Godzilla Minus One
Dostępne na
Netflix

Godzilla Minus One ゴジラ-1.0

7.6 /10
2,685 ocen
2023 124 min Wydany

W powojennej Japonii były pilot myśliwca po traumatycznych przeżyciach dołącza do walki ze zmutowanym potworem, który atakuje wybrzeże kraju.

Godzilla (Reiwa) Kolekcia

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Takashi Yamazaki
Scenariusz Scenariusz Takashi Yamazaki
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Naoki Sato
Operator zdjęć Operator zdjęć Kōzō Shibazaki
Montażysta Montażysta Ryuji Miyajima
Producent Producent Go Abe , Kazuaki Kishida , Keiichiro Moriya , Kenji Yamada
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Shuji Abe , Minami Ichikawa , Hisashi Usui
Obsada Obsada Tsuyoshi Sugino
Scenografia Scenografia Anri Jojo
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Aiko Mizushima
Charakteryzator Charakteryzator Michiyo Miyauchi
Fryzjer Fryzjer Michiyo Miyauchi
Asystent reżysera Asystent reżysera Kohei Adachi
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Kiyoko Shibuya , Takashi Yamazaki
Recenzje (10)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
10
Łącznie recenzji
Leno
Leno
01. 12. 2023
80%

Obejrzyj od razu po premierze w swoim kraju! Miałem to szczęście, że byłem w Tokio w dniu premiery tego filmu z angielskimi napisami i muszę powiedzieć, że jeśli lubisz filmy o „potworach”, nie ma…

Obejrzyj od razu po premierze w swoim kraju! Miałem to szczęście, że byłem w Tokio w dniu premiery tego filmu z angielskimi napisami i muszę powiedzieć, że jeśli lubisz filmy o „potworach”, nie ma sposobu, aby Godzilla Ci się nie podobała. Film rozgrywa się od ostatnich dni II wojny światowej po wczesną powojenną erę. Bomby atomowe użyte na Pacyfiku dały Godzilli jej supermoce, a po wojnie postanawia popłynąć w kierunku Tokio, co oczywiście prowadzi do desperackiej próby zatrzymania potwora. Były pilot kamikaze, który miał wcześniej traumatyczne spotkanie z Godzillą, widzi to jako okazję do zemsty. Oprócz kilku dialogów i akcji autorów, które bardziej odpowiadają japońskiej publiczności niż amerykańskiej, ten film ma wszystko: romans, dramat, stratę, kryzys egzystencjalny i krwawy i nie do zatrzymania potwór. Bez względu na to, czy jesteś starym fanem Godzilli czy ciekawym nowicjuszem w tym gatunku filmu, Godzilla to jeden z najlepszych filmów tego roku.

Manuel São Bento
Manuel São Bento
05. 12. 2023
80%

Godzilla Minus One uderza w doskonałą równowagę między przekonującym budowaniem postaci, tematycznie bogatą narracją i dwiema godzinami ogromnej rozrywki, stając się ostatecznie godnym uwagi…

Godzilla Minus One uderza w doskonałą równowagę między przekonującym budowaniem postaci, tematycznie bogatą narracją i dwiema godzinami ogromnej rozrywki, stając się ostatecznie godnym uwagi dodatkiem do podgatunku filmów z potworami. Przełamuje formułę genericznych filmów o stworzeniach, dostarczając warstwową historię, która bada tematy odkupienia, przebaczenia i skutków wojny. Pamiętna muzyka, potężny design dźwiękowy i wyśmienita strona wizualna przyczyniają się do kinowego doświadczenia, które jest zarówno ekscytujące, jak i emocjonalnie rezonujące. Podczas gdy główna gra aktorska czasami spada w melodramat, robi niewiele, aby zmniejszyć całkowite wrażenie filmu, który bez wątpienia zasłużył na swoje miejsce wśród najlepszych pozycji w serii Godzilla.

