Tokijska opowieść

Tokijska opowieść 東京物語

8.2 /10
1,119 ocen
1953 137 min Wydany

Starzejące się małżeństwo Shukishi i Tomi podejmuje długą podróż z ich małej nadmorskiej wioski, by odwiedzić swoje dorosłe dzieci w Tokio. Ich starszy syn Koichi, lekarz, i córka Shige, fryzjerka, nie mają zbyt wiele czasu, aby spędzić go ze swoimi starzejącymi się rodzicami, więc to spada na Noriko, wdowę po ich młodszym synu, który zginął w wojnie, aby towarzyszyć swoim teściom.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Chishū Ryū
Chishū Ryū

Shukichi Hirayama

Chieko Higashiyama
Chieko Higashiyama

Tomi Hirayama

Setsuko Hara
Setsuko Hara

Noriko Hirayama

Haruko Sugimura
Haruko Sugimura

Shige Kaneko

Sō Yamamura
Sō Yamamura

Koichi Hirayama

Kuniko Miyake
Kuniko Miyake

Fumiko Hirayama

Kyōko Kagawa
Kyōko Kagawa

Kyoko Hirayama

Nobuo Nakamura
Nobuo Nakamura

Kurazo Kaneko

Shirō Ōsaka
Shirō Ōsaka

Keizo Hirayama

Hisao Toake
Hisao Toake

Osamu Hattori

Teruko Nagaoka
Teruko Nagaoka

Yone Hattori

Mutsuko Sakura
Mutsuko Sakura

Oden Restaurant Woman

Toyo Takahashi
Toyo Takahashi

Woman Next Door

Tōru Abe
Tōru Abe

Railway Staff

Sachiko Mitani
Sachiko Mitani

Apartment Owner

Ryōko Mizuki
Ryōko Mizuki

Beauty Salon Customer

Shozo Suzuki
Shozo Suzuki

Office Worker

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Yasujirō Ozu
Producent Producent Takeshi Yamamoto
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Takanobu Saitō
Operator zdjęć Operator zdjęć Yûharu Atsuta
Montażysta Montażysta Yoshiyasu Hamamura
Scenografia Scenografia Tatsuo Hamada
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Tatsuo Hamada
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Taizô Saitô
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Shōhei Imamura
Inżynier dźwięku Inżynier dźwięku Mitsuru Kaneko
Asystent dźwiękowca Asystent dźwiękowca Yoshiomi Hori
Operator dźwięku Operator dźwięku Yoshisaburo Seno
Scenariusz Scenariusz Kōgo Noda , Yasujirō Ozu
Film Processor Film Processor Ryûji Hayashi
Dekorator planu Dekorator planu Setsutarô Moriya
Projektant dekoracji Projektant dekoracji Toshio Takahashi
Asystent kamery Asystent kamery Takashi Kawamata
Technik oświetlenia Technik oświetlenia Itsuo Takashita
Script Supervisor Script Supervisor Tomiji Shimizu
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

82 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
tmdb47633491
tmdb47633491
21. 04. 2018
60%

Konieczny film, tak jak konieczne są warzywa.

Konieczny film, tak jak konieczne są warzywa.

CinemaSerf
CinemaSerf
26. 07. 2023
70%

Starsze małżeństwo opuszcza swoją małą rybacką wioskę, aby podróżować do Tokio, odwiedzić swoje dzieci i wnuki. Uzbrojeni w mały lunch i najbardziej idealnie zapakowany walizkę, jaką kiedykolwiek…

Starsze małżeństwo opuszcza swoją małą rybacką wioskę, aby podróżować do Tokio, odwiedzić swoje dzieci i wnuki. Uzbrojeni w mały lunch i najbardziej idealnie zapakowany walizkę, jaką kiedykolwiek zobaczysz, wyruszają w podróż pociągiem do metropolii. Po przybyciu jednak odkrywają, że chociaż są wystarczająco mile widziani - ich syn „Koichi” (Sô Yamamura) - pediatra, i jego siostra „Shige” (Haruko Sugimura) - kosmetyczka, są raczej pochłonięci własnymi życiami i mają mało czasu spędzić z rodzicami. W kraju, gdzie obowiązek to wszystko, ten film przedstawia dość nieczuły, chociaż nigdy bezwzględny, sposób, w jaki starsza para jest przenoszona tu i tam, do spa zapełnionego młodymi ludźmi, a ostatecznie w opiekę owdowiałej córki „Noriko” (Setsuko Hara), która znajduje czas, aby się nimi zająć i stara się ich zabawić. Film bierze sobie czas. Delikatne występy starszej pary są przyjemnością do oglądania, zwłaszcza gdy on „Shukichi” (Chishû Ryû) wypije trochę saki z przyjaciółmi; a ona „Tomi” (Chieko Higashiyama) jest doskonała jako cierpliwa, życzliwa żona, która ma stoicyzm, który jest zarówno zabawny, jak i godny podziwu. Wszystko sprowadza się do dość smutnego i poruszającego zakończenia, pozwalając na krótkie pojawienie się ich drugiego syna „Keiso” (Shirô Ôsaka) dla wniosku, który jest zarówno przygnębiający, jak i dziwnie dopasowany. To pięknie opracowane spostrzeżenie zmieniających się dynamik rodzinnych, priorytetów i po prostu brania ludzi za pewnik.

8.2

Głosowano 1119×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500