Teza
Dostępne na
FlixOlé
FilmBox+

Teza Tesis

7.5 /10
861 ocen
1996 125 min Wydany

Angela Marquez (Ana Torrent), studentka madryckiej szkoły filmowej, pisząc pracę na temat przemocy na ekranie, natrafia na kasetę z zapisem prawdziwego morderstwa. Kiedy okazuje się, że torturowana na filmie dziewczyna to jedna z byłych studentek szkoły, a znalazca taśmy – jeden z profesorów uczelni - ginie, dziewczyna znajduje się w niebezpieczeństwie...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Ana Torrent
Ana Torrent

Ángela

Miguel Picazo
Miguel Picazo

Figueroa

Paco Hernández
Paco Hernández

Ángela's Father

Rosa Ávila
Rosa Ávila

Ángela's Mother

Teresa Castanedo
Teresa Castanedo

TV Presenter

José Miguel Caballero
José Miguel Caballero

Video Library Concierge

Julio Vélez
Julio Vélez

Train Attendant

Pilar Ortega
Pilar Ortega

Sales Manager

José Luis Cuerda
José Luis Cuerda

Professor 1

Emiliano Otegui
Emiliano Otegui

Professor 2

Walter Prieto
Walter Prieto

Train Watchman

Helena Castañeda
Helena Castañeda

(uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alejandro Amenábar
Scenariusz Scenariusz Alejandro Amenábar , Mateo Gil
Producent wykonawczy Producent wykonawczy José Luis Cuerda , Emiliano Otegui
Producent Producent José Luis Cuerda
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Alejandro Amenábar , Mariano Marín
Operator zdjęć Operator zdjęć Hans Burmann
Montażysta Montażysta María Elena Sáinz de Rozas
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Alejandro Amenábar , Hans Burmann , Wolfgang Burmann , Julio Madurga , María Elena Sáinz de Rozas
Koproducent Koproducent Ricardo Steinberg
Scenografia Scenografia Wolfgang Burmann
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Ana Cuerda
Charakteryzator Charakteryzator Paca Almenara
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Emiliano Otegui
Logo Firma
Sogepaq ES
Las Producciones del Escorpión S.L.
Język
Español
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

75 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
05. 01. 2023
80%

Skryty klejnot hiszpańskiego kina. Co zrobilibyśmy, gdybyśmy podczas przygotowywania naszej pracy doktorskiej lub magisterskiej przypadkowo natrafili na dowody morderstwa? Założę się z większością…

Skryty klejnot hiszpańskiego kina. Co zrobilibyśmy, gdybyśmy podczas przygotowywania naszej pracy doktorskiej lub magisterskiej przypadkowo natrafili na dowody morderstwa? Założę się z większością osób, że najlepszym rozwiązaniem byłoby pójście od razu na policję i przekazanie sprawy specjalistom, zgadza się? To jednak nie jest to, co decyduje się zrobić Angela, gdy podczas przygotowywania swojej pracy o przemocy w kinie natrafia na "snuff" video, które pokazuje studenta z jej kolegium brutalnie zamordowanego i rozczłonkowanego. Video, które spowodowało nagłą śmierć jej promotora pracy, gdy je zobaczył. Pomimo bardzo niskiego budżetu, film jest naprawdę bardzo dobrze zrobiony i jasnym sygnałem wielkiej pojemności, talentu i kreatywności jego reżysera, Alejandra Amenábára, jednego z najlepszych i najregularniejszych hiszpańskich reżyserów. Nie wiem, ale podczas oglądania filmu miałem wrażenie, że reżyser czerpał inspirację ze swoich akademickich doświadczeń, zwłaszcza gdy studiował na Uniwersytecie Complutense w Madrycie. Nie mamy tu łatwo rozpoznawalnych aktorów, ale mi, który widziałem większość dzieł reżysera, nie było trudno rozpoznać twarz Eduarda Noriegi i docenić dobrze wykonaną pracę aktora w roli magnetycznego, czarującego i nieuchwytnego studenta, który może być wielkim złoczyńcą (lub nie, obejrzyj film). Ana Torrent także poradziła sobie dobrze ze swoją rolą, chociaż nie było od niej wiele wymagane. Fele Martínez także był przyjemny, nadając postaci mile widzianą nonszalancję i dość nieprzewidywalny sposób działania. Xabier Elorriaga bardzo przypomina jakiegoś głupiego profesora kolegium, więc myślę, że poradził sobie dobrze w swojej roli. Będąc niskobudżetowym filmem, o małych zasobach, nie mamy tu nic wizualnie okazałego, ani wielkich efektów. Film był planowany jako prosty, a produkcja wyraźnie pracowała z tym, co miała pod ręką: scenografia i kostiumy są dość niecharakterystyczne, ale mieszczą się w tym, co oczekujemy zobaczyć, ponieważ zdjęcia były wykonywane praktycznie zawsze na miejscu. Mam naprawdę wątpliwości, czy było tu jakieś miejsce, które moglibyśmy nazwać „studiem“. Ścieżka dźwiękowa opiera się na elektronice i syntezatorze, ale działa dobrze i pasuje do okresu, w którym film został zrealizowany. Prosty, skuteczny, z dobrymi dialogami, dobrym scenariuszem, doskonałym reżyserem i dobrymi aktorami: skryty klejnot.

7.5

Głosowano 861×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500