Chris Sawin
Chris Sawin
13. 12. 2023
100%

_Godzilla Minus One_ to nie tylko jeden z najlepszych filmów z serii z ponad 30 częściami, ale także jeden z najlepszych filmów roku. Gra aktorska jest znakomita, zniszczenia są ogromne i niesamowite…

_Godzilla Minus One_ to nie tylko jeden z najlepszych filmów z serii z ponad 30 częściami, ale także jeden z najlepszych filmów roku. Gra aktorska jest znakomita, zniszczenia są ogromne i niesamowite, a design Godzilli jest fantastyczny. Jest to absurdalne, jeśli to prawda, że ten film ma budżet tylko 15 milionów dolarów, ponieważ wygląda lepiej niż większość hollywoodzkich hitów.

Sweet0Girl
Sweet0Girl
08. 01. 2024
100%

Tak dobrze! Oglądam filmy o Godzilli od dłuższego czasu, niż pamiętam. Większość z nich jest przyjemna i rozrywkowa, z wyjątkiem amerykańskiego filmu z 1998 roku. To jeden z najgorszych filmów, jakie…

Tak dobrze! Oglądam filmy o Godzilli od dłuższego czasu, niż pamiętam. Większość z nich jest przyjemna i rozrywkowa, z wyjątkiem amerykańskiego filmu z 1998 roku. To jeden z najgorszych filmów, jakie kiedykolwiek widziałem. Ten film nie ma prawa być tak dobry, jakim jest! Ale jest dobry. Bardzo dobry i świetny film do obchodów 70. rocznicy najbardziej znanego kaiju na świecie. Trzeba go zobaczyć na dużym ekranie. Nie wiedziałem, że film o Godzilli może uderzyć emocjonalnie, jak ten film to zrobił. To świadectwo dobrego scenariusza i aktorstwa w tym filmie. Kamiki Ryunosuke, Hamabe Minami, Yamada Yuki, Aoki Munetaka, Yoshioka Hidetaka, Ando Sakura i Sasaki Kuranosuke. Wymieniam wszystkich aktorów tutaj, ponieważ każdy odegrał swoje role dobrze. Muszę też podziękować małej aktorce. Nie znam jej imienia, ale była wspaniała i chyba miała tylko 3 lub 4 lata. Nie mogę zdradzić zbyt wiele, ale film bada winę ocalałych, wstyd i przebaczenie.

whitsbrain
whitsbrain
30. 01. 2024
80%

To jest jeden z najlepszych filmów o Godzilli, jakie kiedykolwiek powstały. Ma bardzo dobrą ludzką historię, a każdy moment, gdy Godzilla jest na ekranie, jest wspaniały. Ustawienie po II wojnie…

To jest jeden z najlepszych filmów o Godzilli, jakie kiedykolwiek powstały. Ma bardzo dobrą ludzką historię, a każdy moment, gdy Godzilla jest na ekranie, jest wspaniały. Ustawienie po II wojnie światowej absolutnie dodaje do desperacji głównych postaci i strachu z ponownej konieczności przeżycia ataku, tym razem w postaci bestii, która nie chroni Ziemi ani jakiejkolwiek takiej bzdury. Godzilla jest siłą natury (lub nauki), która nie przejmuje się niczym ani nikim.

MovieGuys
MovieGuys
03. 05. 2024
90%

Godzilla Minus One to wzruszający film antywojenny, równie bardzo jak film o potworze. Zgadzam się z innymi recenzentami, że to zdecydowanie najlepszy film z Godzillą, jaki kiedykolwiek widziałem. To…

