Świetny film! Akira Kurosawa to po prostu mistr sztuki filmowej.
Świetny film! Akira Kurosawa to po prostu mistr sztuki filmowej.
Historia bezimiennego ronina, czyli samuraja bez pana, który wchodzi do małej wioski w feudalnej Japonii, gdzie dwóch rywalizujących ze sobą przedsiębiorców walczy o kontrolę nad lokalnym handlem hazardowym. Przyjmując imię Sanjuro Kuwabatake, ronin przekonuje zarówno handlarza jedwabiem Tazaemona, jak i handlarza saké Tokuemona, aby zatrudnili go jako osobistego ochroniarza, a następnie sprytnie rozpoczyna pełnoskalową wojnę gangów między tymi dwoma ambitnymi i bezwzględnymi mężczyznami.
(1962)
Sanjuro Kuwabatake / The Samurai
Unosuke, gunfighter
Nui
Orin
Inokichi
Seibê - brothel operator
Tokuemon, sake brewer
Yoichiro
Kohei's Son
Gonji, Tavern Keeper
Tazaemon
Hansuke
The Cooper (Coffin-Maker)
Homma, Instructor Who Skips Town
Ushitora
Kuma
Ronin Kobuhachi
First Samurai
First Foot Soldier
Kame
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Akira Kurosawa |
Scenariusz Scenariusz | Akira Kurosawa , Ryūzō Kikushima |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Ryūzō Kikushima , Tomoyuki Tanaka |
Producent Producent | Akira Kurosawa |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Masaru Satō |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Kazuo Miyagawa |
Montażysta Montażysta | Akira Kurosawa |
Scenografia Scenografia | Yoshirō Muraki |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Yoshirō Muraki |
Asystent Produkcji Redakcyjnej Asystent Produkcji Redakcyjnej | Reiko Kaneko |
Script Supervisor Script Supervisor | Teruyo Nogami |
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję | Hiroshi Nezu |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Masanobu Deme , Shirō Moritani |
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego | Yoshifumi Honda |
Operator dźwięku Operator dźwięku | Chôshichirô Mikami |
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych | Ichirô Minawa |
Sound Mixer Sound Mixer | Masanobu Miyazaki |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
TOHO
JP
|
Język |
---|
日本語 |
Co sądzą inni widzowie
Świetny film! Akira Kurosawa to po prostu mistr sztuki filmowej.
Świetny film! Akira Kurosawa to po prostu mistr sztuki filmowej.
Film YOJIMBO z 1961 roku w reżyserii Akiry Kurosawy to japońska historia, w której sprytne strategie ma taką samą wartość jak umiejętność posługiwania się mieczem. W późnej epoce Edo (kilka dekad…
Film YOJIMBO z 1961 roku w reżyserii Akiry Kurosawy to japońska historia, w której sprytne strategie ma taką samą wartość jak umiejętność posługiwania się mieczem. W późnej epoce Edo (kilka dekad przed jej zakończeniem w 1868 roku) społeczność jest nękana przez dwie przeciwstawne gangi, które zbudowały kryminalne imperium prostytucji i hazardu. Nawet lokalni urzędnicy są skorumpowani. Do tego miasta wkracza bezimienny samuraj (Toshiro Mifune). Gdy poczują smak jego umiejętności mieczowych, obie strony chcą go zatrudnić, ale on postanawia zagrywać je przeciwko sobie i uwolnić niewinnych obywateli od tego zła.
Byłem zaskoczony, kiedy zobaczyłem to, jak późno zostało to ustawione - XIX wiek - ponieważ zawsze wyobrażałem sobie, że jest bardziej historyczne. To jednak wcale nie odwraca uwagi od historii -…
Byłem zaskoczony, kiedy zobaczyłem to, jak późno zostało to ustawione - XIX wiek - ponieważ zawsze wyobrażałem sobie, że jest bardziej historyczne. To jednak wcale nie odwraca uwagi od historii - znowu Kurosawa obsadził Yoshirô Mifunea („Sanjûrô“) w głównej roli. Tutaj jest wędrowny samuraj, który przybywa do wioski rozdartej konfliktami. Jego umiejętności są poszukiwane przez dwóch przeciwstawnych szefów i całkiem skutecznie udaje mu się rozegrać ich przeciwko sobie nawzajem - i zachować pokój - aż przybywa jeden z ich synów, uzbrojony w pistolet, i całkowicie zmienia równowagę sił. Mifune jest doskonały jako indywidualista, całkowicie honorowy i czasami dość zabawny ronin - przypomniało mi to trochę charakteryzację Clinta Eastwooda w filmach Sergio Leone - z bezlitosną, agresywną stroną: ale jakoś tylko wobec tych, którzy zasługują na swój los. To trwa swoje, jest tu dość dużo rozwoju postaci i dlatego czułem się dość zaangażowany zarówno w Mifunea, jak i w jego przyjaciela gospodarza (Eijirô Tôno), gdy ich zagrożenie stopniowo wzrasta. Reszta obsady dobrze dodaje do napięcia, podobnie jak częste wykorzystanie pogody w tworzeniu trzymającej atmosfery, co czyni ten film naprawdę wartym obejrzenia.