Letter from an Unknown Woman

Letter from an Unknown Woman Letter from an Unknown Woman

7.8 /10
313 ocen
1948 87 min Wydany

Pianista, który zamierza uciec z pojedynku, otrzymuje list od kobiety, której nie pamięta. Kiedy opowiada mu historię swojej życiowej miłości do niego, zmuszony jest do reinterpretacji swojej własnej przeszłości.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Joan Fontaine
Joan Fontaine

Lisa Berndle

Louis Jourdan
Louis Jourdan

Stefan Brand

Mady Christians
Mady Christians

Frau Berndle

Marcel Journet
Marcel Journet

Johann Stauffer

Howard Freeman
Howard Freeman

Herr Kastner

John Good
John Good

Lt. Leopold von Kaltnegger

Leo B. Pessin
Leo B. Pessin

Stefan Jr.

Otto Waldis
Otto Waldis

Concierge

Sonja Bryden
Sonja Bryden

Frau Spitzer

Patricia Alphin
Patricia Alphin

Pretty Girl (uncredited)

Harry Anderson
Harry Anderson

Minor Role (uncredited)

Edit Angold
Edit Angold

Middle-Aged Woman (uncredited)

Betty Blythe
Betty Blythe

Frau Kohner (uncredited)

Gabrielle Windsor
Gabrielle Windsor

Ballet Girl (uncredited)

June Wood
June Wood

Cashier (uncredited)

Judith Woodbury
Judith Woodbury

Model (uncredited)

Mary Worth
Mary Worth

Musician (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Max Ophüls
Scenariusz Scenariusz Howard Koch
Autor Autor Stefan Zweig
Producent Producent John Houseman
Producent wykonawczy Producent wykonawczy William Dozier
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Daniele Amfitheatrof
Operator zdjęć Operator zdjęć Franz Planer
Montażysta Montażysta Ted J. Kent
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Alexander Golitzen
Dekoracja planu Dekoracja planu Russell A. Gausman , Ruby R. Levitt
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Travis Banton
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Glenn E. Anderson , Leslie I. Carey
Wardrobe Designer Wardrobe Designer Virginia Tutwiler
Pomocnik Elektryka Pomocnik Elektryka Tex Bellah
Rekwizyty Rekwizyty Wally Kirkpatrick
Mechanik oświetleniowy Mechanik oświetleniowy Roland Smith
Powieść Powieść Stefan Zweig
Charakteryzator Charakteryzator Bud Westmore
Logo Firma
Universal Pictures US
Rampart Productions
Universal International Pictures US
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
19. 12. 2013
100%

Piękna tragedia. List od nieznanej kobiety jest reżyserowany przez Maxa Ophulsa, który również współtworzy scenariusz z Howardem Kochem na podstawie noweli napisanej przez Stefana Zweiga. W rolach…