Godzilla Minus One to wzruszający film antywojenny, równie bardzo jak film o potworze. Zgadzam się z innymi recenzentami, że to zdecydowanie najlepszy film z Godzillą, jaki kiedykolwiek widziałem. To, co sprawia, że działa, to prawdziwie poruszająca historia człowieka złamanego przez wojnę, odkupionego poprzez akt odwagi w imię miłości, więzi rodzinnej i ostatecznie samego życia. Aktorstwo jest znakomite, z nieskazitelnymi i bardzo ludzkimi występami całego obsady. Efekty Godzilli również są dobrze wykonane. Zniszczenie i cierpienie, jakie potwór przynosi japońskim miastom i ich mieszkańcom, jest autentycznie przerażające. Podsumowując, bardziej polubiłem ten film ze względu na jego historię niż na historię potwora. W rzeczywistości, w kontekście tego filmu, Godzilla wydaje się być metaforą dla prawdziwego potwora, jakim jest wojna i destrukcja, jaką przynosi zarówno fizycznie, jak i psychicznie niewinnym życiom.

Sejian
Sejian
03. 05. 2024
70%

Najlepszy film o Godzilli w ogóle i jeden z najlepszych filmów 2023? No może.

Najlepszy film o Godzilli w ogóle i jeden z najlepszych filmów 2023? No może.

Brent Marchant
Brent Marchant
08. 06. 2024
40%

W interesie pełnej przejrzystości muszę przyznać, że nigdy nie byłem fanem japońskich filmów o potworach, a biorąc pod uwagę, ile razy została opowiedziana historia Godzilli, nigdy nie byłem…

W interesie pełnej przejrzystości muszę przyznać, że nigdy nie byłem fanem japońskich filmów o potworach, a biorąc pod uwagę, ile razy została opowiedziana historia Godzilli, nigdy nie byłem szczególnie zainteresowany oglądaniem żadnego z nich (w końcu, ile różnych wariacji realistycznie można wkomponować w mityczne uniwersum wielkiego gościa?). W każdym razie, ustąpiłem w tym przypadku, ponieważ byłem ciekawy efektów wizualnych, które zdobyły Oscara, które, szczerze mówiąc, nie były złe (chociaż zdecydowanie nie wybitne - jak ten film mógł pokonać o wiele lepsze efekty wizualne „Tvorcy”, naprawdę mnie to zaskakuje). Jednakże, pomijając zdolne efekty specjalne i względy na projekt produkcji (podstawa dla moich hojnych ocen dla tego tytułu), ta premiera ma niewiele więcej do zaoferowania, co nie zostało już przedstawione niezliczoną ilość razy wcześniej. Co więcej, próby filmu w próbie włączenia komentarzy politycznych powojennej II wojny światowej i bycia czymś więcej niż tylko prostym filmem o potworze są dość słabe. Wątki poza niszczeniem są często przewidywalne, natarczywe, powolne, czasami ckliwe, często mało prawdopodobne i przede wszystkim nudne. Szczerze mówiąc, nie mogłem się doczekać, kiedy te segmenty się skończą i wrócą do przypuszczalnego „it” czynnika - niestworzonych psot potwora (z których, szczerze mówiąc, było zbyt mało, biorąc pod uwagę, że to ma być głównym magnesem tej produkcji). Nawet tytuł tej produkcji wymaga poprawy; każdy film, który wymaga wyszukiwania w Google, aby dowiedzieć się, co ma znaczyć, ma wrodzone problemy w mojej książce. Na plus, wysiłek scenarzysty-reżysera Takashiego Yamazakiego, aby podnieść narrację Godzilli ponad poziom festiwalu B-movie, wydaje się naprawdę szczery, ale efekt końcowy jest niewiele więcej niż standardowym produktem z lepszą wizualizacją i dobrze zamiaronym (ale w dużej mierze nieudanym) celem wzbogacenia historii o bardziej istotną treść. Biorąc pod uwagę wiele wersji tej sagi, które zostały sfilmowane na przestrzeni lat, uważam, że nadszedł najwyższy czas, aby dać prześladowanemu potworowi morskiemu zasłużony odpoczynek na pewien czas - długi czas - i kontynuować robienie filmów, które nie są nużącymi powtórkami i które w końcu dają Tokio szansę na odbudowę.

