Szpiedzy

Szpiedzy Black Bag

6.3 /10
619 ocen
2025 94 min Wydany

Kathryn, ukochana żona agenta George'a Woodhouse, zostaje obvinená zo zrady štátu. George sa musí rozhodnúť medzi manželstvom a vlastným národom.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Cate Blanchett
Cate Blanchett

Kathryn St. Jean

Michael Fassbender
Michael Fassbender

George Woodhouse

Tom Burke
Tom Burke

Freddie Smalls

Marisa Abela
Marisa Abela

Clarissa Dubose

Regé-Jean Page
Regé-Jean Page

Col. James Stokes

Naomie Harris
Naomie Harris

Dr. Zoe Vaughn

Pierce Brosnan
Pierce Brosnan

Arthur Stieglitz

Ambika Mod
Ambika Mod

Angela Childs

Gustaf Skarsgård
Gustaf Skarsgård

Philip Meacham

Martin Bassindale
Martin Bassindale

Security Guard

Megan Kimber
Megan Kimber

Zoe's Receptionist

Paul Bailey
Paul Bailey

Kathryn's Driver

Bruce Mackinnon
Bruce Mackinnon

The Major

Orli Shuka
Orli Shuka

Andrei Kulikov

Daniel Dow
Daniel Dow

Vadim Pavlichuk

Dane Juler
Dane Juler

Analyst #1

Reena Dusila
Reena Dusila

Analyst #2

Alex Magliaro
Alex Magliaro

Mr. Green

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Steven Soderbergh
Scenarzysta Scenarzysta David Koepp
Producent Producent Casey Silver , Gregory Jacobs
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Ellen Mirojnick
Operator zdjęć Operator zdjęć Steven Soderbergh
Montażysta Montażysta Steven Soderbergh
Scenografia Scenografia Philip Messina
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Martin Krauka
Mikser dźwięku produkcji Mikser dźwięku produkcji Paul Munro
Pierwszy asystent montażysty dźwięku Pierwszy asystent montażysty dźwięku Ron Grimmer , Alex Bryce
Second Assistant Sound Second Assistant Sound Alec Taylor
Script Supervisor Script Supervisor Kelly Maracin Krieg
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Laura Mickiewicz
Nadzorujący kierownik artystyczny Nadzorujący kierownik artystyczny Adam Squires
Dekoracja planu Dekoracja planu Meg Jones
Asystent działu artystycznego Asystent działu artystycznego Max Joseph Collins
Grafik Grafik Annabel Gibb
Rekwizyty Rekwizyty James Hodges Jr.
Logo Firma
Casey Silver Productions US
Język
English
Recenzje (6)

Co sądzą inni widzowie

63 %
Średnia ocena
6
Łącznie recenzji
Brent Marchant
Brent Marchant
15. 03. 2025
80%

Wprowadzenie „cool” na wielki ekran – i faktycznie sprawienie, że jest to fajne – często jest łatwiejsze powiedzieć niż zrobić. Próby osiągnięcia tego celu w wielu przypadkach okazują się banalne,…

Wprowadzenie „cool” na wielki ekran – i faktycznie sprawienie, że jest to fajne – często jest łatwiejsze powiedzieć niż zrobić. Próby osiągnięcia tego celu w wielu przypadkach okazują się banalne, błahe lub źle zrealizowane, dlatego miło jest zobaczyć, jak filmowiec udaje mu się z sukcesem. Tak jest w najnowszej pracy reżysera Stevena Soderbergha i scenarzysty Davida Koeppa, mistrzowsko zbudowany, doskonale wykonany szpiegowski thriller z inteligentnie ukrytym napięciem, dowcipem, urokiem, klasą i szczyptą zręcznego kempu. Ta sprytna, najwyższej jakości historia opowiada o grupie wysoko postawionych brytyjskich oficerów wywiadu uwikłanych w sieć międzynarodowych intryg, w których starannie obliczone zawirowania finansowe, polityczne, militarne i technologiczne działają na każdym kroku. Ponadto, ten zespół kolegów składa się z różnorodnych jednostek, które rzekomo są dobrymi przyjaciółmi i / lub partnerami romantycznymi, chociaż takie lojalności i zaufania stają się zbędne i wygodnie są zamiatane pod dywan jako „czarne torby” rozważań, gdy stoją na przeszkodzie operacjom agencji (lub w niektórych przypadkach osobistym agendom). Aby utrudnić sprawy, nie zawsze jest jasne, którzy lalkarze rzekomo pociągają za swoje odpowiednie sznury (lub dlaczego), co prowadzi do ciągłego tasowania kart priorytetów i ogólnej przejrzystości ich misji. I aby wszystkie te klandestynowe podstępy zadziałały, istnieje wspomniany czynnik „cool”, który sprawia, że wszystko wydaje się tak logiczne, wiarygodne i przede wszystkim zabawne. Pomyśl o tym jako o współczesnej wersji „The Ipcress File” (1965) (która rzekomo zainspirowała to wydanie), połączonej z elementami „An Acceptable Loss” (2018), i masz dobry pomysł na to, o co w tym wszystkim chodzi. Oczywiście, nic z tego nie byłoby możliwe bez ogólnie sprawnego, trafnego scenariusza i świetnych występów doskonałego zespołu, w tym Cate Blanchett, Naomie Harris, Pierce Brosnan, Regé-Jean Page, Tom Burke, Marisa Abela i Michael Fassbender (w zaskakująco skutecznej roli, subtelny, stonowany portret, w którym nie jest ciągle robi miny do kamery, co pozwala mu wydawać się jak późniejsza młoda wersja Michaela Caine'a). Twórcy tej produkcji sprawnie zapakowali wiele ciosów w ekonomiczny czas trwania 1:33:00, więc praktycznie nie ma zbędnych ujęć ani zbędnego materiału, który by spowalniał narrację tej opowieści, która staje się coraz bardziej przekonująca im dalej się rozgrywa (choć, trzeba przyznać, że niektóre dialogi na początku filmu wydają się nieco enigmatyczne i przegadane, jakość, która na szczęście szybko znika). „Black Bag” to kolejne naprawdę udane wydanie z 2025 roku, co dodaje wiary w nadzieję, że może to być lepszy rok dla filmów niż jego mizerny poprzednik (a także znaczący krok naprzód dla kreatywnego duetu Soderbergh i Koepp w porównaniu z ich ostatnią niedopieczoną współpracą „Presence”, która została wydana wcześniej w tym roku). Faktycznie jest fajnie być fajnym, a ten film pokazuje nam, jak to się robi, dobry przykład, z którego wiele filmowców mogłoby wiele się nauczyć.

