Kwaidan, czyli Opowieści Niesamowite

Kwaidan, czyli Opowieści Niesamowite 怪談

7.7 /10
408 ocen
1965 183 min Wydany

Film „Kwaidan“, który swój tytuł czerpie od archaicznego japońskiego słowa oznaczającego „opowieść o duchu,“ prezentuje adaptacje czterech ludowych opowieści. Biedny samuraj ożenkuje się dla pieniędzy z tragicznymi skutkami. Mężczyzna uwięziony w zamieci zostaje uratowany przez Yuki, Snieżną Pannę, ale jego ocalenie wiąże się z ceną. Ślepy muzyk Hoichi zostaje zmuszony do występu przed publicznością duchów. Autor opowiada historię samuraja, który dostrzega odbicie innego wojownika w swojej filiżance z herbatą.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Michiyo Aratama
Michiyo Aratama

First Wife (segment "The Black Hair")

Rentaro Mikuni
Rentaro Mikuni

Husband (segment "The Black Hair")

Misako Watanabe
Misako Watanabe

Second Wife (segment "The Black Hair")

Kenjirō Ishiyama
Kenjirō Ishiyama

Father (segment "The Black Hair")

Ranko Akagi
Ranko Akagi

Mother (segment "The Black Hair")

Fumie Kitahara
Fumie Kitahara

(segment "The Black Hair")

Kappei Matsumoto
Kappei Matsumoto

(segment "The Black Hair") (uncredited)

Yoshiko Ieda
Yoshiko Ieda

(segment "The Black Hair") (uncredited)

Otome Tsukimiya
Otome Tsukimiya

(segment "The Black Hair") (uncredited)

Kenzō Tanaka
Kenzō Tanaka

(segment "The Black Hair") (uncredited)

Kiyoshi Nakano
Kiyoshi Nakano

(segment "The Black Hair") (uncredited)

Tatsuya Nakadai
Tatsuya Nakadai

Minokichi (segment "The Woman of the Snow")

Keiko Kishi
Keiko Kishi

Yuki the Snow Maiden (segment "The Woman of the Snow")

Yūko Mochizuki
Yūko Mochizuki

Minokichi's Mother (segment "The Woman of the Snow")

Kin Sugai
Kin Sugai

Village Woman (segment "The Woman of the Snow")

Noriko Sengoku
Noriko Sengoku

Village Woman (segment "The Woman of the Snow")

Akiko Nomura
Akiko Nomura

(segment "The Woman of the Snow") (uncredited)

Torahiko Hamada
Torahiko Hamada

(segment "The Woman of the Snow") (uncredited)

Jun Hamamura
Jun Hamamura

(segment "The Woman of the Snow")

Katsuo Nakamura
Katsuo Nakamura

Hoichi (segment "Hoichi the Earless")

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Masaki Kobayashi
Scenariusz Scenariusz Yōko Mizuki
Powieść Powieść Lafcadio Hearn
Producent Producent Shigeru Wakatsuki
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Toru Takemitsu
Kinematografia Kinematografia Yoshio Miyajima
Montażysta Montażysta Hisashi Sagara
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Shigemasa Toda
Dekoracja planu Dekoracja planu Dai Arakawa
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Masahiro Katō
Fryzjer Fryzjer Ayako Sakurai
Charakteryzator Charakteryzator Shigeru Takagi
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Kazuo Kuwahara , Yôichi Ukita
Kierownik produkcji wykonawczej Kierownik produkcji wykonawczej Michiyoshi Takashima
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Gô Yoshida
Projektant dekoracji Projektant dekoracji Kiyoharu Matsuno
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego Naotake Satsumoto
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Kuniharu Akiyama
Dźwięk Dźwięk Hideo Nishizaki
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
02. 12. 2024
70%

Zawsze czuję się trochę zaniepokojony, gdy usiądę w kinie na film trwający 3 godziny - obawiam się, że ostatnia szklanka wina była może o jedną za dużo - ale ten po prostu szybko minął. Jest to…

Zawsze czuję się trochę zaniepokojony, gdy usiądę w kinie na film trwający 3 godziny - obawiam się, że ostatnia szklanka wina była może o jedną za dużo - ale ten po prostu szybko minął. Jest to kompendium czterech różnych japońskich "wierszy", które zajmują się praktycznie każdą emocją w ludzkiej palecie - miłością, nienawiścią, chciwością, radością, strachem, zazdrością, zdradą... Każda historia ma centralny motyw, który, być może nie jest zbyt wyszukany dla kogoś z dość dobrze wyważonym moralnym kompasem własnym, przynosi pouczającą lekcję o tym, co jest przyzwoite, a co jest wadliwe w ludzkiej naturze, nawet u najlepszych z nas. "W filiżance herbaty" - to niezwykle intrygująca historia, a moim osobistym ulubieńcem jest "Hoichi" - ślepy ksiądz, który potrafi śpiewać tak piękne piosenki, ale za tak przerażającą cenę. Scenografia jest znakomita, choć sceny walki - zwłaszcza na wodzie - być może trochę za bardzo ograniczone do studia, aby były naprawdę skuteczne. Kolory i dźwięki testują każdy zakres twoich zmysłów; ekstaza i rozpacz, błogość i wściekłość i pozostawiają cię, na końcu, czując się tak wyczerpanym i spełnionym, jednocześnie, jakby żaden film nie mógł nadziei wzbudzić... To naprawdę wspaniała kolejka górska przeżyć!

7.7

Głosowano 408×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500