Prawie nie obejrzałem tego, kilka razy obok niej przechodziłem. Cieszę się, że to zrobiłem, bo już w pierwszym odcinku wpadłem w fabułę, a okazało się, że to jeden z najlepszych programów, jakie…
Prawie nie obejrzałem tego, kilka razy obok niej przechodziłem. Cieszę się, że to zrobiłem, bo już w pierwszym odcinku wpadłem w fabułę, a okazało się, że to jeden z najlepszych programów, jakie kiedykolwiek widziałem. Części 2 i 3 są całkiem dobre, ale myślę, że to pierwszy sezon był najlepszy. Świetna historia kryminalna/tajemnicza, którą trudno jest nie polubić.
Stephen Campbell
23. 03. 2021
70%
Ocena trzeciego sezonu
Ocena trzeciego sezonu
Peter McGinn
02. 11. 2021
80%
Seria 2: Nie mogę powiedzieć, że bardzo mi się podobał ten sezon. Należy jednak zauważyć, że to świetne dramat; chwyta cię za gardło i przenosi przez rzekę przemocy i zdrady oraz obfitujące w…
Seria 2: Nie mogę powiedzieć, że bardzo mi się podobał ten sezon. Należy jednak zauważyć, że to świetne dramat; chwyta cię za gardło i przenosi przez rzekę przemocy i zdrady oraz obfitujące w przekleństwa. (Zdarza mi się puścić okazjonalne F-bombę, tak jak moi przyjaciele i rodzina, ale gdyby wszyscy robili to tak dużo, moje Święta Dziękczynienia byłyby ciche bez towarzystwa). Ponadto miałem problemy ze znalezieniem osób, którym mógłbym tu kibicować. Ci, których polubiłem, mieli mało lub żadnej mocy i byli, podobnie jak ja, tylko na przejażdżce. Znalazłem to ironiczne, że, pomimo obecności nowoczesnych wadliwych antybohaterów, których często dostajemy w nowoczesnych dramatycznych thrillerach lub policyjnych serialach, wydaje się, że istnieje staromodna tendencja do aranżowania odpowiednich zakończeń dla postaci, jak rozległa gra moralna. Ale to typowe dla HBO: dość uzależniające, nawet gdy narzekałem na moje drobne skargi wyżej. Seria 1: Ostatnio ponownie obejrzałem pierwszą serię Prawdziwego detektywa wiele lat po pierwszym obejrzeniu. Nie wiem, czy ponownie obejrzę następne dwie serie, a są one niepowiązane z pierwszą serią, więc każda seria powinna być recenzowana osobno. Więc biorąc pod uwagę pierwszą serię oddzielnie, uznałem ją za świetną rozrywkę, pomimo obecności ogromnego, chodzącego i mówiącego stereotypu. Mam na myśli jednego z dwóch głównych detektywów. Detektyw Marty Hart, grany przez Woody'ego Harrelsona, jest pewnego rodzaju klasyczną postacią, prosto z wielu innych detektywistycznych seriali kryminalnych. Zaznacza kilka punktów tego dwuwymiarowego charakteru: zdradza żonę, a zarazem stosuje swoje brutalne podwójne standardy na myśl o tym, że ona to robi, pije zbyt dużo, łamie prawo, aby poszerzyć swoje śledztwo, przy swoim gniewie zawsze blisko powierzchni. Ale lubię Woody'ego Harrelsona i faktycznie podaje on urozmaicony i wielowymiarowy występ, jego poczucie humoru i dbałość o losy ludzi, których spotyka (oprócz swojej rodziny, oczywiście), pomagali mi zapomnieć większość czasu, jak cienko narysowany wydawał mi się jego charakter. Oczywiście postać Mathera McConaugheya jest przeciwna: jest złożony, zawsze filozofujący, zdolny do przemocy, gdy jest to konieczne, ale zawsze pod kontrolą. Są to dziwaczna para detektywów i są zawsze w konflikcie ze sobą, zachowując jednocześnie profesjonalną solidarność. Fabuła jest wystarczająco złożona, aby utrzymać zainteresowanie przez osiem odcinków, chociaż stwierdziłem, że wątek poboczny z gangiem motocyklowym sprawiał wrażenie materiału wypełniającego akcję, chociaż ostatecznie przesuwa śledztwo. Byłem nieco rozczarowany obsadą zespołu, w szczególności resztą zespołu detektywów. Nic o nich nie dowiadujemy się, gdy przemierzają sceny. Kobiety w życiach detektywów są okazjonalnie interesujące, gdy staną w swojej obronie. Znalazłem się życząc sobie, aby postać dziewczyny doktora McConougheya została rozwinięta i uzupełniona, ale ostatecznie ten serial opowiada o dwóch głównych mężczyznach i o tym, jak działania innych wpływają na nich. I oczywiście, będąc oryginalnym od HBO, masz wymaganą ilość seksu i nagiej kobiecej postaci. Ale pierwszy sezon na pewno jest wciągający, podobnie jak Sopranos, choć tak samo narzekano na nadmierne przemoc.
