Ja, Godard
Dostępne na
Edisonline

Ja, Godard Le Redoutable

6.6 /10
359 ocen
2017 108 min Wydany

Jean-Luc Godard. Paryż 1968. Najsłynniejszy reżyser swego pokolenia rok wcześniej kręci film "Chinka". Główną rolę powierza młodziutkiej Anne Wiazemsky. Zafascynowani sobą bohaterowie zakochują się, nie mogąc oprzeć się swemu magnetyzmowi. Praca nad filmem, jego przyjęcie i późniejsze dramatyczne wydarzenia uwalniają u Jean-Luc'a procesy głębokiej samooceny i rewizji własnej twórczości. Postępujący kryzys wartości wstrząsa Godardem i zmienia go na zawsze...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Louis Garrel
Louis Garrel

Jean-Luc Godard

Stacy Martin
Stacy Martin

Anne Wiazemsky

Bérénice Bejo
Bérénice Bejo

Michèle Rosier

Grégory Gadebois
Grégory Gadebois

Michel Cournot

Félix Kysyl
Félix Kysyl

Jean-Pierre Gorin

Arthur Orcier
Arthur Orcier

Jean-Henri 'Jean-Jock' Roger

Guido Caprino
Guido Caprino

Bernardo Bertolucci

Emmanuele Aita
Emmanuele Aita

Marco Ferreri

Matteo Martari
Matteo Martari

Marco Margine

Stéphane Varupenne
Stéphane Varupenne

Eric de la Meignière

Philippe Girard
Philippe Girard

Jean Vilar

Romain Goupil
Romain Goupil

Cinephile

Jean-Pierre Mocky
Jean-Pierre Mocky

Customer in the Restaurant

Michel Subor
Michel Subor

Narrator #4 (titlesvoice)

Louise Legendre
Louise Legendre

Young Protester

Marc Brun Adryan'
Marc Brun Adryan'

Journalist (uncredited)

Eric Marcel
Eric Marcel

Lecturer (uncredited)

Eva Chico
Eva Chico

Militant (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Michel Hazanavicius
Scenariusz Scenariusz Michel Hazanavicius
Operator zdjęć Operator zdjęć Guillaume Schiffman
Producent Producent Riad Sattouf , Michel Hazanavicius , Florence Gastaud
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Daniel Delume
Montażysta Montażysta Anne-Sophie Bion , Michel Hazanavicius
Obsada Obsada Stéphane Touitou
Scenografia Scenografia Christian Marti
Dekoracja planu Dekoracja planu Suzanne Arhex
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Sabrina Riccardi
Powieść Powieść Anne Wiazemsky
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Gladys Garot
Główny fryzjer Główny fryzjer Margo Blache
Charakteryzator efektów specjalnych Charakteryzator efektów specjalnych Frédéric Balmer
Charakteryzator Charakteryzator Roxane Bruneton , Avril Carpentier
Fryzjer Fryzjer Mirella Conte
Logo Firma
France 3 Cinéma FR
StudioCanal FR
La Classe américaine FR
Les Compagnons du Cinéma FR
Forever Group MM
Język
Čeština
English
Français
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
20. 07. 2024
70%

Myślę, że można śmiało powiedzieć, że Jean-Luc Godard był trochę egoistyczny, a Louis Garrel bardzo efektywnie to oddaje. Film rozgrywa się w 1967 roku, gdy francuskie społeczeństwo było wstrząsane…

Myślę, że można śmiało powiedzieć, że Jean-Luc Godard był trochę egoistyczny, a Louis Garrel bardzo efektywnie to oddaje. Film rozgrywa się w 1967 roku, gdy francuskie społeczeństwo było wstrząsane zmianami politycznymi, studenckimi demonstracjami, a prezydent De Gaulle był w swojej największej niepopularności. Trzydziestoletni Godard był już znanym nazwiskiem i zakochał się w swojej młodej gwiazdce Anne Wiazemsky (Stacey Martin), która mogłaby być jego córką, i się pobrali. Ona go podziwia - jego reputację, jego wizję, jego pasję, podczas gdy on kocha fakt, że jest młoda, piękna i może być dość łatwo skręcona wokół jego małego palca. Podczas kręcenia jego filmu "La Chinoise" jednak dowiadujemy się, że ten związek może być nieco powierzchowny, a jego nieustające starania o pozostanie istotnym w zmieniającym się i coraz bardziej wrogo nastawionym środowisku zaczyna wpływać na jego temperament i popularność. Wielu zaczyna podejrzewać, że jego najnowszy film - wychwalający cnoty ultra-socjalizmu według Mao, jest tylko chwytem, aby pozostać na czasie, ale kiedy jego żona ma szansę podróżować do Rzymu i pracować z Bertoluccim, sprawy zaczynają się rozpadać. Zaczyna otwierać własne oczy na błędy zarówno w sobie, jak i w swoim mężu - i wygląda na to, że jest na horyzoncie trochę zamieszania. Garrel robi tutaj wszystko, aby zilustrować człowieka, który jest ekscentryczny i dziwaczny, zdolny do humoru i zazdrości, ale który ma problemy, żeby spojrzeć dalej niż koniec własnego nosa. Reżyser Michel Hazanavicius nigdy nie był w stanie uchwycić wszystkich zawiłości tego człowieka, ale pozwala swoim głównym aktorom rozwijać wiarygodne aspekty ich osobowości i my możemy wypełnić niektóre luki, zrobić okrzyk zdumienia i zastanawiać się, dlaczego ktokolwiek chciałby w ogóle być związany z tym dość introwertycznym geniuszem filmowym. Samo wykonanie jest lekko stylizowane, aby naśladować niektóre z pierwotnych technik Godarda - czasem odwrócone ekspozycje, słaba kontynuacja, skoki w montażu - ale nie jestem pewien, czy były one naprawdę konieczne, aby przypomnieć nam postać, którą podążaliśmy. Można by pewnie zrobić miniserial o Godardzie i nadal nie zmieścić wszystkiego i/lub nie zrobić tego dobrze - to ma jednak dobre próby.

6.6

Głosowano 359×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500