Spotkajmy się w St. Louis

Spotkajmy się w St. Louis Meet Me in St. Louis

7.0 /10
392 ocen
1944 114 min Wydany

St. Louis, 1903 rok. Biznesmen Alonzo Smith ma cztery córki. Jedna z nich, 17-letnia Esther, zakochuje się w chłopaku z sąsiedztwa - Johnie. Pewnego dnia ojciec otrzymuje propozycję pracy w Nowym Jorku. Rodzina Smithów jednak nie chce opuszczać rodzinnego miasta...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Judy Garland
Judy Garland

Esther Smith

Margaret O'Brien
Margaret O'Brien

'Tootie' Smith

Mary Astor
Mary Astor

Anna Smith

Lucille Bremer
Lucille Bremer

Rose Smith

Leon Ames
Leon Ames

Alonzo Smith

Tom Drake
Tom Drake

John Truett

June Lockhart
June Lockhart

Lucille Ballard

Henry H. Daniels Jr.
Henry H. Daniels Jr.

Lon Smith Jr.

Joan Carroll
Joan Carroll

Agnes Smith

Hugh Marlowe
Hugh Marlowe

Colonel Darly

Robert Sully
Robert Sully

Warren Sheffield

Chill Wills
Chill Wills

Mr. Neely

Sidney Barnes
Sidney Barnes

Hugo Borvis (uncredited)

Judi Blacque
Judi Blacque

Girl on Trolley (uncredited)

Victor Cox
Victor Cox

Driver (uncredited)

Donald Curtis
Donald Curtis

Dr. Girard (uncredited)

Danny Daniels
Danny Daniels

Boy at Party (uncredited)

Kenneth Donner
Kenneth Donner

Hugo Gorman (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Vincente Minnelli
Powieść Powieść Sally Benson
Scenariusz Scenariusz Irving Brecher , Fred F. Finklehoffe
Producent Producent Arthur Freed
Operator zdjęć Operator zdjęć George J. Folsey
Montażysta Montażysta Albert Akst
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Lemuel Ayers , Cedric Gibbons , Jack Martin Smith
Dekoracja planu Dekoracja planu Edwin B. Willis
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Irene Sharaff
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów Irene
Piosenki Piosenki Ralph Blane , Hugh Martin
Dyrygent Muzyczny Dyrygent Muzyczny George Stoll
Orkiestrator Orkiestrator Conrad Salinger
Choreograf Choreograf Charles Walters
Nadzór Nagrań Nadzór Nagrań Douglas Shearer
Asystent dekoratora planu Asystent dekoratora planu Paul Huldschinsky
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
02. 09. 2019
90%

Kawałek ciasta i piosenka, która odwiewa wiatr zmiany. Film, który stanowczo zaznacza wszystkie pola wyboru dla tych, którzy szukają klasycznego filmu rodzinny do podziwu i przytupywania nóżkami. Ten…

Kawałek ciasta i piosenka, która odwiewa wiatr zmiany. Film, który stanowczo zaznacza wszystkie pola wyboru dla tych, którzy szukają klasycznego filmu rodzinny do podziwu i przytupywania nóżkami. Ten uroczy musical opowiada o jednej rodzinie i ich zmaganie się z zmianami czasów na przełomie wieków. Kiedy ojciec zostaje poproszony o przeniesienie się do Nowego Jorku na stałe z powodu pracy, reszta rodziny nie jest zbyt skłonna opuścić wspomnienia i ukochany dom w St. Louis, a do tego dochodzi różny stopień kwitnącej miłości między starszymi córkami a ich odpowiednimi wybrańcami. Ten film jest po prostu przepiękny pod wieloma względami, kolor pięknie oddaje ogromny zakres, jaki reżyser Vincent Minnelli przynosi swoim odtworzeniem epoki, uwaga na detale jest jakością najwyższą. Historia jest dobra i ziemista, rodzaj opowieści, który będzie sprawiał, że widz będzie tęsknił za dobrymi starymi czasami, zanim świat sięgnął po jedno duże pośpiechu. Piosenki są świetne, ciesz się standardami takimi jak The Boy Next Door, The Trolley Song i po prostu cenny Have Yourself A Merry Little Christmas. Obsada wykonuje dobrą pracę, ale oczywiście to Judy Garland niesie film pewnie na swoich szczupłych ramionach, a tutaj nigdy nie wyglądała piękniej, a jej głos jest praktycznie tak dobry, jak kiedykolwiek w jej karierze. Film dla całej rodziny, film z najwyższych szczebli musicali, i film, który po prostu wymaga, abyś się zrelaksował i cieszył. No, idę po kawałek ciasta... 9/10

CinemaSerf
CinemaSerf
30. 06. 2022
70%

Sztuką tego filmu nie jest szukanie czegoś poważnego czy skomplikowanego. To wciągający kawałek amerykańskiej kultury z początku XX wieku - urocza kostiumowa komedia przeplatana delikatną komedią,…

Sztuką tego filmu nie jest szukanie czegoś poważnego czy skomplikowanego. To wciągający kawałek amerykańskiej kultury z początku XX wieku - urocza kostiumowa komedia przeplatana delikatną komedią, fantastycznymi piosenkami, a Judy Garland prawdopodobnie w najbardziej komfortowej roli, jaką kiedykolwiek ją widziałem grać (oprócz może w "Paradzie Wielkanocnej", wydanej 4 lata później w 1948 roku). Akcja filmu rozgrywa się przez rok w życiu zamożnej rodziny "Smithów" ze St. Louis. Mary Astor i Leon Ames starają się wychować swoje córki "Esther" (Garland), "Rose" (Lucille Bremer) i najmłodszą, "Tootie" (Margaret O'Brien), która muszę powiedzieć ukradła większość scen, w których wystąpiła (a ja naprawdę nie lubię dzieci w filmach). Film porusza temat narzeczeństwa - i raczej niezgrabnie przeprowadzonego narzeczeństwa - z Tomem Drake'em ("Truett") i ubogimi mężczyznami w rodzinie - synem "Lon Jr." (Henry Daniels) i "Dziadkiem" (Harry Davenport) ciągle są zmywani z nóg... "Have Yourself a Merry Little Christmas", "The Trolley Song" i "Skip to My Lou" trzymają nogi w ruchu - no może nie pierwsza z nich, aż tak bardzo - a zespół zapewnia kolorowy, rozrywkowy kawałek kina, na który Vincente Minnelli może być dumny. Pewnie, że czasami jest trochę przesłodzone, ale to część ogólnego przekazu filmu, więc jeśli masz w sobie jakieś cyniczne kości - być może ten film nie jest dla Ciebie.

7

Głosowano 392×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500