alex430
23. 01. 2024
100%
True Detective: Nocna Krajina to wciągający i atmosferyczny thriller, który podnosi poziom serii antologii. Akcja toczy się w odległych i nieprzyjaznych alaskańskich dziczy, gdzie śledzimy dwóch…
True Detective: Nocna Krajina to wciągający i atmosferyczny thriller, który podnosi poziom serii antologii. Akcja toczy się w odległych i nieprzyjaznych alaskańskich dziczy, gdzie śledzimy dwóch detektywów, którzy muszą przezwyciężyć swoje osobiste i zawodowe różnice, aby rozwiązać tajemniczą sprawę związana z zaginioną grupą badawczą, odciętym językiem i możliwym powiązaniem z niewyjaśnionym morderstwem aktywisty rdzennych mieszkańców.
Kiedy ośmiu naukowców znika bez śladu, Navarro próbuje przekonać Danvers, że sprawa jest powiązana z nierozwiązanym morderstwem lokalnego aktywisty.
14. 01. 2024
59 min.
63%
(62)
S4E2 – Część 2
Gdy Danvers i Prior wyruszają, aby dowiedzieć się więcej o Tsalal - i znaleźć nieprawdopodobną lokalizację dla fizycznych dowodów - kapitan Connelly grozi przeniesieniem sprawy do Anchorage. Navarro i Danvers osobno znajdują powiązanie między jednym z mężczyzn Tsalal a Annie, co skłania byłych partnerów do wspólnej pracy nad sprawą.
21. 01. 2024
63 min.
60%
(51)
S4E3 – Część 3
Podczas gdy Hank prowadzi poszukiwania Clarka, Prior pyta Danvers o sprawę morderstwa-samobójstwa, która wbiła klin między nią a Navarro. Poszukiwania lokalnego fryzjera prowadzą do wskazówki na temat byłego pracownika Tsalal. Napięcia między Danvers i jej pasierbicą Leah narastają.
28. 01. 2024
59 min.
56%
(47)
S4E4 – Część 4
Kiedy u Julii powracają problemy ze zdrowiem psychicznym, Navarro zabiera ją do lokalnego ośrodka, obiecując, że tym razem będzie lepiej. Danvers i Navarro potwierdzają lokalizację morderstwa Annie - a Danvers nakłada surową karę na Leah po jej akcie protestu.
04. 02. 2024
61 min.
56%
(47)
S4E5 – Część 5
Podczas gdy Prior bada powiązania między Tsalal a firmą wydobywczą Silver Sky, Navarro ratuje Leah z lokalnego protestu, który stał się gwałtowny. Na spotkaniu z Kate McKitterick, dyrektorką Silver Sky, Danvers wzdryga się, gdy Connelly dzieli się oficjalną przyczyną śmierci mężczyzn z Tsalal - i otrzymuje ostrzeżenie przed dalszym prowadzeniem sprawy. Hank otrzymuje ofertę quid pro quo.
11. 02. 2024
64 min.
60%
(46)
S4E6 – Część 6
W środku brutalnej burzy Danvers i Navarro utknęli w Tsalal bez prądu i możliwości kontaktu. W miarę odkrywania prawdy o tym, co stało się z Annie i ludźmi z Tsalal, Navarro i Danvers konfrontują się z demonami ze swojej przeszłości.