Duchy w Wenecji
Dostępne na
Disney Plus

Duchy w Wenecji A Haunting in Venice

6.6 /10
2,517 ocen
2023 104 min Wydany

Akcja filmu rozgrywa się tuż po zakończeniu II wojny światowej w Wenecji w wigilię Wszystkich Świętych. Herkules Poirot, spędzający dobrowolnie emeryturę w najwspanialszym mieście świata, bierze udział w seansie spirytystycznym odbywającym się w popadającym w ruinę pałacu. Kiedy jeden z uczestników zostaje zamordowany, detektyw będzie zmuszony rozwiązać zagadkę jego śmierci, zagłębiając się w świat cieni i tajemnic nawiedzonej posiadłości.

Herkules Poirot - Kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Kenneth Branagh
Kenneth Branagh

Hercule Poirot

Kyle Allen
Kyle Allen

Maxime Gerard

Camille Cottin
Camille Cottin

Olga Seminoff

Jamie Dornan
Jamie Dornan

Dr Leslie Ferrier

Tina Fey
Tina Fey

Ariadne Oliver

Jude Hill
Jude Hill

Leopold Ferrier

Ali Khan
Ali Khan

Nicholas Holland

Emma Laird
Emma Laird

Desdemona Holland

Kelly Reilly
Kelly Reilly

Rowena Drake

Riccardo Scamarcio
Riccardo Scamarcio

Vitale Portfoglio

Michelle Yeoh
Michelle Yeoh

Joyce Reynolds

Amir El-Masry
Amir El-Masry

Alessandro Longo

Fernando Piloni
Fernando Piloni

Vincenzo Di Stefano

David Menkin
David Menkin

Puppet Show MC

Yaw Nimako-Asameah
Yaw Nimako-Asameah

Child (Cookie Gobbler)

Clara Duczmal
Clara Duczmal

Child (Crying Girl)

Rowan Robinson
Rowan Robinson

Alicia Drake

Stella Harris
Stella Harris

Child (Staircase 1)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Kenneth Branagh
Powieść Powieść Agatha Christie
Scenariusz Scenariusz Michael Green
Producent Producent Judy Hofflund , Ridley Scott , Simon Kinberg , Kenneth Branagh
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Louise Killin , James Prichard , Mark Gordon
Operator zdjęć Operator zdjęć Haris Zambarloukos
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Hildur Guðnadóttir
Montażysta Montażysta Lucy Donaldson
Obsada Obsada Lucy Bevan
Scenografia Scenografia John Paul Kelly
Nadzorujący kierownik artystyczny Nadzorujący kierownik artystyczny Peter Russell
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Chris Stephenson
Dekoracja planu Dekoracja planu Celia Bobak
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Sammy Sheldon
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Martin Curry
Logo Firma
The Mark Gordon Company US
Scott Free Productions GB
Genre Films US
Agatha Christie Limited GB
20th Century Studios US
Język
English
Español
Français
Italiano
Latin
Recenzje (6)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
6
Łącznie recenzji
Brent Marchant
Brent Marchant
17. 09. 2023
30%

Jedną rzeczą, której dobry detektyw nie powinien robić, jest usypianie swoich widzów. Niestety, ta najnowsza filmowa adaptacja powieści Agathy Christie zawodzi pod tym względem. Reżyseria Kennetha…

Jedną rzeczą, której dobry detektyw nie powinien robić, jest usypianie swoich widzów. Niestety, ta najnowsza filmowa adaptacja powieści Agathy Christie zawodzi pod tym względem. Reżyseria Kennetha Branagha, trzeciego filmu z belgijskim detektywem Hercule Poirotem, to długi drzem, który pozostawia widzów mało zainteresowanymi postaciami i jeszcze mniej fabułą, w którą są uwięzieni. Kiedy słynny detektyw (Branagh) - teraz na emeryturze w Wenecji - zostaje poproszony przez przyjaciela i autorkę kryminałów (Tina Fey), aby pomógł jej zweryfikować lub obalić zdolności medium (Michelle Yeoh) na seansie w rzekomo nawiedzonym pałacu w Wenecji, zostaje wciągnięty w kolejne z jego słynnych śledztw. Problem polega na tym, że to, co powinno być wciągającą historią, jest niewyobrażalnie nudne, co niestety powoduje częste sprawdzanie zegarka. Co więcej, niemal cały film jest kręcony z nadmiernie ciemną pracą kamery (więc nie ma mowy o pokazaniu chwały Wenecji). A potem są występy, które zawierają dobre zwroty Yeoh i Jude Hill, ale pozytywnie drewniane przedstawienie Branagha (w porównaniu do jego poprzednich przedstawień protagonista) i absolutnie okropne przedstawienie woefulnie źle obsadzonej Fey. Na plus, podobnie jak jego niedawne poprzednicy, wartości produkcyjne tej oferty Christie są na najwyższym poziomie, ale to wszystko, co ta premiera ma do zaoferowania, zupełnie inny sposób od znacznie lepszej ogólnej pracy znalezionej w „Morderstwo na Orient Expresie” (2017) i „Śmierć na Nilu” (2023). Nawet fani słynnej pisarki kryminałów prawdopodobnie uważają, że „Upiory w Wenecji” są męczące i nudne. Zabierz ze sobą lunch na ten film.

