Ghost in the Shell

Ghost in the Shell GHOST IN THE SHELL

7.9 /10
3,556 ocen
1995 83 min Wydany

Akcja toczy się w 2029 roku, w świecie, gdzie komputery są wszechobecne. Definicja przestępstwa zmieniła się - najgorszą zbrodnią jest włamanie do sieci. Sekcja 9, złożona z cyborgów z dostępem do sieci z każdego miejsca na Ziemi, próbuje powstrzymać "Władcę marionetek" - groźnego hakera.

Ghost in the Shell - Kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Atsuko Tanaka
Atsuko Tanaka

Motoko Kusanagi (titlesvoice)

Akio Otsuka
Akio Otsuka

Batou (titlesvoice)

Iemasa Kayumi
Iemasa Kayumi

Puppetmaster (titlesvoice)

Koichi Yamadera
Koichi Yamadera

Togusa (titlesvoice)

Yutaka Nakano
Yutaka Nakano

Ishikawa (titlesvoice)

Tamio Ohki
Tamio Ohki

Aramaki (titlesvoice)

Tessyo Genda
Tessyo Genda

Director Nakamura (titlesvoice)

Naruki Masahisa
Naruki Masahisa

Dr. Willis (titlesvoice)

Masato Yamanouchi
Masato Yamanouchi

Minister of Foreign Affairs (titlesvoice)

Shinji Ogawa
Shinji Ogawa

Gaikôkan (titlesvoice)

Mitsuru Miyamoto
Mitsuru Miyamoto

Mizuho Daita (titlesvoice)

Kazuhiro Yamaji
Kazuhiro Yamaji

Garbage Collector A (titlesvoice)

Shigeru Chiba
Shigeru Chiba

Garbage Collector B (titlesvoice)

Hiroshi Yanaka
Hiroshi Yanaka

Coroner (titlesvoice)

Ginzo Matsuo
Ginzo Matsuo

Old Man (titlesvoice)

Takashi Matsuyama
Takashi Matsuyama

Terrorist (titlesvoice)

Sanryo Odaka
Sanryo Odaka

Technician (titlesvoice)

Masamichi Sato
Masamichi Sato

Driver (titlesvoice)

Atsuko Hayashida
Atsuko Hayashida

Operator (titlesvoice)

Yuji Ueda
Yuji Ueda

Communication (titlesvoice)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Mamoru Oshii
Scenariusz Scenariusz Kazunori Ito
Operator zdjęć Operator zdjęć Hisao Shirai
Montażysta Montażysta Shuichi Kakesu
Producent Producent Mitsuhisa Ishikawa , Ken Iyadomi , Ken Matsumoto
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Makoto Ibuki , Yasushi Sukeof , Hiroshi Yamazaki
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Teruo Miyahara , Shigeru Watanabe
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Hiromasa Ogura
Malarz Malarz Makiko Kojima
Efekty specjalne Efekty specjalne Mutsu Murakami
Projektant postaci Projektant postaci Hiroyuki Okiura
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Kenji Kawai
Projektant Mechaniczny Projektant Mechaniczny Atsushi Takeuchi , Shoji Kawamori
Reżyser dźwięku Reżyser dźwięku Kazuhiro Wakabayashi
Logo Firma
Bandai Visual JP
Production I.G JP
Kodansha JP
Język
日本語
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
badelf
badelf
26. 03. 2023
90%

W latach 90. Ray Kurzweil pisał o swojej teorii "Singularita" - przyszłość, gdy człowiek i komputer zostaną całkowicie połączeni. Jego prognozy dotyczące sztucznej inteligencji być może dopiero teraz…

W latach 90. Ray Kurzweil pisał o swojej teorii "Singularita" - przyszłość, gdy człowiek i komputer zostaną całkowicie połączeni. Jego prognozy dotyczące sztucznej inteligencji być może dopiero teraz zaczynają się spełniać. Ten film z 1995 roku to oryginalny Ghost In The Shell, którego wreszcie obejrzałem. Arcydzieło Mamoru Oshiiego, oparte na mandze autorstwa Shirowa Masamune'a, nie tylko koresponduje z teorią Singularita, ale także jest niezwykle przewidujące. To pierwszy film, który stawia trudne pytanie "co oznacza być świadomym?" w kontekście sztucznej inteligencji.

CinemaSerf
CinemaSerf
04. 02. 2024
70%

To społeczeństwo, w którym ludzkość została w dużej mierze wchłonięta do świata cyfrowego; gdzie cyborgi są normą, a ludzie teraz są w zasadzie zależni od własnej technologii dla praktycznie…

To społeczeństwo, w którym ludzkość została w dużej mierze wchłonięta do świata cyfrowego; gdzie cyborgi są normą, a ludzie teraz są w zasadzie zależni od własnej technologii dla praktycznie wszystkich aspektów swojego przetrwania. W tym wirtualnym środowisku „Puppet Master” jest szefem świata przestępczego. Wie, że dostęp do umysłów tych podłączonych do internetu pozwala mu uzyskać wiele soczystych informacji ułatwiających serię lukratywnych i groźnych przestępstw. Nasze myśli i marzenia są teraz podatne - dlatego rząd tworzy „Sekcję 9”. Ich zadaniem jest zdejmowanie niektórych z tych haków i próba wytropienia mózgu zanim stanie się nie do powstrzymania. To, co teraz następuje, nie jest najlepszym przykładem animacji, jaką kiedykolwiek zobaczysz - rzeczywiście niektóra z artystycznych elementów jest rozczarowująco podstawowa i liniowa. To, co sprawia, że to działa, to solidna historia, która kwestionuje samą duszę tego, co oznacza bycie człowiekiem. Bada, co nas tworzy, no, nas... Nasza tożsamość, nasza osobowość - wszystko jest podatne na manipulację przez coś biegłego w wykorzystaniu wad i niedociągnięć każdego z nas. Gdy te wrota zostaną otwarte, czy jest w ogóle możliwe zatrzymanie tego, gdy globalna interkonektywność sprawia, że kontrola jest niemal niemożliwa. W fabule pojawiają się elementy apokalipsy - ale służą one do zilustrowania niebezpieczeństw wchodzenia w wygodę z otwartymi oczami, ale nie patrząc - i tutaj jest kilka potężnych dialogów o naszej współpracy w tym, co mogłoby być potencjalnie naszą własną zgubą. Czy możemy jeszcze rozpoznać prawdę od fikcji? Co jest prawdziwe, a co nie? To nie jest typowe animé, ale zmusza do myślenia i zdecydowanie warto obejrzeć.

7.9

Głosowano 3556×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500