Kundun - życie Dalaj Lamy

Kundun - życie Dalaj Lamy Kundun

6.8 /10
460 ocen
1997 134 min Wydany

Tybetańczycy nazywają Dalajlamę 'Kundun', co oznacza 'Obecność'. Zmuszony był uciec z rodzinnego domu w Tybecie, gdy komunistyczna Chiny zaatakowała i narzuciła uciskowy reżim na pokojne państwo. Dalajlama uciekł do Indii w 1959 roku i od tego czasu mieszka na wygnaniu w Dharamsali.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Tenzin Thuthob Tsarong
Tenzin Thuthob Tsarong

Dalai Lama (Adult)

Gyurme Tethong
Gyurme Tethong

Dalai Lama (Age 12)

Robert Lin
Robert Lin

Chairman Mao

Tulku Jamyang Kunga Tenzin
Tulku Jamyang Kunga Tenzin

Dalai Lama (Age 5)

Tenzin Yeshi Paichang
Tenzin Yeshi Paichang

Dalai Lama (Aged 2)

Tenzin Topjar
Tenzin Topjar

Lobsang (5-10)

Tenzin Lodoe
Tenzin Lodoe

Takster

Geshi Yeshi Gyatso
Geshi Yeshi Gyatso

Lama of Sera

Losang Gyatso
Losang Gyatso

The messenger

Sonam Phuntsok
Sonam Phuntsok

Reting Rinpoche

Gyatso Lukhang
Gyatso Lukhang

Lord Chamberlain

Losang Samten
Losang Samten

Master of the Kitchen

Jigme Tsarong
Jigme Tsarong

Taktra Rimpoche

Tenzin Trinley
Tenzin Trinley

Ling Rimpoche

Namgay Dorjee
Namgay Dorjee

Kashag/Nobleman #1

Phintso Thonden
Phintso Thonden

Kashag/Nobleman #2

Jamyang Tenzin
Jamyang Tenzin

Norbu Thundrup

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Martin Scorsese
Scenariusz Scenariusz Melissa Mathison
Producent Producent Barbara De Fina
Operator zdjęć Operator zdjęć Roger Deakins
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Philip Glass
Montażysta Montażysta Thelma Schoonmaker
Scenografia Scenografia Dante Ferretti
Dekoracja planu Dekoracja planu Francesca Lo Schiavo
Obsada Obsada Ellen Lewis , Ahmed Abounouom
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Laura Fattori
Koproducent Koproducent Melissa Mathison
Script Supervisor Script Supervisor James Ellis Deakins
Operator steadicamu Operator steadicamu Pete Cavaciuti
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Clive Winter
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Tom Fleischman
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Philip Stockton
Montażysta dialogów Montażysta dialogów Nicholas Renbeck
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Suzana Peric
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Dante Ferretti
Logo Firma
Cappa Productions US
StudioCanal FR
AMLF FR
Touchstone Pictures US
De Fina-Cappa
Dune Films MA
Cappa/De Fina Productions US
Język
English
普通话
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
06. 09. 2022
70%

Jeśli ktoś kiedykolwiek chciałby podważyć niezaprzeczalne umiejętności operatora kamery Rogera Deakinse, wystarczy obejrzeć ten pięknie wykonany opowieść o młodości 14. Dalajlamy. Nakręcony w…

Jeśli ktoś kiedykolwiek chciałby podważyć niezaprzeczalne umiejętności operatora kamery Rogera Deakinse, wystarczy obejrzeć ten pięknie wykonany opowieść o młodości 14. Dalajlamy. Nakręcony w marokańskich górach Atlas, z oczywistych powodów, Martin Scorsese dostarcza nam okazałej, kolorowej i zastanawiającej rozważań na temat tego, jak ten młody człowiek został wybrany, po czteroletnim poszukiwaniu, aby zostać czczonym duchowym liderem pokojowego narodu rolników i mnichów, ukrytych głęboko w Himalajach. Chłopiec miał zaledwie dwa lata, ale już był strach między tymi ludźmi, dla których czas w dużej mierze się zatrzymał, że ich sąsiad ma zamiary na ich ojczyznę. W miarę jak chłopiec dorasta do młodości, te zagrożenia stają się bardziej praktyczne, a na końcu człowiek nie ma innego wyboru, jak wyruszyć na niebezpieczną podróż do bezpieczeństwa w Indiach. Aktorzy są idealni w swoich rolach - trzy inkarnacje głównej postaci płynnie łączą się ze sobą, gdy musi nauczyć się stąpać bardzo cienką linią i osiągnąć poziom politycznej zręczności niezbędny do radzenia sobie z zdezorientowanym, ale bezlitosnym Mao (Robert Lin). Philip Glass również dobrze punktuje - wielkie i intymne orkiestracje doskonale uzupełniają pięknie kolorowe kostiumy i wzrastającą temperaturę polityczną. To trwa swoje, ale jest to subtelnie podana hipoteza. Sugeruje więcej niż narzuca historię, co sprawia, że film staje się bardziej kompletnym dziełem do cieszenia się. Oczywiście ma przesłanie, całkiem sporo z tego wynika, ale są one dla nas, byśmy mogli się rozwijać sami - Scorsese nie mówi nam, co myśleć. Zaprasza nas. Deakins był nominowany do Oscara za to, i aby w pełni to docenić, spróbuj zobaczyć to na dużym ekranie. W każdym razie warto obejrzeć i oferuje mnóstwo materiału do przemyśleń.

6.8

Głosowano 460×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500