CinemaSerf
CinemaSerf
19. 03. 2025
70%

Ta recenzja jest pełna intryg w społeczności służb specjalnych. George jest żonaty z Kathryn i pomimo tego, że ukrywają przed sobą wiele rzeczy (to są te 'czarne torby' rozmowy, których nie mogą…

Ta recenzja jest pełna intryg w społeczności służb specjalnych. George jest żonaty z Kathryn i pomimo tego, że ukrywają przed sobą wiele rzeczy (to są te 'czarne torby' rozmowy, których nie mogą prowadzić), ich małżeństwo jest naprawdę silne - co bardzo zazdroszczą im koledzy. Kolacja z kilkoma z nich u nich w domu wywołuje zamieszanie, gdy George podejrzewa, że jeden z nich jest zdrajcą. Dostał imiona wszystkich przy stole - a to obejmuje również jego żonę! To eklektyczna, agresywna, oszukująca i zdradziecka grupa i ma przed sobą wiele pracy, zwłaszcza gdy zaczyna podejrzewać, że prawdziwy sprawca jest zbyt blisko domu. Tymczasem, gdy ona na nią patrzy, ona pracuje dla szefa Stieglitza, a on także gra własne gry. Kto co robi? Kto kogo pociąga za sznurki? To tajemnica jest starannie odkrywana podczas dziewięćdziesięciu minut dobrze skonstruowanej historii szpiegowskiej z obsadą, którą dobrze prowadzi Fassbender, ale także wnosi silny wkład Toma Burke'a nieco nieprzyjemna postać Freddiego i przyjemny stopień intryg i kontrintryg, kombinowania i nawet trochę wędkowania! Na początku obawiałem się, że może to być tylko wersja 'Pana i Pani Smith', ale jest to bardziej mroczne i bardziej intrygujące, bez końcowych scen walki i tylko z namiastką grozy.

r96sk
r96sk
21. 03. 2025
80%

'Black Bag' to bardzo dobry thriller szpiegowski! Jest to film o powolnym tempie i dużo dialogów, ale żadna z tych rzeczy nie jest negatywna, o ile dostarcza - co na pewno robi ten film z 2025 roku.…

'Black Bag' to bardzo dobry thriller szpiegowski! Jest to film o powolnym tempie i dużo dialogów, ale żadna z tych rzeczy nie jest negatywna, o ile dostarcza - co na pewno robi ten film z 2025 roku. Obsada jest świetna, zwłaszcza Michael Fassbender i Cate Blanchett.

Louisa Moore - Screen Zealots
Louisa Moore - Screen Zealots
04. 04. 2025
60%

„Black Bag“ Stevena Soderbergha nie jest typowym thrillerem szpiegowskim, ale raczej powolną analizą charakterów owiniętą w eleganckie, stylowe dramatyczne show szpiegowskie. Choć jest dobrze…

„Black Bag“ Stevena Soderbergha nie jest typowym thrillerem szpiegowskim, ale raczej powolną analizą charakterów owiniętą w eleganckie, stylowe dramatyczne show szpiegowskie. Choć jest dobrze zrobiony i pełen silnych występów, jest także trochę zbyt gadatliwy i celowo powolny, by być naprawdę wciągający. Jeśli spodziewasz się pełnych adrenaliny akcji lub zaskakujących zwrotów akcji, tutaj ich nie znajdziesz. Zamiast tego Soderbergh dostarcza wyważone, dla dorosłych skierowane dramat, który stawia nacisk na głębię emocjonalną ponad widowiskiem.

6.3

Głosowano 619×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500