Pink Floyd - The Wall

Pink Floyd - The Wall Pink Floyd: The Wall

8.0 /10
1,530 ocen
1982 95 min Wydany

Film opowiada historię Pinka, gwiazdy rocka, która nie może sobie poradzić z własnym życiem. Pink siedzi sam w pokoju hotelowym i robi retrospektywę własnego życia. Wspomina ojca, matkę, swoje dzieciństwo i beztroską młodość. Główny bohater jest wyalienowany, uważa że nikt się nim nie interesuje, zdradza go nawet żona. Doskonały film przy świetnej muzyce Pink Floydów. Muzyka do filmu w większej części została nagrana jeszcze raz przez Rogera Watersa, wiele utworów z płyty zostało przyspieszonych, dwa nie znalazły się w filmie, a uzupełniają je dwa nowe.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Christine Hargreaves
Christine Hargreaves

Pink's Mother

James Laurenson
James Laurenson

Pink's Father

Eleanor David
Eleanor David

Pink's Wife

Kevin McKeon
Kevin McKeon

Young Pink

Bob Hoskins
Bob Hoskins

Rock and Roll Manager

David Bingham
David Bingham

Little Pink

Jenny Wright
Jenny Wright

American Groupie

Alex McAvoy
Alex McAvoy

Teacher

Ellis Dale
Ellis Dale

English Doctor

Margery Mason
Margery Mason

Teacher's Wife

Robert Bridges
Robert Bridges

American Doctor

Ray Mort
Ray Mort

Playground Father

Michael Ensign
Michael Ensign

Hotel Manager

Marie Passarelli
Marie Passarelli

Spanish Maid

Winston Rose
Winston Rose

Security Guard

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alan Parker
Scenariusz Scenariusz Roger Waters
Producent Producent Alan Marshall
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Stephen O'Rourke
Muzyka Muzyka Roger Waters
Operator zdjęć Operator zdjęć Peter Biziou
Montażysta Montażysta Gerry Hambling
Obsada Obsada Margery Simkin , Celestia Fox
Fotograf planu Fotograf planu David Appleby
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Clinton Cavers
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Penny Rose
Charakteryzator Charakteryzator Paul Engelen , Peter Frampton
Fryzjer Fryzjer Martin Samuel , Barry Richardson
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Eddy Joseph
Sound Mixer Sound Mixer Gordon K. McCallum
Animation Coordinator Animation Coordinator Roland Carter
Efekty specjalne Efekty specjalne Martin Gutteridge
Logo Firma
Metro-Goldwyn-Mayer US
Goldcrest GB
Tin Blue
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
15. 10. 2023
20%

Muzyka Pink Floyd działa sama w sobie. Jako film to strata czasu. Nie wiem, czy Pink Floyd zdawali sobie sprawę z wpływu, jaki mógł mieć „The Wall”, gdy go wydali. Dzisiaj istnieje pewien konsensus w…

Muzyka Pink Floyd działa sama w sobie. Jako film to strata czasu. Nie wiem, czy Pink Floyd zdawali sobie sprawę z wpływu, jaki mógł mieć „The Wall”, gdy go wydali. Dzisiaj istnieje pewien konsensus w uznaniu go za jeden z najlepszych albumów rockowych, a „Another Brick in the Wall” stał się hymnem dla buntu młodzieży, która nie poddaje się regułom, dyktatom i konwencjom. I mogę powiedzieć to wszystko swobodnie, ponieważ rock nie jest w żadnym wypadku jednym z moich osobistych ulubionych stylów muzycznych. Słucham go sporadycznie, ale nie zapłaciłbym za bilet.

CinemaSerf
CinemaSerf
15. 06. 2025
70%

Użycie ikonicznego albumu Pink Floyd jako ścieżki dźwiękowej nie tylko ożywia ten żywy film, ale także pozwala Alanowi Parkerowi potraktować każdy utwór tak, jakby był szablonem do eksperymentowania…

Użycie ikonicznego albumu Pink Floyd jako ścieżki dźwiękowej nie tylko ożywia ten żywy film, ale także pozwala Alanowi Parkerowi potraktować każdy utwór tak, jakby był szablonem do eksperymentowania z różnymi stylami opowiadania. Istnieje motyw przewodni, a mianowicie opowieść o "Pink Floydzie" (Bob Geldof), który stracił swojego ojca podczas wojny, widział, jak jego żona go porzuciła i od tamtej pory, odkąd pamięta, ukrywa się za murem - fizycznym i psychicznym - próbując odzyskać równowagę po przytłaczającej edukacji, która tylko tłumiła naturalne poczucie kreatywności tego młodego człowieka. Kiedy osiąga szczyty muzycznej sławy, jego rozpacz tylko wzrasta, a mur zaczyna wywierać groźny i ograniczający wpływ, którego może nigdy nie uda mu się przełamać. Następne scenariusze silnie ilustrują i porównują wrażliwość młodych z psychicznie niestabilnymi dorosłymi, aktywnymi seksualnie i równie sfrustrowanymi, a poprzez użycie stylizowanej fotografii przenosimy się na naprawdę emocjonującą przejażdżkę. Jeśli pamiętasz sekwencję tytułową z "Yes, Minister", to zapewne przypomnisz sobie wskazany i przesadzony styl sztuki od Geralda Scarfe, który dostarcza moją ulubioną sekwencję ku końcowi tego filmu, ale także zaprojektował kilka innych istotnych epizodów w życiu człowieka, którego, z możliwym wyjątkiem Rogera Daltreya, nie potrafię sobie wyobrazić lepiej zagranej roli niż Geldof, który wkłada w coś całe serce i duszę przekonująco prawie w całości. Jest to surrealistyczne i rozrywkowe, a nawet jeśli zespół nie jest twoim ulubionym, ten film prezentuje innowację bardziej uderzająco i pomysłowo niż większość teledysków, które kiedykolwiek powstały.

8

Głosowano 1530×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500