Były przestępca Johnny Clay rekrutuje strzelca, skorumpowanego policjanta, barmana i krupiera o imieniu George, między innymi, na ostatnią pracę przed tym, jak wyjdzie na prostą i wstąpi w związek małżeński. Ale gdy George powie swojej niespokojnej żonie o planie okradnięcia milionów z toru wyścigowego, gdzie pracuje, ona szykuje swój własny plan.
The Killing je reżyserowany przez Stanleya Kubricka, który wspólnie z Jimem Thompsonem adaptuje scenariusz z powieści Clean Break napisanej przez Lionela White'a. W rolach głównych występują Sterling…
The Killing je reżyserowany przez Stanleya Kubricka, który wspólnie z Jimem Thompsonem adaptuje scenariusz z powieści Clean Break napisanej przez Lionela White'a. W rolach głównych występują Sterling Hayden, Marie Windsor, Elisha Cook Jr, Vince Edwards, Jay C. Flippen i Coleen Gray. Muzykę skomponował Gerald Fried, a zdjęcia wykonał Lucien Ballard.
CinemaSerf
20. 06. 2023
70%
Choć to Sterling Hayden otrzymuje tu najwyższe wyróżnienie, to tak naprawdę Marie Windsor kradnie show jako „Sherry”. Jest ona dość pazerna i znęcająca się, żona „George'a” (Elisha Cook Jr). Teraz…
Choć to Sterling Hayden otrzymuje tu najwyższe wyróżnienie, to tak naprawdę Marie Windsor kradnie show jako „Sherry”. Jest ona dość pazerna i znęcająca się, żona „George'a” (Elisha Cook Jr). Teraz pracuje w kasie na lokalnej torze wyścigów konnych, gdzie za barem pracuje „Mike” (Joe Sawyer). Ci dwoje będą kluczowymi postaciami w śmiałym planie obrabowania miejsca z dwoma milionami dolarów, gdyż główny wyścig przyciąga obstawiających. Były więzień „Johnny” (Hayden) jest mózgiem za tym planem, który obejmuje także skorumpowanego gliniarza „Randy'ego” (Ted de Corsia), strzelca „Nikki'ego” (Timothy Carey) i finansistę „Ungera” (znana twarz Jay C. Flippen). Wymaga to drobiazgowego planowania, tworzone są dywersje, a wszystko wygląda obiecująco. Poza tym, „George” zdradza swojej żonie - w celu zachowania jej miłości (i pieniędzy) - co ta z kolei mówi swojemu kochankowi „Valowi” (Vince Edwards) i tak wkrótce gra podwójna jest także na tapecie. Ten film jest skonstruowany praktycznie jak układanka. Trochę pracujemy nad jednym aspektem historii, potem przenosimy się do innej linii czasowej i/lub lokalizacji lub do innej postaci, zanim wszystko stopniowo się łączy i dostarcza naprawdę efektywne osiemdziesiąt minut dramatu kryminalnego. Choć myślałem, że zakończenie było trochę rozczarowujące, w tym napięcie reżyserowanym i efektywnie zrealizowanym filmie są silne występy. Tutaj jest także dość żywa akcja od silnego człowieka Kola Kwarianiego, co jest dosyć zabawne. Naprawdę warto obejrzeć.