Piękna tragedia. List od nieznanej kobiety jest reżyserowany przez Maxa Ophulsa, który również współtworzy scenariusz z Howardem Kochem na podstawie noweli napisanej przez Stefana Zweiga. W rolach głównych występują Joan Fontaine, Louis Jordan, Mady Christians, Art Smith i Howard Freeman. Muzykę skomponował Daniele Amfitheatrof, a zdjęcia wykonał Franz Planer. Arcydzieło, sama definicja klasycznego kina jest tutaj, film, który jest zarówno piękny, jak i tragiczny, dzieło kinematografii stworzone z tak wielką precyzją przez wszystkich zaangażowanych, że trudno uwierzyć, że niektórzy krytycy kręcili nosem na jego premierę. Akcja filmu rozgrywa się w Wiedni na przełomie wieków i skupia się na Lisie Berndle (Fontaine), która jako nastolatka zakochuje się w jednym z sąsiadów w swoim apartamentowym kompleksie. Tym sąsiadem jest pianista koncertowy Stefan Brand (Jordan), ale Lisa dowie się o Stefanie dopiero kilka lat później, i to tylko krótko, ale czy prawdziwa miłość kiedykolwiek przemija? Scena jest ustawiona od samego początku, wspaniałe projekty scen z epoki wiedeńskiej wychodzą z ekranu. Jordan stoi wyprostowany i przystojny, a następnie Fontaine obrazem anioła piękności. Ophuls przynosi swoje europejskie spojrzenie na detale i styl na imprezę, jego praca kamery jest płynna, ale zwięzła, osobista, ale nadal odległym i zgryźliwym obserwatorem skorumpowanej szaleńczej obsesji romantycznej. A Planer zamgliwa fotogeniczność, podczas gdy Amfitheatrof dryfuje delikatne i dramatyczne dźwięki przez rozwijającą się dramę. Narracyjnie większość obrazu rozgrywa się w przeszłości, pokazując, jak Stefan Brand czyta rozdzierający serce list od kobiety, która go kochała i podziwiała. Nie żeby on to wiedział, taki był jego życie pełne uwodzenia kobiet i narcystycznych skłonności. O tak, potrafił uwieść najlepsze z nich, oczarować węża z kosza, ale szczerze mówiąc, jest łajdak, a zarazem tchórz. Być może ten list od nieznanej kobiety wyrwa go z jego egocentrycznego świata? Da mu szansę na odkupienie? A może nie... Charakteryzacja Lisy Berndle (Fontaine po prostu wspaniała) jest oszałamiająca w swojej chłodzie. To kobieta, która na krótki moment w swoim życiu psuje swoją szansę na potencjalne szczęście i stabilność, jaką zapewnia jej syn, w przekonaniu, że Stefan Brand jest przeznaczoną miłością jej życia, że miłość znajdzie sposób. Jej głupi obsesyjny borderuje na obłąkanie, jest tak napędzana autodestrukcyjną osobowością, że nie widzi, że to nie jest bajka. Jest tu wiele piękna do pokazania, ale diabelska ręka losu i kilka tragicznych uświadomień czeka na głównych graczy, Ophuls genialnie rzuca czarną chmurą nad kulminacją opowieści. Wspaniały i okazały, łamiący serce i smutny, List od nieznanej kobiety to czyste kino, jego siła narracyjna leży w przekonaniu, że zawiłości miłości muszą być dwustronne. Genialna produkcja filmowa. 10/10

CinemaSerf
CinemaSerf
09. 07. 2022
70%

Na przełomie XX wieku "Brand" (Louis Jourdan) siedzi w Wiedniu, zastanawiając się nie tylko nad pojedynkiem następnego ranka - na który nie ma zamiaru iść - ale także nad listem, który niedawno…

Na przełomie XX wieku "Brand" (Louis Jourdan) siedzi w Wiedniu, zastanawiając się nie tylko nad pojedynkiem następnego ranka - na który nie ma zamiaru iść - ale także nad listem, który niedawno otrzymał od "Lisy" (Joan Fontaine), wyjaśniającym jej zauroczenie nim, kiedy była jego młodą sąsiadką, a on aspirującym pianistą. Ma małe wspomnienia o niej, ale wkrótce uświadamia sobie, że mieli krótki romans i ją porzucił. Reszta ich historii jest opowiedziana za pomocą wspomnień, gdy oboje ponownie przeżywają wzloty i upadki ich wspólnego czasu, co jest dość efektywnie narracją Fontaine, gdy idziemy. Oboje są tu w dobrej formie. Jourdan oferuje nam dobrze przemyślaną ekspozycję prawdziwego drań, z Fontaine doskonałą jako adorująca kobieta, którą ledwie pamięta, gdy spotykają się lata później, i która wywołuje dość duży stopień sympatii od widzów za jej (przyzwoicie, raczej głupią) lojalność wobec tego łajdaka. Ścieżka dźwiękowa jest również świetna - oryginalna muzyka Daniele Amfitheatrof z cytowaniami z Mozarta, Straussa itp. podnosi ten film ponad sentymentalność i w prawdziwie skuteczną i porywającą historię nieodwzajemnionej miłości.

7.8

Głosowano 313×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500