Manuel São Bento
Manuel São Bento
18. 09. 2023
70%

A Haunting in Venice jest zdecydowanie najlepszą adaptacją teraz już trylogii z Herkulem Poirotem, poprawiającą wiele błędów przeszłości i wykorzystującą talent Kennetha Branagha jako zarówno…

A Haunting in Venice jest zdecydowanie najlepszą adaptacją teraz już trylogii z Herkulem Poirotem, poprawiającą wiele błędów przeszłości i wykorzystującą talent Kennetha Branagha jako zarówno reżysera, jak i aktora, aby wyróżnić się jako ciemniejszy, bardziej atmosferyczny film. Wyjątkowe występy aktorskie, napięte sekwencje z intensywnymi kulminacjami oraz kilka naprawdę intrygujących zagadek, które trwają aż do samego końca. Pewna niejasność wokół jego nadprzyrodzonych tematów sprawia, że w tak logicznie prowadzonym świecie wydaje się to nieco nieodpowiednie, podobnie jak nie wszystkie postacie zasługują na przydzielony czas ekranowy. Jeśli ta ostatnia część zostanie wykorzystana jako solidna podstawa dla nowych sequel, saga ma wszystko na swoją korzyść, aby kontynuować...

CinemaSerf
CinemaSerf
20. 09. 2023
60%

W przeciwieństwie do jego dwóch innych adaptacji Christie z tą postacią, ten film nie ma poprzedniej, obsadzonej gwiazdami, wersji, z którą można by porównać. To dobra rzecz, ponieważ zdecydowanie…

W przeciwieństwie do jego dwóch innych adaptacji Christie z tą postacią, ten film nie ma poprzedniej, obsadzonej gwiazdami, wersji, z którą można by porównać. To dobra rzecz, ponieważ zdecydowanie nie jest to jeden z silniejszych opowiadań autorki. "Poirot" (Sir Kenneth Branagh) wycofał się do swoistego dobrowolnego wygnania w Wenecji, gdzie nie widzi nikogo poza cukiernikiem. Przyjazd pisarki "Ariadne" (Tina Fey) rozbudza to, co pozostało z jego małych szarych komórek, i zabiera ich do starego pałacu, gdzie ma odbyć się seans, aby ustalić, co spowodowało dziwną śmierć młodej "Alicji". Szybko odkrywa, że zgromadzeni stanowią grupę ludzi, którzy wszyscy mają swoje bagaże - indywidualnie lub z innymi z grupy i oczywiście, w najlepszym stylu "Cluedo", jedna z nich zostaje zamordowana w niemal niemożliwy sposób. Ostatnie dziesięć minut tego filmu jest dość szalone, jak zwykle u tego autora, dostajemy dość niekonwencjonalne rozwiązanie, ale resztę zagadki uznałam za podaną w stylowy i elegancki sposób, ale jednocześnie zbyt rozwlekłą i ospałą. Jest zbyt rozmowny i obsada faktycznie nie łączy się ze sobą szczególnie dobrze, ponieważ poczucie zagrożenia naprawdę nie narasta zbyt wiele. Jest pięknie zakończony i ukazuje piękno i wrażliwość Wenecji, ale jako kryminał, miałam wrażenie, że brakuje mu trochę tego "je ne sais quoi"! Sir Kenneth zdecydowanie stara się stworzyć osobowość dla swojego detektywa, i ja trochę się do tego przekonuję (chociaż nie jest to Peter Ustinov), ale uważam, że pisanie było zbyt suche i naprawdę nie udało mi się wciągnąć. Może warto obejrzeć kilka razy?

RobMcJ
RobMcJ
06. 11. 2023
60%

Kenneth Branagh nie jest naszym ulubionym Poirotem, ale lubimy widzieć opowieści Agathy Christie na dużym ekranie. (Chcemy zachęcać do stworzenia więcej kryminałów.) Ten film jest znacznie lepszy od…

Kenneth Branagh nie jest naszym ulubionym Poirotem, ale lubimy widzieć opowieści Agathy Christie na dużym ekranie. (Chcemy zachęcać do stworzenia więcej kryminałów.) Ten film jest znacznie lepszy od Śmierci na Nilu, dostarcza nam interesujące ujęcia tytułowej Wenecji, zanim dostaniemy się do nawiedzonego Pallaza, gdzie większość filmu ma miejsce. Michelle Yeoh była gwiazdą wśród znajomych twarzy w tym filmie. Tina Fey była dziwnym wyborem jako ulga komediowa w filmie historycznym. Oboje zamknęliśmy oczy w połowie filmu.

6.6

Głosowano 2517×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500