli,…
Wcześniej widziałem wiele par Sophie Loren i Marcello Mastroianni - obok Williama Powella i Myrny Loy, to jest moje ulubione filmowe połączenie - ale nigdy nie widziałem żadnych dzieł reżysera Scoli, więc nie byłem pewien, czego się spodziewać, zwłaszcza że jest to film historyczny z Włoch tuż przed drugą wojną światową. To było arcydzieło. Mógłbym mówić cały dzień o tym, jak doskonali musieli być ci dwaj gwiazdorzy, aby całkowicie obalić każde uprzedzenie, które zaczęliśmy kojarzyć z ich romantycznym partnerstwem na ekranie (mianowicie, Loren grający nieśmiałą, uciskaną matkę sześciorga dzieci, a Mastroianni grający samobójczego geja) I tak przekonująco. Ponadto serdecznie polecam widzom obejrzenie wszystkich dodatków do niedawnego wydania The Criterion Collection - uwielbiam wypowiedź Scoli (i parafrazuję): 'Humor jest tak samo częścią życia jak wszystko inne - Jeśli pisarz ma szansę umieścić humorystyczny incydent w realistycznym dramacie, ma moralny obowiązek to zrobić.' Będę to pamiętać - i mam nadzieję, że wykorzystam to w mojej własnej pracy, jeśli kiedykolwiek będę miał takie szczęście, że będę pracować w dziedzinie, którą kocham - do końca moich dni.