Konieczny film, tak jak konieczne są warzywa.
Konieczny film, tak jak konieczne są warzywa.
Starzejące się małżeństwo Shukishi i Tomi podejmuje długą podróż z ich małej nadmorskiej wioski, by odwiedzić swoje dorosłe dzieci w Tokio. Ich starszy syn Koichi, lekarz, i córka Shige, fryzjerka, nie mają zbyt wiele czasu, aby spędzić go ze swoimi starzejącymi się rodzicami, więc to spada na Noriko, wdowę po ich młodszym synu, który zginął w wojnie, aby towarzyszyć swoim teściom.
Shukichi Hirayama
Tomi Hirayama
Noriko Hirayama
Shige Kaneko
Koichi Hirayama
Fumiko Hirayama
Kyoko Hirayama
Numata
Kurazo Kaneko
Keizo Hirayama
Osamu Hattori
Yone Hattori
Oden Restaurant Woman
Woman Next Door
Railway Staff
Apartment Owner
Beauty Salon Customer
Policeman
Office Worker
Inn Maid
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Yasujirō Ozu |
Producent Producent | Takeshi Yamamoto |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Takanobu Saitō |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Yûharu Atsuta |
Montażysta Montażysta | Yoshiyasu Hamamura |
Scenografia Scenografia | Tatsuo Hamada |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Tatsuo Hamada |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Taizô Saitô |
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera | Shōhei Imamura |
Inżynier dźwięku Inżynier dźwięku | Mitsuru Kaneko |
Asystent dźwiękowca Asystent dźwiękowca | Yoshiomi Hori |
Operator dźwięku Operator dźwięku | Yoshisaburo Seno |
Scenariusz Scenariusz | Kōgo Noda , Yasujirō Ozu |
Film Processor Film Processor | Ryûji Hayashi |
Dekorator planu Dekorator planu | Setsutarô Moriya |
Projektant dekoracji Projektant dekoracji | Toshio Takahashi |
Asystent kamery Asystent kamery | Takashi Kawamata |
Technik oświetlenia Technik oświetlenia | Itsuo Takashita |
Script Supervisor Script Supervisor | Tomiji Shimizu |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Shochiku
JP
|
Język |
---|
English |
日本語 |
Co sądzą inni widzowie
Konieczny film, tak jak konieczne są warzywa.
Konieczny film, tak jak konieczne są warzywa.
Starsze małżeństwo opuszcza swoją małą rybacką wioskę, aby podróżować do Tokio, odwiedzić swoje dzieci i wnuki. Uzbrojeni w mały lunch i najbardziej idealnie zapakowany walizkę, jaką kiedykolwiek…
Starsze małżeństwo opuszcza swoją małą rybacką wioskę, aby podróżować do Tokio, odwiedzić swoje dzieci i wnuki. Uzbrojeni w mały lunch i najbardziej idealnie zapakowany walizkę, jaką kiedykolwiek zobaczysz, wyruszają w podróż pociągiem do metropolii. Po przybyciu jednak odkrywają, że chociaż są wystarczająco mile widziani - ich syn „Koichi” (Sô Yamamura) - pediatra, i jego siostra „Shige” (Haruko Sugimura) - kosmetyczka, są raczej pochłonięci własnymi życiami i mają mało czasu spędzić z rodzicami. W kraju, gdzie obowiązek to wszystko, ten film przedstawia dość nieczuły, chociaż nigdy bezwzględny, sposób, w jaki starsza para jest przenoszona tu i tam, do spa zapełnionego młodymi ludźmi, a ostatecznie w opiekę owdowiałej córki „Noriko” (Setsuko Hara), która znajduje czas, aby się nimi zająć i stara się ich zabawić. Film bierze sobie czas. Delikatne występy starszej pary są przyjemnością do oglądania, zwłaszcza gdy on „Shukichi” (Chishû Ryû) wypije trochę saki z przyjaciółmi; a ona „Tomi” (Chieko Higashiyama) jest doskonała jako cierpliwa, życzliwa żona, która ma stoicyzm, który jest zarówno zabawny, jak i godny podziwu. Wszystko sprowadza się do dość smutnego i poruszającego zakończenia, pozwalając na krótkie pojawienie się ich drugiego syna „Keiso” (Shirô Ôsaka) dla wniosku, który jest zarówno przygnębiający, jak i dziwnie dopasowany. To pięknie opracowane spostrzeżenie zmieniających się dynamik rodzinnych, priorytetów i po prostu brania ludzi za pewnik.