Piątek trzynastego 7: Nowa Krew

Piątek trzynastego 7: Nowa Krew Friday the 13th Part VII: The New Blood

5.5 /10
1,121 ocen
1988 88 min Wydany

Tina Shepard (Lar Park-Lincoln) to nastolatka z zdolnościami telekinezy. Dziewczyna wierzy, że swoimi umiejętnościami spowodowała śmierć ojca, który przed laty utonął w Crystal Lake. Teraz Tina wraca w rodzinne strony w towarzystwie matki Amandy (Susan Blu) i swojego terapeuty, doktora Crewsa (Terry Kiser), który interesuje się jedynie jej paranormalnymi zdolnościami. Tina przypadkowo uwalnia uwięzionego pod wodą Jasona Voorheesa (Kane Hodder), który zaczyna ponownie siać terror.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Carl Buechler
Producent Producent Frank Mancuso Jr. , Iain Paterson
Scenariusz Scenariusz Manuel Fidello , Daryl Haney
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Harry Manfredini , Fred Mollin
Operator zdjęć Operator zdjęć Paul Elliott
Montażysta Montażysta Maureen O'Connell , Martin Jay Sadoff , Barry Zetlin
Obsada Obsada Anthony Barnao
Scenografia Scenografia Richard Lawrence
Dekoracja planu Dekoracja planu Woody Crocker
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jacqueline Johnson
Charakteryzacja i fryzury Charakteryzacja i fryzury Jerrie Werkman
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Kane Hodder
Kierownik efektów specjalnych Kierownik efektów specjalnych Martin Becker
Koordynator efektów specjalnych Koordynator efektów specjalnych Lou Carlucci
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Barbara Sachs
Logo Firma
Sean S. Cunningham Films US
Friday Four Films Inc. US
Język
English
Polski
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

55 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
16. 01. 2017
40%

Jest tu legenda. Zabójca pochowany, ale NIE martwy. Jason Voorhees zostaje niechcący wskrzeszony z wodnego grobu przez dziewczynę z mocami telekinetycznymi. I tak wózek Piątek 13 kontynuował kolejne…

Jest tu legenda. Zabójca pochowany, ale NIE martwy. Jason Voorhees zostaje niechcący wskrzeszony z wodnego grobu przez dziewczynę z mocami telekinetycznymi. I tak wózek Piątek 13 kontynuował kolejne sequel, część 7, która ponownie stawia niechcianego Voorheesa przeciwko wielu irytującym nastolatkom. Ci zaangażowani zasługują na pewien szacunek przynajmniej za próbę dodania impetu do opadającej serii, tutaj poprzez sztuczkę, jaką jest telekinetyczny przeciwnik grany przez Lar Park-Lincoln, ale ostatecznie kończy się to po staremu. W rzeczywistości jest to znaczny krok w dół w porównaniu z bardziej zabawną i szaloną częścią 6. Kwestia telekinezy staje się jakąś poboczną sprawą, co jest irytujące, gdyż istnieje potencjalnie świetny wątek z udaremnym lekarzem (Terry Kiser), który nigdy nie osiąga wysokości, jaką powinien. W pisaniu jest trochę refleksji na temat radzenia sobie z żalem, ale ostatecznie wszelka nadzieja na coś bardziej zasadniczego ustępuje Voorheesowi krojącemu i siekącemu dzieci, których i tak się nie przejmujemy. Moglibyśmy obejrzeć pierwsze 3 filmy, gdybyśmy chcieli to zobaczyć ponownie. Godna konfrontacja walka na finał ratuje to przed katastrofą, ale naprawdę to słaby sequel, który nie oferuje nic, co uzasadniałoby jego zrobienie w pierwszej kolejności. 4/10

Gimly
Gimly
16. 09. 2018
30%

Znam wielu zagorzałych fanów horroru, którzy uważają _The New Blood_ za swój ulubiony film _Piątek trzynastego_ od oryginału, albo nawet po prostu swoim ulubionym filmem _Piątek trzynastego_.…

Znam wielu zagorzałych fanów horroru, którzy uważają _The New Blood_ za swój ulubiony film _Piątek trzynastego_ od oryginału, albo nawet po prostu swoim ulubionym filmem _Piątek trzynastego_. Osobiście jednak, _The New Blood_ jest niskim punktem serii. Jest to chyba najbardziej absurdalny film, ale to nie jest problem dla mnie. Problemem jest to, że biorą coś tak absurdalnego, a potem traktują to tak poważnie, a ta granica nie działa dla mnie z _Piątkiem trzynastego_. Starsze i bardziej zakorzenione pierwsze kilka filmów lubię, a potem te absurdalne, ale bawiące się tym filmy, które pojawiły się później, lubię, ale _Część VII_ jednocześnie nie próbuje być żadnym z tych rzeczy i rozpada się od początku.

Wuchak
Wuchak
16. 07. 2019
50%

W 1988 roku ukazał się film "Piatek trzynastego część VII: Nowa krew", który rozgrywa się około dziesięć lat po poprzednim filmie. Największym atutem jest obecność postaci z nadprzyrodzonymi mocami,…

W 1988 roku ukazał się film "Piatek trzynastego część VII: Nowa krew", który rozgrywa się około dziesięć lat po poprzednim filmie. Największym atutem jest obecność postaci z nadprzyrodzonymi mocami, która staje do walki z Jasonem na końcu. Scenariusz jest jednak słaby i wymagałby więcej pracy. Obsada żeńskich postaci jest dobra, ale twórcom nie udało się wykorzystać ich pełnego potencjału. Film jest zabawny, ale nie dorównuje poziomem poprzednim częściom.

Nathan
Nathan
17. 10. 2022
60%

Film Piątek trzynastego część VII: Nowa krew kontynuuje tam, gdzie zakończył się poprzednik. Ma ikoniczny ton, który balansuje między kiczowatością a traktowaniem siebie i antagonisty poważnie.…

Film Piątek trzynastego część VII: Nowa krew kontynuuje tam, gdzie zakończył się poprzednik. Ma ikoniczny ton, który balansuje między kiczowatością a traktowaniem siebie i antagonisty poważnie. Dodany element telekinezy dzięki postaci Tine, który naprawdę wyróżnia ten film. Bardzo podobało mi się widzieć finałową dziewczynę, która ma nadprzyrodzone moce i naprawdę potrafi stawić czoła Jasonowi jeden na jednego. Poza Tiną, postacie nie były zbyt zapadające w pamięć, większość z nich to zwykli nastolatkowie, którzy byli tam tylko po to, aby zwiększyć liczbę ofiar Jasona. Zabójstwa w tym filmie były dość łagodne, chociaż zabójstwo w śpiworze jest ikoniczne i prawdopodobnie najfajniejsze w historii serii. Pierwotnie chciałem dać temu filmowi 3,5 gwiazdki, ale zakończenie było takie dziwne i kiczowate, że musiałem obniżyć ocenę do 3. Nawet jeśli ten film czerpie wiele z części VI, utrata Toma McLoughlina na pewno odczuwalna jest lekkim spadkiem jakości.

5.5

Głosowano 1121×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500