W 1904 roku szkocki dramaturg James Mathew Barrie poszukuje inspiracji do swojej opowieści o Piotrusiu Panu, której akcja toczy się w domu z magicznym ogrodem pełnym fantazji i magicznych chwil.
To jest niepowstrzymany duch młodości. Pod presją ze względu na swój sukces, w pozornym małżeństwie towarzyskim, dramatopisarz J.M. Barrie nie jest zbyt zachwycony swoim losem. Potem, gdy wychodzi na…
To jest niepowstrzymany duch młodości. Pod presją ze względu na swój sukces, w pozornym małżeństwie towarzyskim, dramatopisarz J.M. Barrie nie jest zbyt zachwycony swoim losem. Potem, gdy wychodzi na spacer ze swoim psem w Ogrodach Kensington, spotyka wdowę Sylvię Llewelyn Davies i jej czterech młodych synów, George'a, Jacka, Petera i Michaela. To jest początek długotrwałej przyjaźni, która ożywia Barriego i przynosi jego arcydzieło, Piotrusia Pana.
CinemaSerf
03. 06. 2024
70%
Czasami może być trochę zbyt ckliwy, ale nadal jest to całkiem przyjemny obraz inspiracji za niewymiernym dziełem J.M. Barriego "Piotruś Pan". Zacznijmy nieszczęśliwie, gdy jego najnowsza sztuka…
Czasami może być trochę zbyt ckliwy, ale nadal jest to całkiem przyjemny obraz inspiracji za niewymiernym dziełem J.M. Barriego "Piotruś Pan". Zacznijmy nieszczęśliwie, gdy jego najnowsza sztuka zbiera przeciętne recenzje. Nacisk jest na nim - musi napisać coś, co odniesie sukces, w przeciwnym razie ryzykuje swoje relacje z impresario Frohmanem (bardzo oszczędnie używanym Dustinem Hoffmanem). Na szczęście spotyka kilkoro dzieci w parku, które bawią się ze swoją matką "Sylwią" (Kate Winslet), i zaczyna się przyjaźń, dzięki której dostają dla niego, on i ich pies "Nana", potrzebną inspirację. Są jednak muchy w jego maśle. Młody "Piotruś" (Freddie Highmore) wciąż pragnie powrotu ich zmarłego ojca, a ich matka (Julie Christie) nie jest pewna jego motywów i zaangażowania. To ostatnie zmartwienie staje się coraz ważniejsze, gdy staje się coraz bardziej zintegrowany i oddany tej rodzinie. Barrie wymyśla pomysłowy plan, który mógłby pomóc młodemu "Piotrusiowi" i jego matce iść do przodu w swoim życiu, zanim wszyscy odkryjemy, że dzieci czeka kolejna tragedia wcześniej czy później. Ta historia ma coś poruszająco prostego, co głównie zawdzięcza zaangażowanym wysiłkom Highmora i jego rodzeństwa, gdy się bawią i zachowują jak dzieci, radząc sobie ze smutkiem i postępem po swojemu. Wątek poboczny ilustruje jego własne problemy w małżeństwie z "Mary" (Radha Mitchell), który naprawdę niewiele dodaje, rzeczywiście, Depp sam niewiele robi, jedynie delikatnie prowadzi fabułę, podczas gdy obserwujemy siłę wyobraźni i dobrej woli, która umożliwia tym młodym ludziom, tak jak uczyniło to wielu innym w "Nibylandii" i dalej. Chodzi o uzdrowienie, oczywiście, ale także o przygodę i ekscytację oraz o dreszczyk emocji z bycia żywym i młodym, niezwyciężonym i nieśmiertelnym.