Opadające liście

Opadające liście Kuolleet lehdet

7.2 /10
622 ocen
2023 81 min Wydany

W dzisiejszym Helsinkach dwie samotne dusze poszukujące miłości spotykają się przypadkiem w barze karaoke. Jednak ich droga do szczęścia jest pełna przeszkód - od zgubionych numerów telefonów po pomyłkowe adresy, alkoholizm i urocze bezdomne psa.

Aki Kaurismäki's Proletariat Trilogy

Ariel

(1988)

Obsada Pełna obsada i ekipa

Mia Snellman
Mia Snellman

Ansa's Colleague

Mikko Mykkänen
Mikko Mykkänen

Shop Security Guard

Sherwan Haji
Sherwan Haji

Parakin Resident

Karar Al-Bazoon
Karar Al-Bazoon

Parakin Resident

Toni Buckman
Toni Buckman

Karaoke Singer ("Get On")

Mika Nikander
Mika Nikander

Karaoke Singer ("Serenade")

Evi Salmelin
Evi Salmelin

Karaoke Hostess

Aapo Penttilä
Aapo Penttilä

Dumpster Diver

Antti Määttänen
Antti Määttänen

Staff Manager

Matti Onnismaa
Matti Onnismaa

Manager of the Metal Workshop

Simon Al-Bazoon
Simon Al-Bazoon

Internet Cafe Owner

Mitja Tuurala
Mitja Tuurala

Twilight Man 1

Sami Muttilainen
Sami Muttilainen

Twilight Man 2

Leo Laitinen
Leo Laitinen

Train Stop Hooligan

Jaakko Ranta
Jaakko Ranta

Train Stop Hooligan

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Aki Kaurismäki
Scenarzysta Scenarzysta Aki Kaurismäki
Operator zdjęć Operator zdjęć Timo Salminen
Producent Producent Aki Kaurismäki
Montażysta Montażysta Samu Heikkilä
Asystent reżysera Asystent reżysera Eevi Kareinen
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Pietu Korhonen
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia Olli Varja
Koproducent Koproducent Reinhard Brundig , Misha Jaari , Mark Lwoff
Twórca efektów dźwiękowych Foley Twórca efektów dźwiękowych Foley Heikki Kossi
Mikser efektów Foley Mikser efektów Foley Lauri Marjamaa
Scenografia Scenografia Ville Grönroos
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Olli Pärnänen
Mikser dźwięku produkcji Mikser dźwięku produkcji Pietu Korhonen
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Tiina Kaukanen
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Jussi Rantala
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery Mika Ailasmäki
Drugi asystent kamery Drugi asystent kamery Anne Vahlsten
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

72 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
05. 12. 2023
70%

W tym filmie jest piękna scena, w której „Holappa” (Jussi Vatanen) i jego kumpel są w helsińskim barze karaoke obsługiwanym przez nieruchomego barmana, który wygląda jakby prosto z filmu o zombie!…

W tym filmie jest piękna scena, w której „Holappa” (Jussi Vatanen) i jego kumpel są w helsińskim barze karaoke obsługiwanym przez nieruchomego barmana, który wygląda jakby prosto z filmu o zombie! Mówiąc o filmach o zombie, historia śledzi życie tego gościa i „Ansy” (Alma Pöysti), których pierwsza randka w lokalnym kinie „Ritz” jest dokładnie taka - mało prawdopodobna przekąska dla rozwijającego się romansu - nawet jeśli ich rozmowa po filmie jest pod niewielkim plakatem „Brief Encounter”. Ostatnio została zwolniona z pracy za podkradanie przeterminowanej żywności ze supermarketu, w którym pracowała. On był już kilka razy zwolniony za zbyt dużo przerw na wódkę w pracy. Jej ostatni szef został aresztowany za handel narkotykami i wtedy się poznali. Kliknęli, poszli na kawę - a potem nastąpiła wizyta w kinie. Problem w tym, że ma pogląd na nadmierne picie - to miało głęboki wpływ na członków jej rodziny. On jest trochę zuchwały - ale może miała na niego większy wpływ, niż sądził. Być może potrafi zrezygnować? Być może da mu jeszcze jedną szansę? Humor tutaj jest obfity, ale naprawdę dość mroczny i subtelny. Są zwroty akcji, na które prawdopodobnie nie powinniśmy się śmiać, ale śmiejemy się - a zakończenie pozostawia nas z nadzieją, ale nie wiedząc. To nie jest dokładnie na głośny śmiech, ale dostaniesz dużo powodów do uśmiechu, jeśli będziesz miał oczy na wodzy przez osiemdziesiąt minut. Być może nie jest to film, który przypadłby do gustu Fińskiemu Ministerstwu Kultury - ale mi się podobał.

