Świnka

Świnka Cerdita

6.6 /10
631 ocen
2022 99 min Wydany

Znęcani się nad otyłym nastolatkiem widzą iskierkę nadziei, gdy ich oprawcy są brutalnie porwani przez hipnotyzującego obcego.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Carlota Pereda
Scenariusz Scenariusz Carlota Pereda
Autor oryginalnego filmu Autor oryginalnego filmu Carlota Pereda
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Merry Colomer
Producent Producent Álvaro Longoria
Operator zdjęć Operator zdjęć Rita Noriega
Asystent reżysera Asystent reżysera Sara San Martín
Dźwięk Dźwięk Nicolas Mas
Projektant kostiumów Projektant kostiumów Arantxa Ezquerro
Projektant charakteryzacji Projektant charakteryzacji Paloma Lozano
Nadzorujący producent Nadzorujący producent María Soler
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Óscar Sempere
Muzyka Muzyka Olivier Arson
Montażysta Montażysta David Peregrin
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Sara E. García
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Clara Salvador
Obsada Obsada Arantza Vélez , Paula Cámara
Asystent castingu Asystent castingu Itsaso Pol
Logo Firma
Backup Media FR
Morena Films ES
Cerdita AIE
Język
Español
Português
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Manuel São Bento
Manuel São Bento
21. 02. 2022
70%

Piggy to właściwy typ filmu, aby był jednym z ostatnich filmów na takim wydarzeniu jak Sundance Film Festival. Carlota Pereda wykorzystuje doskonały występ Laury Galán i przedstawia szokującą,…

Piggy to właściwy typ filmu, aby był jednym z ostatnich filmów na takim wydarzeniu jak Sundance Film Festival. Carlota Pereda wykorzystuje doskonały występ Laury Galán i przedstawia szokującą, brutalną, przerażająco realistyczną historię o znęcaniu się, ośmieszaniu za tuszę i akceptacji siebie. Pomimo bardziej zemstowego podejścia, reżyserka pięknie rozwija koncepcje moralne. Jednakże romantyczna poboczna fabuła nie działa zbyt dobrze, a film skorzystałby na silniejszej atmosferze. Dodatkowo kilka znaczących dialogów dotyczących głównych tematów znacznie poprawiłoby ogólny obraz. Mimo to, zdecydowanie warto go obejrzeć.

CinemaSerf
CinemaSerf
12. 06. 2025
60%

„Sara” (Laura Galán) zwykle większość czasu spędza na pomaganiu w sklepie mięsnym swojego taty; jest odrzucana lub wręcz szykanowana przez swoich kolegów z klasy za swoją wagę i dostaje niewiele…

„Sara” (Laura Galán) zwykle większość czasu spędza na pomaganiu w sklepie mięsnym swojego taty; jest odrzucana lub wręcz szykanowana przez swoich kolegów z klasy za swoją wagę i dostaje niewiele współczucia od swojej apodyktycznej matki (Carmen Machi). Sytuacja zaostrza się, gdy trzech jej przyjaciół sięga po przerażające i upokarzające czyny, podczas gdy ona pływa w jeziorze, a następnie kradną jej ubrania. Gdy biegnie do domu, napotyka furgonetkę z tajemniczą parą pasażerów - z których jeden, powiedzmy, jest mniej skłonny do bycia w furgonetce niż drugi! Następnie następuje śledztwo policji w sprawie zaginięcia osoby, a następnie jej oprawcy również znikają! Społeczność staje się szalona, ludzie rzucają oskarżeniami w lewo i prawo, a pytanie brzmi - co wie Sara? To jest brutalne potępienie szkoły w wielu swoich przejawach, a Galán prezentuje to dość przekonująco, ale ta gniewna i przenikliwa dramatyzacja trochę wygasa po dość emocjonalnie odrażającym początku, zanim nie stanie się czymś trochę przewidywalnym i rozczarowującym. Gdyby tylko reżyserka Carlota Pereda miała odwagę trwać przy swoim oryginalnym, bardziej innowacyjnym i charakterystycznym zabiegu, to mogłoby to przedstawiać znacznie lepsze i ogólnie bardziej chaotyczne i satysfakcjonujące zakończenie. Można to oglądać, a czasami jest to dość niekomfortowe, ale nie do końca to, co mogło być.

6.6

Głosowano 631×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500