Piła

Piła Saw

7.4 /10
9,512 ocen
2004 103 min Wydany

Adam nagle budzi się przywiązany łańcuchem do zardzewiałej rury w zrujnowanym podziemnym pomieszczeniu. W przeciwnym rogu pokoju znajduje się zdezorientowana ofiara, doktor Lawrence Gordon. Między nimi leży, trzymając pistolet, martwy człowiek w kałuży krwi. Żaden z nich nie wie, dlaczego się tu znaleźli. Według zapisu na taśmie magnetofonowej doktor Gordon musi w ciągu ośmiu godzin zabić Adama, w przeciwnym razie obaj umrą. Poza tym grozi śmierć żonie Gordona, Alison, i jego córce. Doktor Gordon przypomina sobie, że detektyw Tapp niedawno prowadził śledztwo w sprawie podobnego morderstwa i zdaje sobie sprawę, że wraz z Adamem stał się kolejną ofiarą psychopatycznego geniusza, zwanego "JIGSAW". W pozostałych godzinach swojego życia, w środku narastającego przerażenia, muszą odkryć tajemnicę złożonej układanki swoich losów. Morderca zostawił im wiadomość i dwie ręczne piły, które nie wystarczą do przecięcia stalowych kajdan, ale poradzą sobie z cięciem mięsa i kości.

Piła kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Cary Elwes
Cary Elwes

Dr. Lawrence Gordon

Leigh Whannell
Leigh Whannell

Adam Faulkner-Stanheight

Danny Glover
Danny Glover

David Tapp

Monica Potter
Monica Potter

Alison Gordon

Ken Leung
Ken Leung

Detective Steven Sing

Makenzie Vega
Makenzie Vega

Diana Gordon

Michael Emerson
Michael Emerson

Zep Hindle

Shawnee Smith
Shawnee Smith

Amanda Young

Dina Meyer
Dina Meyer

Allison Kerry

Tobin Bell
Tobin Bell

John Kramer / Jigsaw

Ned Bellamy
Ned Bellamy

Jeff Ridenhour

Avner Garbi
Avner Garbi

Father

Hans Raith
Hans Raith

Detective (uncredited)

Oren Koules
Oren Koules

Dead Cellmate (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser James Wan
Producent Producent Mark Burg , Gregg Hoffman , Oren Koules
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Charlie Clouser
Operator zdjęć Operator zdjęć David A. Armstrong
Montażysta Montażysta Kevin Greutert
Obsada Obsada Amy Lippens
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jennifer L. Soulages
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Eleanor Sabaduquia
Scenografia Scenografia Julie Berghoff
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Nanet Harty
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Jonathan Miller
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Jonathan Miller
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Lark Bernini
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Peter Block , Jason Constantine , Stacey Testro
Koproducent Koproducent Daniel J. Heffner , Richard H. Prince
Logo Firma
Twisted Pictures US
Evolution Entertainment US
Saw Productions Inc.
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
22. 08. 2016
90%

Choć zazwyczaj wybieram starsze filmy (te przed rokiem 1970) i zwłaszcza jeśli chodzi o gatunek horroru/thrillera, widziałem części 3 i 5 w kinach (tak, wiem, że nie jest właściwe oglądać serię…

Choć zazwyczaj wybieram starsze filmy (te przed rokiem 1970) i zwłaszcza jeśli chodzi o gatunek horroru/thrillera, widziałem części 3 i 5 w kinach (tak, wiem, że nie jest właściwe oglądać serię filmową poza kolejnością, ale po prostu mi to nie przeszkadzało) i były one intrygujące i porządne, nie pytajcie dlaczego. Teraz, kiedy spotykam się z miłośnikiem filmów grozy a mój 13-letni syn również nim jest, postanowiłem sprawdzić oryginalny film, który obecnie jest dobrze przyjmowany (może teraz zdecyduję się obejrzeć całą serię, i w odpowiedniej kolejności, ale kto to wie?). Natychmiast zaufani i godni zaufania aktorzy jak Cary Elwes i Danny Glover nadają mu wiarygodności, tak jak Bette Davis i Joan Crawford nadawały takim filmom jak 'Co się stało z Baby Jane?' w przeszłości. Nawiasem mówiąc, ten był o wiele lepszy niż czułem, że były części 3 i 5.

CinemaSerf
CinemaSerf
10. 11. 2024
70%

Bez oczywistego połączenia między nimi dwóch mężczyzn budzi się związanych do rur na przeciwnych końcach pokoju. "Adam" (Leigh Whannell) jest fotografem, drugi to "Lawrence" (Cary Elwes), lekarz.…

Bez oczywistego połączenia między nimi dwóch mężczyzn budzi się związanych do rur na przeciwnych końcach pokoju. "Adam" (Leigh Whannell) jest fotografem, drugi to "Lawrence" (Cary Elwes), lekarz. Obydwaj mają mikro-kasetę w kieszeni i jedyny odtwarzacz kasetowy w pokoju jest starannie umieszczony w rękach zwłok położonych na środku podłogi. Potrzebna jest trochę pomysłowości, aby uzyskać sprzęt do odtwarzania kasety i mieć nadzieję, że dostaną jakąś wskazówkę, dlaczego tam są. Wystarczy powiedzieć, że nie podoba im się to, co słyszą, a zegar tyka, będą musieli nauczyć się ufać sobie, mając nad sobą miecz Damoklesa. Policja (Danny Glover) w międzyczasie przeprowadza wywiad z kobietą, która być może udało jej się uciec z podobnie zorganizowanej sytuacji. Czy może ona jakoś pomóc w namierzeniu tego podstępnego mózgu, który nigdy faktycznie nie zabija sam - tylko manipuluje z zadziwiającym celem. Elwes i Whannell (którzy również to napisali) obaj naprawdę dobrze się tutaj prezentują, podobnie jak ich klaustrofobiczne i wyraźnie niehigieniczne środowisko więzienne, gdy historia opowiada nam poprzez obrazy równoczesne i retrospektywne trochę ich historii i dlaczego przyciągnęli uwagę tego mściwego "pilśniaka". Ten film nie jest szczególnie graficzny, choć jest spora ilość krwi - to psychologia pomaga mu lepiej się sprzedać. Zawsze jest ten element co moglibyśmy zrobić, aby przetrwać, albo - może bardziej adekwatnie - co moglibyśmy być gotowi zrobić innym. Pisarstwo również pomaga mu się rozwijać z rozdrażnieniem wszystko dobrze zilustrowane bez uciekania się jedynie do głośnych głosów i przekleństw. W końcu stwierdziłem, że faktycznie zależy mi na losach tych mężczyzn - ale zegar przeciw nim, jakie są ich szanse? Jest to napięte i przekonujące, a przypomniało mi to trochę "Siedem" (1995).

7.4

Głosowano 9512×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500