Noc 12 października

Noc 12 października La Nuit du 12

6.9 /10
680 ocen
2022 114 min Wydany

Prędzej czy później każdy policyjny śledczy trafia na sprawę, której nie potrafi rozwikłać i staje się ona dla niego rodzajem niezdrowej obsesji. Dla Yohana, świeżo upieczonego szefa wydziału kryminalnego w Grenoble, może nią okazać się tajemnicze morderstwo młodej dziewczyny imieniem Clara, do jakiego właśnie doszło na terenie będącym pod jego jurysdykcją. Ślady na miejscu zbrodni niewiele mówią zarówno o potencjalnym napastniku, jak i jego motywie. Rozpoczynają się rutynowe policyjne czynności, będące wstępem do dalszego, skomplikowanego śledztwa. Wraz z nowymi podejrzanymi, których przesłuchuje Yohan, obraz sprawy jedynie się zaciemnia, budząc w policjancie kolejne wątpliwości. Zwłaszcza że mężczyzna ma coraz większy problem z zachowaniem odpowiedniego dystansu do podjętego śledztwa. Bezradność miesza się z frustracją, gdy pomimo wytężonej pracy wciąż jedyną pewną informacją pozostaje fakt, że do tragicznego zdarzenia doszło w nocy 12 października.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bastien Bouillon
Bastien Bouillon

Yohan Vivès

Anouk Grinberg
Anouk Grinberg

La juge d'instruction

Paul Jeanson
Paul Jeanson

Jérôme

Benjamin Blanchy
Benjamin Blanchy

Denis Douet

Pierre Lottin
Pierre Lottin

Vincent Caron

Camille Rutherford
Camille Rutherford

Nathalie Bardot

Charline Paul
Charline Paul

La mère de Clara

Matthieu Rozé
Matthieu Rozé

Père de Clara

Baptiste Perais
Baptiste Perais

Wesley Fontana

Jules Porier
Jules Porier

Jules Leroy

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Dominik Moll
Producent Producent Barbara Letellier , Carole Scotta
Scenarzysta Scenarzysta Gilles Marchand , Dominik Moll
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Philippe Logie
Muzyka Muzyka Olivier Marguerit
Montażysta Montażysta Laurent Rouan
Obsada Obsada Fanny De Donceel , Agathe Hassenforder
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Dorothée Guiraud
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Fred Messa
Dźwięk Dźwięk François Maurel
Projektant tytułów Projektant tytułów Laurent Brett
Visual Effects Director Visual Effects Director Stéphane Bidault
Mechanik oświetleniowy Mechanik oświetleniowy Nicolas Lemoine
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia Virgile Reboul
Elektryk Elektryk PIETRO ROSSO
Główny mechanik oświetleniowy Główny mechanik oświetleniowy Denis Warnier
Asystent montażysty Asystent montażysty Noémie Azul Loeve
Logo Firma
Haut et Court FR
RTBF BE
Versus Production BE
VOO BE
BeTV BE
Proximus BE
Auvergne-Rhône-Alpes Cinéma FR
Język
English
Français
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
01. 04. 2023
70%

To jest fikcyjna interpretacja rzeczywistego zbrodni, która widzi nowo mianowanego „Vivésa” (Bastien Bouillon) prowadzącego swój zespół detektywów z Grenoble do małego miasteczka w celu śledztwa w…

To jest fikcyjna interpretacja rzeczywistego zbrodni, która widzi nowo mianowanego „Vivésa” (Bastien Bouillon) prowadzącego swój zespół detektywów z Grenoble do małego miasteczka w celu śledztwa w makabryczne morderstwo. Wracała do domu od przyjaciela poprzedniego ranka, kiedy „Clara” (Lula Cotton-Frapier) została skonfrontowana przez obcego, który wylał na nią palną ciecz i ją podpalił. Policja Justiciare ma do czynienia z przerażającym widokiem. Ich śledztwo szybko ujawnia szereg potencjalnych napastników. Dziewczyna ta prowadziła „żywotny” tryb życia - bez wiedzy swoich rodziców - a jej chłopcy wahały się od niezdarnych po okazjonalnych po chłopaka „Carona” (Pierre Lottin). Problem polega na tym, że duża liczba podejrzanych nie oznacza dużo dowodów, a nastroje w zespole zaczynają się psuć, gdy ich brak rzeczywistego postępu staje się frustrujący, wyczerpujący i osobisty. Chociaż ma to elementy kryminału, to w zasadzie jest to dość interesujący styl dramatu „przyglądania się z boku”, który ilustruje trudności, z jakimi boryka się niedostatecznie wyposażony zespół policjantów, którzy nie mogą uniknąć zaangażowania w ohydne zbrodnie, które muszą próbować rozwiązać. Ten film przygląda się uważnie ich własnym relacjom osobistym i często jest przepełniony ciemnym humorem i sprzecznymi opiniami na temat ofiary, co czasami sprawia trudności dla Bouillona, aby sobie poradzić. Bouli Lanners jest tu skuteczny jako jego namiętny pomocnik „Marceau” - sam mający swoją dawkę domowych katastrof, a w miarę rozwoju narracji, my również nie otrzymujemy nic konkretnego, w co mógłbyśmy pokładać nadzieję! Nie polubiłem scenariuszy końcowych. Niedbałość, desperacja nawet, wydawała się przeczyć tak wielu ich wcześniejszym starannym pracom policyjnym, ale główny występ jest dobry, kinematografia potężna i na pewno warto obejrzeć.

6.9

Głosowano 680×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500