oswaldovzki
oswaldovzki
17. 06. 2024
70%

Gojira -1.0 to film, który zasłużenie zdobył Oscara za najlepsze efekty wizualne. Wrażeniom robi również imponujący design dźwiękowy i solidne aktorstwo. Jednakże, film nie spełnia oczekiwań w kilku…

Gojira -1.0 to film, który zasłużenie zdobył Oscara za najlepsze efekty wizualne. Wrażeniom robi również imponujący design dźwiękowy i solidne aktorstwo. Jednakże, film nie spełnia oczekiwań w kilku istotnych obszarach, szczególnie w kierunku i emocjonalnym wydaniu.

Per Gunnar Jonsson
Per Gunnar Jonsson
13. 04. 2025
50%

Ponad 30 lat temu mógłbym uznać ten film za dobry, ale dzisiaj nie mogę się oprzeć myśli, dlaczego ten film jest tak nakręcony? Dla mnie był to raczej przeciętny film. Dobre strony tego filmu to…

Ponad 30 lat temu mógłbym uznać ten film za dobry, ale dzisiaj nie mogę się oprzeć myśli, dlaczego ten film jest tak nakręcony? Dla mnie był to raczej przeciętny film. Dobre strony tego filmu to obsługa kamery, aktorstwo i inne aspekty produkcji filmowej są dość dobre. Pod tymi aspektami przewyższa większość rzeczy, które Hollywood wydaje się być w stanie produkować w dzisiejszych czasach. I nie jest przepełniony absurdalnymi bzdurami, co oczywiście jest plusem. Jednakże film, który rozgrywa się w powojennej Japonii, jest dość melancholijny przez większość czasu. Wybór głównego bohatera będącego pilotem Kamikaze, który wystraszył się i potem chodzi wokół i ciągle się nad tym smucił, według mojego osobistego zdania, nie był najlepszym wyborem. Historia jest również dość zmyślona i absurdalna, nawet jeśli zignorujemy całą gigantyczną jądrową jaszczurę. Po pierwsze, to, że inne narody powinny zostawić Japonię samej sobie z rozbrojonymi niszczycielami, gdy olbrzymie potwór z jądrowym oddechem, który mógłby zaatakować gdziekolwiek, wpada w szał, nie jest wiarygodne. Po drugie, zbyt skomplikowany plan zabicia go był po prostu absurdalny. Tak, fizyka powodująca, że coś opada do słonej wody przez wydmuchiwanie wokół niego baniek, istnieje, ale taki zbyt skomplikowany plan do wykonania bardziej pasuje do krótkiego filmu Roadrunner & Coyote. Mógłbym żyć z tymi brakami, gdyby to był dobry film FX, ale niestety nie jest. Efekty specjalne są co najwyżej przeciętne. Po pierwsze, nieproporcjonalna anatomia Godzilli z jej ogromnymi, tłustymi nogami i dużym brzuchem sprawia, że wygląda bardziej jak zabawka dla dzieci niż groźba potworu. Tak, może to być zgodne z oryginalną Godzillą, ale naprawdę nie stworzyłbyś Mumii wyglądającej jak Boris Karloff, gdybyś dzisiaj robił nowy film o Mumii? Po drugie, jego ruchy są po prostu dziwne i sprawiają, że wygląda, jakby został zrobiony przez Raya Harryhausena z dawnych czasów. Wiele razy przedramiona tylko zwisają tam, nie są w ogóle animowane. Gdy chodzi, robi krok do przodu, potem się zatrzymuje, potem robi kolejny krok do przodu i tak dalej. Ponadto, w końcowej bitwie dosłownie stoi w wodzie, która miała być ponad tysiąc metrów głęboka, jakby jego stopy były osadzone na twardym gruncie. Ogólnie trochę rozczarowanie biorąc pod uwagę, ile hype ten film otrzymał.

7.6

Głosowano 2685×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500