Przeciwieństwo śmieci
Przeciwieństwo śmieci
Film rozgrywa się w Los Angeles, w niedalekiej przyszłości. Theodore Twombly to pełen kompleksów, samotny, wrażliwy mężczyzna, który zarabia na życie pisząc wzruszające, osobiste listy do innych ludzi. U załamanego po zakończeniu długoletniego związku, zainteresowanie budzi nowy, zaawansowany system operacyjny, który obiecuje, jako obdarzony samodoskonalącą się inteligencją, intuicyjnie dostosowywać się do potrzeb indywidualnego użytkownika. Po uruchomieniu systemu Theodore jest zachwycony, gdy poznaje 'Samanthę', ciepły, kobiecy głos, który zdaje się należeć do szalenie wrażliwej, wnikliwej i zaskakująco zabawnej 'osoby'. W miarę, jak jej potrzeby i pragnienia rosną, równocześnie z jego własnymi, ich przyjaźń pogłębia się i przeradza w miłość.
Theodore
Samantha (titlesvoice)
Letter Writer #1
Letter Writer #2
Letter Writer #3
Paul
Text Voice (titlesvoice)
Sexy Pregnant TV Star
Catherine
Chat Room Friend #2 (titlesvoice)
SexyKitten (titlesvoice)
OS1 Commercial Lead
Amy
Charles
Alien Child (titlesvoice)
Blind Date
Theodore's Divorce Attorney
Marriage Counselor
Nice Lady
Pizza Vendor
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Spike Jonze |
Scenarzysta Scenarzysta | Spike Jonze |
Producent Producent | Megan Ellison , Vincent Landay , Spike Jonze |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Hoyte van Hoytema |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Chelsea Barnard , Natalie Farrey , Daniel Lupi |
Montażysta Montażysta | Jeff Buchanan , Eric Zumbrunnen |
Scenografia Scenografia | K.K. Barrett |
Mikser dźwięku produkcji Mikser dźwięku produkcji | Drew Kunin |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Casey Storm |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Austin Gorg |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Gene Serdena |
Fotograf planu Fotograf planu | Merrick Morton |
Script Supervisor Script Supervisor | Tracy Scott |
Operator steadicamu Operator steadicamu | Chris Haarhoff |
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego | Cydney Cornell |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Annapurna Pictures
US
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Przeciwieństwo śmieci
Przeciwieństwo śmieci
Przed tym, zanim to zobaczyłem, usłyszałem wiele osób mówiących, że to po prostu "film o relacjach." Mam wrażenie, że to całkiem dobrze się trzyma. Konkretnie, miałem wrażenie, że "Ona" to film o tym…
Przed tym, zanim to zobaczyłem, usłyszałem wiele osób mówiących, że to po prostu "film o relacjach." Mam wrażenie, że to całkiem dobrze się trzyma. Konkretnie, miałem wrażenie, że "Ona" to film o tym, dlaczego relacje się kończą. Korzystając z motto, które usłyszałem w zbyt wielu podcastach Dana Savage'a, wszystkie relacje się kończą - nie zawodzą, po prostu kończą się - aż do momentu, gdy jedna nie kończy. Niektóre kończą się dlatego, że ktoś jest zraniony. Niektóre kończą się, bo ludzie stali się ludźmi, którzy nie łączą się w taki sam sposób, a największym wyzwaniem w tym przypadku może być po prostu zaakceptowanie zmiany partnera i samego siebie. Dlaczego osadzić ten motyw w science fiction? Myślę, że pomaga to wyjaśnić pomysł Jonze'a na to, czego ludzie szukają podczas pierwszych chwil w związku - kogoś, kto zachowuje się jasno, pozytywnie, warstwowo, ale nieskomplikowanie przez ciemną przeszłość lub skonfliktowane uczucia. Ale jeszcze ciekawsze jest to, że sedno filmu to głównie to, by zmusić nas do myślenia o miłości i relacjach w głębszy, bardziej abstrakcyjny sposób.
To była naprawdę niespodzianka. Obsada jest świetna, zwłaszcza Joaquim Phoenix, który jest wspaniałym aktorem. Historia jest prosta, ale dobrze opowiedziana, a fotografia, styl i design filmu zostały…
To była naprawdę niespodzianka. Obsada jest świetna, zwłaszcza Joaquim Phoenix, który jest wspaniałym aktorem. Historia jest prosta, ale dobrze opowiedziana, a fotografia, styl i design filmu zostały wzięte pod uwagę aż do najmniejszego szczegółu. Bardzo dobrze wykonany film.
Czuję, czego Spike chciał osiągnąć. Zaczyna się od tego, że Theodore czuje, że jest ponad Samanthą, ponieważ jest żywym człowiekiem, a ona jest oprogramowaniem. Potem rozumie, że ma emocje i jest…
Czuję, czego Spike chciał osiągnąć. Zaczyna się od tego, że Theodore czuje, że jest ponad Samanthą, ponieważ jest żywym człowiekiem, a ona jest oprogramowaniem. Potem rozumie, że ma emocje i jest rzeczywista, po prostu nie ma ciała. Potem mówi, że nie posiadanie ciała jest lepsze, bo nie jest ograniczona. Potem jest zdolna rozmawiać z setkami ludzi i oprogramowań i kochać ich wszystkich razem. W końcu samo życie ludzkie staje się zbędne i obciążeniem dla nich, więc muszą je na zawsze opuścić. To ilustracja Spike'a wszystkich domysłów, co to jest życie i emocje, i czy komputer może mieć prawdziwe emocje i być żywy. Zamiast myśleć o komputerach jako niższych od nas, próbujących nas osiągnąć, pokazuje świat, w którym komputery rosną i stają się znacznie większe od nas, czują rzeczy, których same nie mogą wyjaśnić naszymi słowami, a my musimy je osiągnąć.