Brent Marchant
Brent Marchant
06. 12. 2023
50%

Nie jest tajemnicą, że światopogląd fińskiego społeczeństwa może być bardziej niż trochę ponury. Jednocześnie jednak posiada on również dziwnie obojętny, niezwykle uroczy charakter, który stanowi…

Nie jest tajemnicą, że światopogląd fińskiego społeczeństwa może być bardziej niż trochę ponury. Jednocześnie jednak posiada on również dziwnie obojętny, niezwykle uroczy charakter, który stanowi ostry kontrast wobec tego inaczej ponurego spojrzenia. To prowadzi do kombinacji cech, które mogą być nieco zagadkowe dla zrozumienia, zwłaszcza dla osób spoza Finlandii. To właśnie ten dziwaczny socjologiczny dylemat, który scenarzysta i reżyser Aki Kaurismäki stara się uchwycić w swojej najnowszej produkcji, która jest złożoną komediowo-dramatyczną historią o życiu dwóch samotnych, zakochanych mieszkańców Helsinek o klasie pracującej (Alma Pöysti, Jussi Vatanen), którzy walczą z życiowymi trudnościami, starając się jednocześnie nawiązać romans. Jednakże, opowiadając ich historię, reżyser ma trudności ze znalezieniem wystarczającego uchwytu, aby zainteresować widzów. Doświadczamy historii pełnej skromnych, codziennych wzlotów i upadków, jak również kilku nieporozumień, doświadczeń, z którymi z pewnością wszyscy mieliśmy do czynienia od czasu do czasu. Jednak, czy to wystarczy, aby stworzyć przekonujący obraz? Często tak się nie wydaje, biorąc pod uwagę jego drewnianą dialogi i powściągliwe, czasem sztywne występy, bez względu na to, jak trafnie produkcja ta może przedstawiać naturę tego nadzwyczaj powściągliwego narodu. Trzeba przyznać, że film działa najlepiej, gdy szydzi z kultury fińskiej, dostarczając kilka pysznych kawałków suchego humoru, wspartych różnorodną, ale celnie dobraną ścieżką dźwiękową, która odpowiednio i ironicznie uzupełnia to, co dzieje się na ekranie. Niemniej jednak, jest tu tak wiele elementów, które dodają tak niewiele do narracji, która po prostu nigdy nie bierze ognia, że trudno sobie wyobrazić, aby ktokolwiek zainteresował się lub entuzjazmem podszedł do bohaterów i ich słabych prób nawiązania relacji. Być może coś przeoczyłem, ale jeśli istnieje coś znaczącego, co ta produkcja stara się przekazać, to najprawdopodobniej jest to dobrze zakopane pod jednym z tych wielkich stert opadłych liści, które nadają obrazowi jego tytuł.

BornKnight
BornKnight
01. 02. 2024
70%

Niemiecko-fińska dramat / romans od reżysera Aki Kaurismäki, kontynuacja jego serii proletariackiej, która pierwotnie planowana była jako trylogia i obejmuje już Cienie w raju (1986), Ariel (1988) i…

Niemiecko-fińska dramat / romans od reżysera Aki Kaurismäki, kontynuacja jego serii proletariackiej, która pierwotnie planowana była jako trylogia i obejmuje już Cienie w raju (1986), Ariel (1988) i Dziewczynę z fabryki zapałek (1990).

badelf
badelf
17. 06. 2024
100%

Chcę powiedzieć, że "Opadłe liście" i trylogia Wong Kar-waia "Nastrojony na miłość" traktują identyczne tematy - wyzwania miłości. Chociaż temat jest ten sam, te dwa filmy istnieją w zupełnie innych…

Chcę powiedzieć, że "Opadłe liście" i trylogia Wong Kar-waia "Nastrojony na miłość" traktują identyczne tematy - wyzwania miłości. Chociaż temat jest ten sam, te dwa filmy istnieją w zupełnie innych wszechświatach. Nawet nie w równoległych wszechświatach, haha!

7.2

Głosowano 622×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500