Jak w zwierciadle

Jak w zwierciadle Såsom i en spegel

7.8 /10
505 ocen
1961 91 min Wydany

Film jest pierwszym z tzw. trylogii pionowej Bergmana, następne to "Goście Wieczerzy Pańskiej" i "Milczenie". Bohaterka filmu, Karin cierpi na schizofrenię. Spędza kilka dni w letnim domku na skalistej wyspie. Razem z nią są tutaj jej mąż - lekarz, kilkunastoletni brat i jej ojciec, znany pisarz. Jej choroba wyzwala wśród obecnych różne postawy, egoizm ojca, obojętność męża. Tylko jej młody brat stara się zrozumieć siostrę.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Scenariusz Scenariusz Ingmar Bergman
Producent Producent Allan Ekelund
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Erik Nordgren
Operator zdjęć Operator zdjęć Sven Nykvist
Montażysta Montażysta Ulla Ryghe
Scenografia Scenografia P.A. Lundgren
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Mago
Charakteryzator Charakteryzator Börje Lundh
Asystent reżysera Asystent reżysera Lenn Hjortzberg
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów Karl-Arne Bergman
Dźwięk Dźwięk Staffan Dalin , Stig Flodin
Efekty specjalne Efekty specjalne Evald Andersson
Asystent kamery Asystent kamery Rolf Holmquist , Peter Wester
Script Supervisor Script Supervisor Ulla Furås
Reżyser Reżyser Ingmar Bergman
Logo Firma
SF Studios SE
Język
Latin
svenska
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
24. 07. 2023
70%

Rodzina gromadzi się na szwedzkiej wyspie po powrocie ojca "Davida" (Gunnar Björnstrand) po przedłużonym pobycie w Szwajcarii, gdzie rzekomo ukończył swoją powieść. Rodzina składa się z jego córki …

Rodzina gromadzi się na szwedzkiej wyspie po powrocie ojca "Davida" (Gunnar Björnstrand) po przedłużonym pobycie w Szwajcarii, gdzie rzekomo ukończył swoją powieść. Rodzina składa się z jego córki "Kariny" (Harriet Andersson) i jej lekarza męża "Martina" (Max von Sydow) oraz jego siedemnastoletniego syna "Minusa" (Lars Passgård). Od samego początku jest jasne, że ci krewni mają swoje problemy - chcą być idealną, kochającą rodziną, ale "Karina" właśnie wróciła z szpitala psychiatrycznego, a jej młodszy brat ma problemy z poczuciem wartości i radzeniem sobie z płcią przeciwną. Historia jest pełna niepokoju i introspekcji; każdy członek rodziny musi spojrzeć sam na siebie w lusterku i zadać sobie pytania dotyczące ich stosunków wzajemnych i do siebie samego. Najtrudniejsze zadanie spoczywa na młodym "Minusie", który ma związek ze swoją siostrą, który graniczy z kazirodczym, a jest jeszcze bardziej skomplikowany, gdy jego siostra odkrywa, że jej choroba jest nieuleczalna i zwraca się do niego o pocieszenie. Von Sydov i Björnstrand pojawiają się dość rzadko - naprawdę chodzi o tych dwóch młodych ludzi i zbliża się bardzo blisko do granic etyki i moralności XX wieku - jednocześnie ujawniając niektóre ciemniejsze strony ludzkiej natury i choroby psychicznej. To nie jest łatwe do obejrzenia, ale jest niezwykłe.

7.8

Głosowano 505×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500