Prezentowany w stylu dokumentalnym, ten dramat przygląda się życiu fikcyjnego gitarzysty jazzowego "Emmet Ray" (Sean Penn). Teraz oczywiście jest Amerykaninem, więc jest naturalnie najlepszy na całym…
Prezentowany w stylu dokumentalnym, ten dramat przygląda się życiu fikcyjnego gitarzysty jazzowego "Emmet Ray" (Sean Penn). Teraz oczywiście jest Amerykaninem, więc jest naturalnie najlepszy na całym świecie, cóż, właściwie drugi najlepszy, co potwierdzają częste obsesyjne ujęcia kamery od rzekomych ekspertów, a następnie jego własne występy, kiedy gra standardy od takich mistrzów jak Django Reinhardt, mistrzowski Stéphane Grapelli i Duke Ellington. Reżyser Woody Allen ma słabość do tego stylu muzyki, a jako fałszywe hołdy to wcale nie jest złe. Za to naprawdę dziękujemy silnemu wkładowi Seana Penna jako szczerze dość odrażającej postaci, której samolubstwo było prawdopodobnie przewyższone jedynie przez jej coraz większe zafascynowanie nieśmiałym niemym „Hattie” (wspaniałe wysiłki Samanthy Morton), która zaczyna na nim polegać, ale czy mógłby się też na niej polegać - pomimo siebie? To naprawdę pięknie wyglądający film z dużą uwagą na szczegóły, i naprawdę dobrze ilustruje, jak ważne jest, żeby ludzie mieli porządne kotwice w swoim życiu. Dialog jest dla mnie trochę zbyt nieustępliwy, z bardzo mało czasu na oddech, gdy to wszystko się toczy, ale czasami jest to wszystko naprawdę i niewygodnie prawdopodobne. Szkoda ciągłego przesady, chociaż - jak można być najlepszym gitarzystą? Hmmm?